וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשת האשימו: ישראל השתמשה בסופרבול כדי להפציץ ברפיח

פרסומות להעלאת המודעות לשחרור החטופים שודרה באירוע הספורט הנצפה ביותר בארה"ב, בזמן שצה"ל תקף ברפיח. מובילי דעת קהל ועיתונאים התקוממו: "תזמון הזוועות מתוכנן", "זה לא צירוף מקרים", "נועד לגרום לכך שלא נשים לב לפשעי המלחמה". ויש גם כינוי חדש: "טבח הסופרבול"

סרטון הגברת מודעות לשחרור החטופים במשחק הסופרבול/משרד התפוצות ומערך ההסברה הלאומי

מערך ההסברה הלאומי דאג לפרסומות להעלאת המודעות לשחרור החטופים על הבמה הגדולה מכולן אמש (ראשון) - הסופרבול הגדול, בו ניצחה קנזס סיטי צ'יפס את סן פרנסיסקו פורטי ניינרס.

כל לקוחות הטלוויזיות החכמות של פראמאונט, חברת הסטרימינג שמשדרת את הסופרבול, צפו בסרטון של משרד התפוצות ומערך ההסברה הלאומי, הקורא לשחרור החטופים שנמצאים בשבי חמאס. בנוסף, הוצבו מסרים דומים באתרי אקטואליה ותוכן, לצד שלטי חוצות בוושינגטון ובניו יורק, כדי להגיע לעשרות מיליוני חשיפות בארצות הברית.

הקמפיין הראוי הזה לא עבר באופן חלק ברשת. במקביל לאירוע הספורט הגדול בעולם, השלים צה"ל מבצע נועז ברפיח, בסיומו חולצו החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר משבי חמאס. לצד המבצע הזה ביצע הצבא הישראלי שורה של תקיפות שהביאו ל-100 הרוגים לפחות, כך לפי חמאס.

"הם מפציצים את רפיח ובו בזמן עושים פרופגנדה בפרסומות בסופרבול", צייצה אימראן סידיקי (49 אלף עוקבים בטוויטר). הגדיל לעשות הגוף האנטי-ציוני Jewish Voice for Peace, עם סדרת ציוצים בהם נכתב בין היתר: "תזמון הזוועות הללו מחושב. בעוד 100 מיליון איש צופים בסופרבול, הצבא הישראלי מפיל פצצה בדקה על תושבי עזה. הציבור האמריקאי צופה בסופרבול, ובפרופגנדה של מיליוני דולרים במימון הממשלה הישראלית. בו בזמן, אותה ממשלה מפציצה 1.3 מיליון איש ברפיח".

הדוקומנטריסטית האמריקאית רבקה פירס (31 אלף עוקבים בטוויטר) הוסיפה: "בזמן שאנחנו צופים בסופרבול, פצצות נופלות". המשורר הפלסטיני-אמריקאי רמי קנאזי (85 אלף עוקבים בטוויטר) הוסיף: "המתקפות האכזריות ביותר של ישראל בעזה מתרחשות בזמן חג המולד, הסופרבול או בכל רגע אחר בו הכי מעט עיניים אמריקאיות פקוחות. ישראל יכולה לבצע רצח עם רק עם תמיכת ארצות הברית. זה מה שישראל עושה עם הנשק וכספי המסים האמריקאים בזמן שהסופרבול נכנס למופע המחצית".

וזה לא הכל. באתר The Nation, שנוקט בקו אנטי-ישראלי כבר זמן רב וקרא בין היתר להשעות את ישראל מהאולימפיאדה הקרובה, פרסם העיתונאי דייב זיירין טור נרחב ובו טען בין היתר: "הסופרבול היה נשק להשמדה המונית. אם יש צדק, דורות העתיד יזכרו את המשחק לא בגלל פטריק מהומס, טראוויס קלסי או טיילור סוויפט, אלא את המתקפות נגד אזרחים פלסטיניים, במימון ארצות הברית, בזמן שלמעלה מ-100 מיליון אמריקאים מרותקים במסך".

"בזמן ששחקני פוטבול נאבקו בלאס וגאס, ישראל גרמה למוות מהשמים", הוסיף זיירין. "CBS אפשרה לממשלת ישראל לממן פרסומת, עליה התלוננו 10,000 אנשים, משום שבשום מקום לא הובהר כי הממשלה הישראלית שילמה עליו. הפרסומת הזו, לצד המתקפה בפריח, נראים כמו שילוב צבאי יותר מאשר צירוף מקרים".

"הסופרבול כבר שימש בעבר כמנוע של מלחמה", כתב זיירין, "אי אפשר לשכוח כשוויטני יוסטון שרה את ההמנון ב-1991, בזמן שמטוסי קרב טסו מעליה בדרכם למבצע סופה במדבר. כעת יש לנו את 'טבח הסופרבול', שנועד כדי שלא נשים לב לפשעי המלחמה שמשלמי המסים האמריקאים מממנים. המתקפה על רפיח צריכה להיות חלק גדול יותר מהיסטוריית הפוטבול מאשר התמונות של טיילור סוויפט, ההופעה של אשר, אפילו היכולת של פטריק מהומס בסיום. בין אם אתם חובבי פוטבול או לא, את זה אסור לשכוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גם ג'קסון הינקל התערב

הפרשן הפוליטי ג'קסון הינקל, מבקר ישראל ידוע מאז תחילת המלחמה, צייץ: "אם אתם יודעים מי ניצח בסופרבול אבל לא מודעים למתקפה הישראלית ברפיח - אתם חלק מהבעיה".

  • עוד באותו נושא:
  • סופרבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully