וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה תצטרף למועדון ה-30? הנתונים לקראת המחזור ה-22

האלופה תוכל להפוך בדרבי לקבוצה הרביעית בתולדות הליגה שלא מפסידה ב-30 משחקי בית רצופים. וגם: הרצף של זהבי מול נתניה, הפועל באר שבע בעקבות שיא המועדון ומאזן הבלהות של גל כהן

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 16.2/ספורט1

שבת, 15:00: הפועל תל אביב - מכבי בני ריינה (ספורט4)

* הפועל תל אביב ניצחה בשניים מארבעת המפגשים בין הקבוצות עד כה, כולל 1:2 בגרין בסיבוב הראשון שהיה למעשה הפסד הבכורה של בני ריינה העונה. הניצחון היחיד של האורחת היה בבלומפילד - 1:2 באפריל אשתקד בפלייאוף התחתון.

* אותו 1:2 על בני ריינה במחזור התשיעי פתח להפועל תל אביב רצף של שלושה ניצחונות, אבל מאז ניצחה רק עוד פעם אחת ב-10 משחקי ליגה (לעומת שבעה הפסדים).

* הפועל תל אביב השיגה רק נקודה אחת ב-11 משחקים בהם פיגרה העונה - המאזן הכי גרוע בליגה. המקרה היחיד היה ב-3:3 הביתי מול סכנין במחזור ה-14, שם חזרה מפיגור 2:0 ולאחר מכן גם מ-3:2.

* בני ריינה עם ארבעה הפסדים בחמשת משחקי החוץ האחרונים שלה. יוצא הדופן: הניצחון 1:2 בטדי על בית"ר ירושלים ויוסי אבוקסיס.

* בני ריינה נותרה הקבוצה היחידה בליגת העל שלא נפסק לזכותה פנדל העונה.

מאמן הפועל תל אביב יוסי אבוקסיס. שלומי גבאי
כבר הפסיד לבני ריינה פעמיים העונה. יוסי אבוקסיס/שלומי גבאי

שבת, 17:30: הפועל באר שבע - מכבי פתח תקוה (ספורט4)

* מכבי פתח תקוה ניצחה את הפועל באר שבע רק פעם אחת ב-29 מפגשי הליגה האחרונים, לעומת 22 הפסדים ושש תוצאות תיקו. גם הניצחון הזה לא היה בבאר שבע אלא בטדי, כאשר תאי בריבו קבע 1:2 בתוספת הזמן בדצמבר 2020.

* הניצחון האחרון שלה בבאר שבע היה במאי 2010, עוד בימי וסרמיל ובמסגרת הפלייאוף האמצעי. טל בן חיים נכנס אז כמחליף וכבש צמד ב-1:4.

* אחרי שהשוותה את שיא המועדון מימי ברק בכר עם 10 ניצחונות ליגה רצופים, הפועל באר שבע רוצה את ה-11 שיהווה שיא חדש ופוגשת את זו שקלקלה לה את הרצף הקודם. אגב, מכבי חיפה רשמה בעונה הקודמת 11 ניצחונות רצופים, כאשר שיא הליגה מאז קום המדינה שייך למכבי תל אביב עם 18 ניצחונות בעונה אחת (1949/50) ו-20 בצירוף פתיחת העונה שלאחריה.

* גם מכבי פתח תקוה ברצף ניצחונות, רק צנוע יותר: שלושה זהים של 0:1. ארבעה ניצחונות רצופים בליגת העל? את זה לא עשתה מאז פתיחת עונת 2015/16.

* האורחת עדיין מחזיקה במאזן ההגנתי הגרוע בליגה עם 38 ספיגות, אבל בשלושת המשחקים האחרונים שמרה כאמור על רשת נקייה. ארבעה כאלה לא היו לה מאז נובמבר-דצמבר 2015.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקני הפועל באר שבע חוגגים. דני מרון
הרצף הנדיר יוארך? שחקני הפועל באר שבע/דני מרון

שבת, 18:30: הפועל ירושלים - מ.ס. אשדוד

* מ.ס. אשדוד ניצחה בשני מפגשי הליגה האחרונים, אחרי רצף של חמישה משחקים בהם זה לא קרה (ארבעה ניצחונות להפועל ירושלים ותיקו אחד).

* הפועל ירושלים קטעה רצף של שלושה הפסדים בעזרת שני מהפכים דרמטיים בתוספת הזמן - 1:2 על בית"ר ירושלים ו-2:3 בחוץ על הפועל חיפה. היא תוכל ליצור רצף שני העונה של שלושה ניצחונות רצופים.

* מאז ה-0:1 בטדי על הפועל ירושלים בשלהי הפלייאוף העליון של העונה שעברה, מ.ס. אשדוד עם ניצחון חוץ אחד בלבד: 1:2 על מכבי פתח תקוה לפני כחודש.

* הפועל ירושלים היא הקבוצה היחידה בליגה שלא הצליחה לכבוש בדקות 45-60, בעוד מ.ס. אשדוד היא אחת משתי קבוצות (יחד עם הפועל פתח תקוה) בלי שער בדקות 60-75.

מתן חוזז הפועל ירושלים. ברני ארדוב
חתום על שני מהפכים בתוספת הזמן. מתן חוזז/ברני ארדוב

שבת, 18:30: הפועל פתח תקוה - הפועל חדרה

* הפועל פתח תקוה לא הצליחה לנצח את הפועל חדרה בשבעת המפגשים האחרונים (שלושה הפסדים וארבע תוצאות תיקו), מאז ה-2:4 הביתי בינואר 1977, עם שלושער של משה שווייצר.

* הפועל פתח תקוה ללא ניצחון בחמשת המחזורים האחרונים, כאשר בארבעה מהם לא הצליחה לכבוש. 13 מ-16 הנקודות העונה הושגו בבית.

* ה-0:1 על הפועל תל אביב קטע להפועל חדרה רצף של שמונה מחזורים ללא ניצחון, וכעת היא תנסה לעצור גם רצף של שלושה הפסדי חוץ.

* בני לם, שיערוך בכורה כמאמן הפועל פתח תקוה, כבר הפסיד לחדרה העונה עם מכבי פתח תקוה (3:0 בחוץ) ובעונה שעברה גם עם מכבי נתניה (3:1 כאורח אחרי 1:1 כמארח). לעומת זאת, לחיים סילבס עדיין לא הפסיד (ניצחון ושתי תוצאות תיקו).

* אלעד מדמון הבקיע 10 מ-14 שעריה של הפועל חדרה, שמציגה את ההתקפה הגרועה בליגה. הפועל פתח תקוה קצת יותר טובה ממנה עם 15 שערים.

אלעד מדמון שחקן הפועל חדרה. מאור אלקסלסי
יכריע את מפגש ההתקפות הגרועות בליגה? אלעד מדמון/מאור אלקסלסי

שבת, 19:30: בני סכנין - בית"ר ירושלים (ספורט2)

* 50 משחקי ליגה נערכו בין הקבוצות, כשבני סכנין מובילה 14:18 בניצחונות ועוד 18 משחקים הסתיימו בתיקו.

* המפגש בסיבוב הראשון הסתיים ב-1:1 - התוצאה האהובה על בני סכנין העונה. מלכת התיקו של הליגה עם 11 משחקים שלא הוכרעו, מתוכם שמונה היו 1:1.

* בית"ר ירושלים הפסידה בשלושת הביקורים האחרונים אצל סכנין ולא ניצחה בששת האחרונים, מאז ה-1:5 בעכו במאי 2017 במסגרת הפלייאוף העליון. הניצחון האחרון בדוחא היה שלושה חודשים לפני כן - 0:2 משערים של איתי שכטר ועידן ורד.

* אלא שכרגע בני סכנין היא קבוצת הבית הגרועה בליגה, עם ניצחון בודד ב-10 משחקים וסך הכול שמונה נקודות. אותו ניצחון הושג מול הירושלמית השנייה הפועל (1:2 באמצע ספטמבר).

* גל כהן עדיין מחכה לנקודה ראשונה כמאמן בליגת העל. עד כה עמד על הקווים בשבעה משחקים ובכולם הפסיד: פעמיים עם הפועל רעננה, שלוש פעמים כממלא מקום בבית"ר ופעמיים כעת כמאמן ראשי.

ליאור רפאלוב שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
חמש הופעות בדרבי החיפאי וחמישה שערים. ליאור רפאלוב/מאור אלקסלסי

ראשון, 20:30: מכבי חיפה - הפועל חיפה

* זה יהיה הדרבי ה-113 בין הקבוצות בליגה הבכירה. מכבי חיפה מובילה עד כה 30:53 בניצחונות ועוד 29 משחקים הסתיימו בתיקו.

* הפועל חיפה ניצחה רק אחד מ-14 משחקי הדרבי האחרונים בכל המסגרות - 1:2 בליגה בנובמבר 2020, עם שער של לירן סרדל בתוספת הזמן. בשמונת המפגשים האחרונים (שישה בליגה ושניים בגביע) הפסידה ליריבתה העירונית, כולל שתי חמישיות ורביעייה אחת שספגה. הפרש השערים המצטבר ברצף הזה: 23:3.

* מכבי חיפה ברצף של שישה ניצחונות ביתיים שבמהלכם ספגה שער בודד. סך הכול היא בלתי מנוצחת ב-29 משחקי הבית האחרונים שלה בליגה: 26 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו. מדובר בשיא מועדון (בקרית אליעזר היו 28 משחקים ללא הפסד בין השנים 2009/10) וכעת תנסה להצטרף לחבורת ה-30 שכוללת את בני יהודה (33 - מדצמבר 1988 עד ינואר 1991), מכבי תל אביב (35 - מספטמבר 2013 עד יוני 2015) והשיאנית בפער הפועל באר שבע (51 - מספטמבר 2015 עד מאי 2018).

* שריף כיוף שמר העונה על רשת נקייה ב-11 מ-19 משחקי הליגה בהם פתח - יותר מכל שוער אחר בליגה.

* ליאור רפאלוב לא הספיק לשחק יותר מדי נגד הפועל חיפה בקדנציה הקודמת שלו (האדומים חזרו לליגת העל רק ב-2009), אבל בחמישה משחקי דרבי יש לו ארבעה ניצחונות ותיקו, במהלכם כבש חמישה שערים. זה כולל צמד ברבע גמר הגביע ב-2011 וצמד ב-0:3 במפגש הראשון העונה.

* מתוך 40 הנקודות שיש להפועל חיפה העונה בליגה, רק אחת הושגה מול אחת מארבע הקבוצות שנמצאות איתה בחמישייה המובילה (1:1 מול בני ריינה). מול שלוש המוליכות היא אפילו לא הצליחה לכבוש בסיבוב הראשון.

* גיא מלמד ניצב בראש טבלת המבקיעים בליגה (בצוותא עם ערן זהבי ודין דוד) כשבמאזנו 11 שערים. בעונה שעברה היו לו 12 במדי בני סכנין, כך שבגול הבא ישווה שיא קריירה וגם ישווה את המאזן הכי טוב של שחקן הפועל חיפה בעשור האחרון: אלון תורג'מן ועדן בן בסט כבשו 12 שערי ליגה כל אחד ב-2017/18.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן מכבי נתניה נאסים אואמו. ברני ארדוב
כבש לרשת נתניה בששת המפגשים האחרונים במהלך הליגה הסדירה. ערן זהבי/ברני ארדוב

שני, 20:00: מכבי נתניה - מכבי תל אביב (ספורט1)

* 152 מפגשים היו בין הקבוצות בליגה הבכירה: מכבי תל אביב מובילה 37:75 בניצחונות ועוד 40 לא הוכרעו.

* גם בעונה הקודמת אירחה מכבי נתניה את מכבי תל אביב במחזור ה-22, ואז היא ניצחה 1:2 משערים של פטריק טוומאסי ולירן רוטמן. ערן זהבי רק צימק.

* גיא צרפתי התחיל את הקדנציה במכבי נתניה עם ארבעה ניצחונות רצופים וכעת סופר ארבעה הפסדים רצופים על האפס. בעונה שעברה היה לנתניה רצף של חמישה הפסדים, בהם 2:0 בבלומפילד מול מכבי תל אביב.

* מכבי תל אביב ניצחה רק פעמיים בשמונת המחזורים האחרונים, כאשר בשישה מהם נקלעה לפיגור כבר ב-20 הדקות הראשונות.

* ערן זהבי מצא את הרשת רק באחד מ-13 משחקיו האחרונים בכל המסגרות (הצמד בדרבי). לפני כן כבש בשבעה מחזורי ליגה רצופים, כולל ב-1:2 הביתי על מכבי נתניה, מולה מצא את הרשת בכל ששת המפגשים האחרונים במהלך הליגה הסדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully