וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נהרוס את הענף בשביל מחווה": המשחק הסוער של אירלנד מול ישראל

במדינה קראו לנבחרת הנשים להחרים את המפגש בחמישי, 130 ספורטאים חתמו על עצומה וחמש שחקניות אכן החליטו שלא להופיע - אך החשש מעונש כבד עשה את שלו: "כל השחקניות מזדהות עם עזה, אך אי-הופעה תהיה הרסנית עבורנו"

דריבל, 6.2/עריכת וידאו: זיו שטיינר

נבחרת הנשים של ישראל תעלה מחר (חמישי) למשחק טעון במיוחד במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. המפגש עם אירלנד אמור היה להתקיים בארץ, אך המלחמה אילצה את ישראל לארח בריגה מול דלתיים סגורות - מה שלא הרגיע את הרוחות לקראת ההתמודדות.

חמש משחקניות הנבחרת היריבה הודיעו שהן לא מוכנות לשחק נגד ישראל בגלל המלחמה בעזה, ובאיגוד האירי גיבו אותן והודיעו כי לא ייקנסו. אירלנד בכל זאת תעלה לפרקט, אבל רק מחשש לקבל קנס גדול בעצמה - אי התייצבות תגרור השעיה של חמש שנים מפיב"א וקנס של 180 אלף יורו.

"זה יהיה הרסני עבורנו", הודה יו"ר האיגוד ג'ון פיהן. "אנחנו לא עשירים, אבל הבעיה האמיתית היא שנפספס דור שלם של שחקניות, ישעו אותנו לחמש שנים וזה לא הגיוני. נפספס דור שלם של שחקניות שיכולות להוות דוגמא עבור ילדות צעירות".

פיהן הוסיף ואמר: "מה שקורה בעזה איום ונורא, כולם יודעים. השאלה היא האם החרמה של המשחק תשנה משהו לממשלה הישראלית, ולדעתנו לא - זה רק יחריב את הכדורסל הבינלאומי שלנו לעשר השנים הקרובות. כל השחקניות שלנו, בין אם הן הגיעו ללטביה או לא, מזדהות עם עזה, אבל המציאות היא שגם אם נבצע את המחווה הזו - זה לא ישנה דבר. אני לא מוכן להרוס את הענף שלי בשביל מחווה שלא תהיה לה השפעה".

המאמן ג'יימס וולדן יחסר כאמור חמש שחקניות שהחליטו להחרים את ההתמודדות, בנוסף למספר שחקניות שהוגדרו כפצועות. "אנחנו מנסים להתכונן לזה כמו לכל משחק", אמר. "אני לא רוצה להיכנס לדקויות - חלק מהשחקניות פצועות, אחרות לומדות, לאחרות יש סיבות אישיות".

בתקשורת האירית נרשמה לא מעט ביקורת כלפי הנבחרת שבחרה, למרות הכל, לשחק מול ישראל - אך לכל ברור כי השחקניות נמצאות במצב כמעט בלתי אפשרי. לינדזי פיט, קפטנית נבחרת הראגבי של אירלנד בעבר, אמרה: "זו היתה צריכה להיות החלטה של פיב"א, יש דברים גדולים יותר מספורט. זה נושא רגיש מאוד, ואני מלאת גאווה כלפי השחקניות שלא יתייצבו למשחק".

פיט אפילו התייחסה לאפשרות שאירלנד לא תופיע, ואת הקנס הכבד ישלם הציבור: "בעבר הציעו לנו חסויות, אולי יכולנו לגייס את הכסף".

מוקדם יותר השבוע התייחס כוכב העבר של הכדורגל הגאלי מייקל דארה מקאולי להתמודדות הטעונה, וקרא להחרמה מלאה של ישראל: "צריך לעשות כל שביכולתנו כדי לא להתייצב למשחק הזה. החרמת המשחק נגד ישראל - זה כל מה שצריך לעשות. אני מכיר חלק מהבנות ויודע שיש דברים חשובים מספורט. בעוד עשר שנים, כולנו נצדיע להן על ההחלטה הזאת. אם הן ישחקו בכל זאת, נזכור אותן מהסיבות הלא נכונות". מקאולי היה אחד מ-130 ספורטאים אירים שחתמו על עצומה להחרמת המשחק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בין ישראל לאירלנד יש יחסים דיפלומטיים מלאים. יחד עם זאת, האירים תומכים באופן גורף בפלסטינים, מתוך תיאוריה שהמאבק שלהם זהה למאבק האירי נגד בריטניה לאורך שנים ארוכות.

גם במלחמה הנוכחית הקו האירי ברור: נגד ישראל והפעולות שלה. לקראת סוף נובמבר, אחרי שאמילי הנד בת ה-9 - אזרחית אירלנד - שוחררה מהשבי ברצועת עזה, ראש הממשלה ליאו ורדקר כתב: "ילדה תמימה שאבדה - נמצאה וחזרה". בלי להזכיר שהיא נלקחה בשבי באכזריות מצמררת על ידי טרוריסטים פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully