וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה זה ייגמר? הטבלה האלטרנטיבית של ליגת העל בלי הפחתת נקודות

לכמעט שליש מהקבוצות הורדו נקודות מהמאזן, נגד חצי מהן עומד עונש דומה על תנאי. המהפכה המשפטית של ההתאחדות הובילה לשינויים משמעותיים בטבלה, השאלה היא עד כמה רחוק זה יכול להגיע

תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 0:2/ספורט1

המהפכה המשפטית עליה הכריזה ההתאחדות לכדורגל בתחילת העונה, שכוללת ביטול של עונשי רדיוס, משחקים ללא קהל וסגירה של מגרשים ביתיים, יצרה העונה מצב כמעט חסר תקדים. חצי עונה מאחורינו, וארבע קבוצות כבר נענשו בהפחתת נקודות. למעשה, קרוב לשליש מקבוצות הליגה כבר ספגו העונה את העונש הטרנדי החדש של הדיינים.

מכבי תל אביב היא "הקורבן" האחרון. אחרי שהופחתה נקודה ממאזנה בשל התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות בדרבי ההתל אביבי, היא ירדה למקום השני בטבלה ומכבי חיפה זכתה מן ההפקר ועלתה לפסגה לראשונה העונה.

אבל כמובן שמכבי תל אביב לא לבד. מכבי חיפה בעצמה ספגה הפחתה של נקודה ממאזנה בעקבות התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות במשחק "אלוף האלופים" נגד בית"ר ירושלים.

אותה בית"ר ירושלים סוחבת כידוע מינוס של 4 נקודות מתחילת העונה, זכר לפריצה ההמונית לכר הדשא בסיומו של גמר גביע המדינה נגד מכבי נתניה. בני סכנין היא הקבוצה הרביעית שנענשה בהורדת נקודות. כמו במקרים דומים, גם הפעם סעיף של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות במשחק החוץ נגד מכבי חיפה, גרם לדיינים להפעיל עונש של הפחתת נקודה אחת.

שון גולדברג שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הפעם מכבי חיפה זכתה מההפקר, אבל מה יקרה בהמשך?/מאור אלקסלסי

אז איך טבלת ליגת העל הייתה נראית אלמלא העונשים הללו? לא שונה במיוחד בצמרת ובתחתית, אבל כן אחרת.

באופן טבעי, בית"ר ירושלים היא הנפגעת העיקרית. אם היו פותחים את העונה ללא מינוס, היו הירושלמים מדורגים כעת במקום השישי שמוביל לפלייאוף העליון. בני סכנין הייתה יכולה להיות צמודה ליריבתה המושבעת, מה שהיה דוחק את מכבי נתניה למקום השמיני ואת הפועל תל אביב לתשיעי.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אוהד בית"ר ירושלים מחבק את ירדן שועה ליד לי און מזרחי. ברני ארדוב
בית"ר "הקורבן" הראשי/ברני ארדוב

הטבלה האלטרנטיבית של ליגת העל

1. מכבי חיפה - 46
2. מכבי תל אביב - 46
3. הפועל חיפה - 40
4. הפועל באר שבע - 39
5. בני ריינה - 28
6. בית"ר ירושלים - 26
7. בני סכנין - 25
8. מכבי נתניה - 24
9. הפועל תל אביב - 23
10. מכבי פתח תקוה - 22
11. הפועל ירושלים - 19
12. מ.ס אשדוד - 17
___
13. הפועל פתח תקוה - 16
14. הפועל חדרה - 15

השאלה המתבקשת היא היכן זה ייגמר. נכון לעכשיו, נגד חצי מקבוצות מליגת העל עומד עונש הפחתת נקודות על תנאי, וכל הפעלה של עונש כזה עשויה לשנות עוד יותר את התמונה בטבלה.

מכבי תל אביב, מ.ס. אשדוד ובית"ר ירושלים נמצאות בסכנה של הפחתת 3 נקודות. אצל מכבי תל אביב ואשדוד, העונש יופעל במקרה של פריצת קהל רב. אצל בית"ר זה יקרה במקרה של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות.

נגד הפועל תל אביב עומד עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות במקרה של התפרעות אוהדים תוך שימוש בפירוטכניקה.

כמו כן, גם מכבי חיפה, בני סכנין והפועל באר שבע סוחבות עונש של הפחתת נקודה אחת על תנאי. המוליכה תנסה להימנע מאישום בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, סגניתה מאישום בגין קריאות גזעניות. העונש על תנאי של סכנין הוא בגין התנהגות בלתי הולמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully