וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה בהחלט אפשרי: ישראל התקרבה לנציגה שנייה בליגת האלופות

הניצחון של מכבי חיפה על גנט המשיך את העונה האדירה של נציגותנו במפעלים האירופיים והגדיל את הסיכוי לשתי נציגות במוקדמות המפעל היוקרתי ב-2025 לכמעט 60 אחוז. וזה לא הכל

תקציר: מכבי חיפה - גנט 0:1/ספורט1

מכבי חיפה גברה אמש (חמישי) 0:1 על גנט במשחק הראשון מבין שניים בפלייאוף הקונפרנס ליג ולא עשתה שירות משמעותי רק לעצמה במאבק על הכרטיס לשמינית הגמר, אלא גם לדירוג של מדינת ישראל באופ"א - בזכות הניצחון שממשיך עונה אירופית יוצאת דופן בזכות מכבי תל אביב ומכבי חיפה, השתפרו משמעותית סיכוייה של ישראל להתברג בין 15 הראשונות עד תום העונה וכך להרוויח נציגה נוספת במוקדמות ליגת האלופות בקיץ 2025.

כבר בחודש אוגוסט התחלנו לעקוב אחר המאבק להשגת נציגה נוספת במוקדמות ליגת האלופות שבשבועות הקרובים יגיע לרגעי ההכרעה. בנוסף למכבי חיפה שהשיגה מקדמה לקראת הגומלין ביום רביעי בבלגיה ואולי תעפיל לשמינית הגמר, כאמור ישנה גם מכבי תל אביב שכבר הבטיחה את מקומה בין 16 האחרונות במפעל ושתיהן ינסו להמשיך לצבור נקודות נוספות שאולי יסייעו למהפך בצמרת הדירוג ולהשגת כרטיס נוסף למוקדמות האלופות - לשם כך צריכות השתיים להמשיך לאגור נקודות דירוג, אותן מקבלים על תוצאות תיקו (רבע נקודה לתוצאת תיקו) וכמובן שגם על ניצחונות (חצי נקודה לניצחון).

שחקני מכבי חיפה חוגגים אחרי המשחק מול גנט. רויטרס
קירבו את ישראל לנציגה נוספת בליגת האלופות בקיץ 2025/רויטרס

על פי חברת "אופטה", המובילה בסטטיסטיקות ספורט, לישראל יש סיכוי של 58.6 אחוז להתברג בסיום העונה האירופית בין 15 המקומות הראשונים ולהרוויח נציגה נוספת. יתרה מכך, לפי החישוב של "אופטה", יש יותר סיכוי שישראל תדורג במקום ה-12 מאשר במקום ה-15, ואם זה יקרה לישראל יהיו גם שתי נציגות בליגה האירופית ונציגה בקונפרנס ליג בנוסף לשתי הנציגות בליגת האלופות, במקום שתי נציגות באלופות, אחת באירופית ושתיים בקונפרנס ליג במקרה של התברגות במקומות 13-15. משמעות הדבר שבחברה צופים העפלת שלב של מכבי חיפה וניצחונות של הישראליות גם בשמינית.

על פי הגרף שאותו ניתן לראות לעיל, בסך הכל ישראל יש 16.2 אחוז לסיים במקום ה-15, 12.9 במקום ה-14, 9.8 במקום ה-11 ובמפתיע 19.2 אחוז לסיים במקום ה-12 - גבוה יותר מאשר נורבגיה שנציגותיה מולדה ובודו גלימט סיימו אתמול עם ניצחון ותיקו בפלייאוף הקונפרנס. אם יודחו הנורבגיות בשבוע הבא, זו תהיה בשורה משמעותית לישראל.

דנמרק שבמקום ה-14 נותרה עם נציגה אחת בלבד וזו פ.צ. קופנהאגן שסביר להניח שתודח מליגת האלופות בידי מנצ'סטר סיטי. שוויץ שמדורגת 13 נותרה עם יאנג בויז שהפסידה 3:1 בביתה לספורטינג ליסבון אתמול בפלייאוף הליגה האירופית ועם סרבט ז'נבה שתתארח אצל לודוגורץ בשבוע הבא בפלייאוף הקונפרנס ליג אחרי 0:0 במשחק הראשון, ואוסטריה שמדורגת 12 נותרה עם נציגה אחת בלבד, שטורם גראץ שניצחה אמש 1:4 את סלובן ברטיסלבה ואמורה להמשיך לשמינית הקונפרנס ליג.

עם קצת מזל, לפחות יריבה ישירה או שתיים של ישראל יכולות להישאר בלי נציגות ובכך יתאפשר לנסות לעקוף אותן ולשפר משמעותית את מצבן של הישראליות במפעלים האירופיים. בתרחיש האופטימי, אם שתי הנורבגיות יפסידו בשבוע הבא, ניצחון של מכבי חיפה על גנט גם בשבוע הבא ישווה את ניקוד המדינות עוד לפני שמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully