וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשיך מאותה נקודה: הרצף העגום של יוסי אבוקסיס בהפועל תל אביב

יוסי אבוקסיס פוטר מהפועל תל אביב בפברואר 2013 אחרי 5 משחקים רצופים ללא ניצחון בהם הקבוצה בקושי יצרה מצבים וכבשה שער בודד. ב-11 השנים שחלפו הוא הפך לאחד המאמנים המובילים בישראל, אבל החזרה שלו בפברואר 2024 מתחילה להזכיר את הסיבוב הקודם בחודורוב

תקציר: הפועל תל אביב - מכבי בני ריינה 0:0/ספורט1

הפועל תל אביב אמנם שיפרה את הופעתה אתמול (שבת), כשנראתה יותר טוב מאשר במשחק נגד הפועל חדרה שבוע לפני כן, אבל שוב לא כבשה ולא ניצחה. יוסי אבוקסיס שהתחיל את קדנציית האימון מספר 2 במתחם חודורוב עם הפסד 1:0 לחדרה, הסתפק אתמול ב-0:0 נגד בני ריינה והתנחם בכך שהפעם הקבוצה שלו גם הצליחה להגיע לכמה מצבים.

במרחק השנים, בדיוק 11, לאבוקסיס יש שבעה משחקים רצופים ללא ניצחון כמאמן הפועל תל אביב. ואולי גרוע מכך: בשבעת המשחקים האלו, הפועל תל אביב כבשה רק שער אחד - במשחק שבסיומו הוא פוטר. ההגעה של המאמן המצליח גרמה להרבה תקוות במתחם חודורוב, אבל בינתיים הוא המשיך בדיוק מאותה נקודה בה היה בפברואר 2013. הציפיות והמטרות אמנם שונות, אבל התוצאות דומות.

בקדנציה הקודמת שלו אבוקסיס אימן הפועל תל אביב הרבה יותר נוצצת. היא הייתה אז מחזיקת גביע המדינה, קבוצה שמשחקת באירופה ושבסגל שלה בין היתר גילי ורמוט, עומר דמארי, טל בן חיים וטוטו תמוז. אז המטרה הייתה תארים, הפעם היא רק פלייאוף עליון. אחרי אתמול אולי כדאי לעדכן אותה ל"הישארות בליגה".

בעונת 2012/13 אבוקסיס דווקא התחיל טוב עם 0:1 על בני סכנין ו-0:3 על מכבי חיפה, ובהמשך גם הוליך את הפועל תל אביב לניצחון 0:1 בדרבי. היכולת לא הייתה גבוהה, התוצאות היו סבירות, אבל אחרי חודשיים התחילו הסדקים.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
שני משחקים, מעט מדי מצבים ואפס שערים. אבוקסיס אתמול/קובי אליהו

בדצמבר 2012 הפועל תל אביב אירחה את הפועל עכו ונפרדה ממנה ב-0:0, במשחק הראשון מבין ארבעה ללא ניצחון, כולל נגד הפועל רמת גן שירדה ליגה והפועל חיפה שהייתה אז בתחתית. זו הייתה הפעם הראשונה מאז 2007 בה האדומים לא מנצחים ארבעה משחקים ברציפות.

היכולת לא תאמה את הסגל והציפיות - ומהיציעים התחילו להישמע קולות נגד המאמן. אבוקסיס התלונן אז על פציעות של שחקני מפתח ורק הרתיח עוד יותר את הקהל שהרגיש שהוא מרבה לתרץ. אחרי 2:2 ביתי נגד הפועל רמת גן אמר: "אי אפשר לצפות לראות את הפועל תל אביב הקודמת (של הדאבל ב-2010). שוכחים שאז התהליך לקח שנתיים וחצי. כל מי שיש לו פנטזיות לראות את הקבוצה ההיא, כדאי שיבין שזה לא יקרה".

ניצחונות על הפועל ניר רמת השרון ובני סכנין בתחילת ינואר אמנם נתנו שקט רגעי, אבל המשבר כבר היה מעבר לפינה. ב-21 בינואר 2013 הפועל תל אביב הפסידה לבית"ר ירושלים 2:0 ויצאה לספרינט בכיוון הלא נכון. התוצאות הבאות היו תבוסות 3:0 למכבי חיפה ומכבי נתניה (שירדה ליגה באותה עונה) ומפלה בדרבי: הפסד 4:0 מהדהד - אז התבוסה הכי גדולה של האדומים למכבי תל אביב מזה 20 שנה.

אלו לא היו רק התוצאות הרעות, אלא בעיקר היכולת. למרות שחקנים יצירתיים כמו חנן ממן, טל בן חיים וגילי ורמוט (כשהיה בריא), הפועל תל אביב התקשתה מאוד במשחק ההתקפה. בחודשיים האחרונים של אבוקסיס בתפקיד, היא בקושי יצרה מצבים, נראתה חסרת דמיון וברק והציגה כדורגל שבלוני שהיריבות התמודדו איתו בקלות יחסית. היא לא הרבתה להחמיץ, היא פשוט לא הגיעה להזדמנויות.

עוד בוואלה!

אבוקסיס: "היה חסר שער כדי שכולם יגידו 'איזה יופי של משחק'"

לכתבה המלאה
מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס עם עוזרו, אסי דומב. ברני ארדוב
בפעם הקודמת אלו לא היו רק התוצאות, זו הייתה בעיקר היכולת. אבוקסיס ב-2013, לצד עוזרו אסי דומב/ברני ארדוב

המשחק האחרון של אבוקסיס על הקווים היה נגד עירוני קרית שמונה של ברק בכר. לאורך כל השבוע דיווחו בתקשורת שראשי הפועל תל אביב הודיעו למאמן שאם הקבוצה לא תנצח הוא יפוטר, וכך אכן היה. סלים טועמה הוותיק אמנם שבר בצורת עבור האדומים עם ה-0:1 בדקה ה-83, אבל אחמד עאבד איזן בדקה ה-90. בסיום המשחק מאות אוהדים התגודדו מחוץ לחדר ההלבשה, קראו "יוסי לא יהיה בהפועל", "תתפטר" ו"לך הביתה". עוד באותו ערב, הפועל תל אביב הודיעה שהוא סיים את תפקידו.

מאז שפוטר מהפועל תל אביב בדיוק לפני 11 שנים, יוסי אבוקסיס הפך לאחד המאמנים המובילים בכדורגל הישראלי. הוא הצעיד את סכנין להצלחות מסחררות ביחס לציפיות, הוביל את בני יהודה, הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים לזכיות בגביע וברוב הקבוצות שלו השיג תוצאות חיוביות.

איך זה יראה בהפועל תל אביב? ההפסד להפועל חדרה היה העתק כמעט מדויק של האדומים מודל 2012/13 (אם כי הסגל היום חלש מהרבה מזה מלפני 11 שנים). 2-3 חצאי מצבים, 0 שערים וחוסר יכולת למצוא פתרונות התקפיים. שיממון התקפי, בדיוק כמו באותו תיקו נגד הפועל עכו, או בשרשרת ההפסדים על האפס.

נגד בני ריינה הפועל תל אביב כבר הצליחה להיות קצת יותר מסוכנת וגם ידעה למנוע מהיריבה שלה להגיע למצבים - אבל בשורה התחתונה שוב אפס שערים ושוב יותר מדי דקות של חוסר יצירתיות וחוסר אונים. לקדנציה הזו אבוקסיס הגיע הרבה יותר מנוסה ועם רזומה הרבה יותר מרשים. עכשיו הוא יצטרך ללהראות שהוא יכול להוביל את הפועל תל אביב לכבוש שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully