וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב לראשונה בריגה נגד אנאדולו בעוד "משחק שאסור להפסיד"

7.2.2024 / 18:47

אחרי ההפסדים בספרד, החתמת תומאסון ועם רפי מנקו בספק, ינסו הצהובים לגבור על הטורקים שהחליפו מאמן אבל איבדו סיכוי ריאלי להמשיך לשלב הבא (19:30). לורנזו בראון צפוי לקבל מנוחה לאחר המשחק

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.2/ספורט1

מכבי תל אביב תתארח מחר (חמישי, 19:30) בריגה ארינה שבבירת לטביה, מדינה בה הצהובים לא שיחקו בעבר, כשתפגוש את אנאדולו אפס הטורקית. המשחק הועתק מאיסטנבול לאור המצב הבטחוני וחוסר היכולת של הטורקים להבטיח את ביטחונה של מכבי תל אביב.

מכבי מגיעה למשחק במאזן של 13 ניצחונות ו-12 הפסדים, כשהם מדורגים במקום העשירי והאחרון שמוביל לפליי אין. אנאדולו, אלופת היורוליג פעמיים ב-2021 ו-2022, איבדה סיכוי אמיתי להיכנס לשלבי ההכרעה של העונה כשהיא מדורגת במקום ה-16 המאכזב במפעל עם 10 ניצחונות ו-15 הפסדים. בסיבוב הראשון בבלגרד ניצלה מכבי תל אביב את הסגל החסר במיוחד של הטורקים וניצחה 86:95.

הצהובים הגיעו לריגה היום אחרי שתי טיסות, וערכו בשעות הערב את האימון המסכם לקראת המשחק. סימן השאלה היחיד בסגל של מכבי לקראת המשחק הוא סביב שיתופו של רפי מנקו, שהחמיץ ארבעה מחמשת המשחקים האחרונים של מכבי, וההחלטה לגבי שיתופו תיפול קרוב למשחק.

רפי מנקו, שחקן מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א, אתר רשמי
יהיה כשיר בזמן? מנקו/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א

לורנזו בראון יטול חלק בהתמודדות מחר, אבל במכבי מודים כי הוא רחוק מלהיות בכשירות מלאה. בראון סבל מפגיעת גב לפני מספר שבועות, ומאז חזרתו משחק בצורה פחות אגרסיבית ממה שהוא הרגיל את הקבוצה, מסתפק במקרים רבים בזריקות מחצי מרחק, וההגנה הלא טובה שלו מראש, הופכת ללא קיימת. במכבי מאמינים כי הגעתו של ג'ו תומאסון, שחתם היום בקבוצה, תעזור לבראון, שלא אמור להירשם למשחקי הליגה בתקופה הקרובה, וביחד עם הפגרה ביורוליג, יקבל השחקן מנוחה של כמעט שלושה שבועות מלאים והוא יוכל לחזור לעצמו.

אחרי שני ההפסדים בספרד בשבוע שעבר מגיעה מכבי תל אביב למשחק הקרוב בידיעה שהוא משחק "שאסור להפסיד", אם הם עוד חולמים על כניסה ישירה לפלייאוף ולא רוצים להסתבך במלחמה על הפליי אין. מכבי מרוחקת כעת שניים וחצי משחקים מהמקום השישי, וביתרון של משחק וחצי על המקום ה-11, וכל אחד מהמשחקים בין התשעה שנותרו עד לסיום העונה הופכים למשמעותיים הרבה יותר.

עודד קטש אמר באימון המסכם: "אנאדולו באה אחרי חילופי מאמנים, עם ניצחון יפה ועם חמישה שחקנים שלא שיחקו נגדנו במשחק הראשון, כך שזו קבוצה אחרת עם רוח אחרת. נצטרך לבוא מאוד מרוכזים ואגרסיביים, כי נפגוש הרבה שחקנים בכושר טוב ונצטרך להיות טובים הגנתית, לשלוט בריבאונד ולשמור על הכדור בהתקפה".

עוד בוואלה!

נכנס בחלון: כך התגלגל ג'ו תומאסון למכבי תל אביב

לכתבה המלאה
שיין לארקין, אנאדולו אפס. ALTAN GOCHER/Middle East Images/AFP, GettyImages
רוצה לככב גם מול הצהובים. לארקין/GettyImages, ALTAN GOCHER/Middle East Images/AFP

אנאדולו אפס הטורקית מגיעה למשחק בצורה שונה לחלוטין מהקבוצה שפגשה את מכבי תל אביב לפני כחודשיים. על הקווים עומד העוזר הניצחי של הטורקים הקרואטי טומיסלב מיאטוביץ' שהחליף את ארדם קאן לפני כשבוע וחצי. מיאטוביץ' הועדף בתפקיד על פני אפשרויות אחרות אחרי שאופציית הגעתו של צ'אבי פסקוואל ירדה בשלב הזה מן הפרק.

אנאדולו מגיעה למשחק גם עם סגל מלא, כשבמשחק בבלגרד הייתה ללא חלק ניכר משחקניה המובילים. את הקבוצה מוביל גם העונה שיין לארקין ששיחק בכל אחד ממשחקיה ורושם 17.4 נקודות ו-5.3 אסיסטים למשחק. לצידו מככב וויל קלייברן, שהחמיץ עשרה משחקםי העונה, עם 11.3 נקודות ו-4.9 ריבאונדים לערב. בספרות כפולו קולעים גם דריוס תומפסון עם 12.8 נקודות ורודריג בובואה עם 10.6 נקודות. שחקני הפנים המובילים של הקבוצה הם דן אוטורו שורשם 9.4 נקודות וטייריק ג'ונס שתורם 7.8 נקודות, כשלצידם מככב בחצי מהמשחקים הגרמני הענק טיבור פלייס. אלייז'ה בריאנט, שנעדר גם הוא מחלק ניכר מהמשחקים, תורם את חלקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully