וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בהתאחדות של איסלנד: "דרשנו בתוקף לא לשחק בישראל"

ראש מחלקת הכדורגל, יורונדור סוויינסון: "ההתאחדות הישראלית לחצה, אבל למזלנו אופ"א התערבה והמשחק יתקיים בהונגריה"

תקציר ה-2:2 הביתי של ישראל מול איסלנד/ספורט1

בתקשורת האיסלנדית חשפו אמש (שבת) את השתלשלות העניינים שהובילה לכך שישראל תארח את איסלנד בהונגריה בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 2024. כיצד ההתאחדות הישראלית הפעילה לחץ כבד כדי לקיים את המשחק בבית, אבל נתקלה בסירוב עיקש ובאופן לא מפתיע - נאלצה לשריין את פרנץ סוסנה סטדיון בבודפשט.

יורונדור סוויינסון, ראש מחלקת הכדורגל של ההתאחדות האיסלנדית, סיפר אתמול בריאיון: "כשהוגרלנו נגד ישראל בנובמבר, עדיין לא היה ברור אם ישראל תוכל לשחק בגלל המצב המצער במזרח התיכון. הדרישה היחידה שלנו הייתה לא לשחק בישראל".

סוויינסון הוסיף וסיפר: "לקח זמן עד שהתקבלה החלטה. (בשיחות בין ההתאחדויות) ישראל השמיעה את הצד שלה והפעילה לחץ כבד, אבל אנחנו לא שקלנו את האפשרות לשחק שם. למזלנו, אופ"א התערבה והתוצאה היא שהמשחק יתקיים בהונגריה".

שחקן נבחרת איסלנד, יון ת'ורסטיינסון, מול שחקן נבחרת ישראל, מוחמד אבו פאני. JACK GUEZ, GettyImages
המשחק בין הנבחרות ב-2022/GettyImages, JACK GUEZ

באיסלנד ישנו קו אנטי ישראלי מובהק שגלש כמובן גם לעולם הספורט. פוליטיקאים, פובליציסטים ואפילו מאמן הנבחרת אוגה הריידה, השמיעו דעות נחרצות נגד ישראל בעקבות המלחמה בעזה - בלי להזכיר כמובן את הפלישה הרצחנית של הפלסטינים לישראל ב-7 באוקטובר. רבים העלו דרישה להחרים את המשחק, גם במחיר של ענישה נגד ההתאחדות האיסלנדית.

סוויינסון אמר בנושא הזה: "אנחנו שומעים את הקולות במדינה שלנו להחרים את המשחק, אבל זו אפשרות שלא שקלנו. מבחינתנו ברור שכל עוד אופ"א לא משעה את ישראל, אנחנו נתייצב למשחק כמתוכנן. המטרה היא לנצח. נעשה לישראל חיים קשים ונעלה לגמר הפלייאוף".

ישראל תשחק נגד איסלנד בחצי גמר הפלייאוף ב-21 במרץ והמנצחת תפגוש את אוקראינה או בוסניה. מי שתנצח בגמר, תזכה בכרטיס ליורו 2024 בגרמניה ותשחק בבית ה', אליו הוגרלו גם בלגיה, סלובקיה ורומניה. בשל המצב הביטחוני, ישראל שוב תארח בבודפשט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully