וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב, פינת חודורוב: שחקני הבית של הפועל תל אביב שעברו לצהוב

כמה שנים אחרי שמנספורד הגיע לדרבי נוער וראה את דוידה כובש ואת שלמה עונד את סרט הקפטן, שני שחקני הבית של הפועל תל אביב עשו מסלול עוקף "בסגנון זהבי" ונחתו במכבי תל אביב. שגיב יחזקאל יהפוך ל"אדום" הרביעי שלובש צהוב?

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל ירושלים 1:2/ספורט1

ב-3 במרץ 2018 אירחה הפועל תל אביב את מכבי תל אביב לדרבי במסגרת ליגת הנוער. בשורה העליונה ביציע במגרש בוולפסון התמקמו אנשי מכבי תל אביב וביניהם נציגים של מחלקת הסקאוטינג וגם פטריק ואן לוון ובן מנספורד. בשורה מתחתיהם ישבו האחים ניסנוב, כשלצדם מאמן הקבוצה הבוגרת, קובי רפואה.

לקבוצה של המאמן עומר פרץ הוקפץ אחד מהכוכבים הגדולים של קבוצת הנערים של הפועל תל אביב, אושר דוידה. בעונה הקודמת שחקן הכנף הכשרוני כבש צמד ב-3:4 של האדומים בדרבי בנערים ב' ובעונה הנוכחית הוא כיכב בנערים א'.

בדקה ה-43 תומר אלטמן העלה את מכבי תל אביב ליתרון, אבל דקה אחת חלפה ודוידה נגח לרשת של דניאל פרץ. הילד שהוקפץ לשחק עם שנתונים מבוגרים יותר, הוכיח שההחלטה לשלוף אותו מנערים א' הייתה מוצדקת.

בן מנספורד, פטריק ואן לוון, שרון ניסנוב, איציק ניסנוב, קובי רפואה בדרבי נוער ב-2018. דני מרון
דוידה כבש, אבל סביר להניח שאם אנשי מכבי תל אביב ציינו רק שם אחד, הוא היה של רז שלמה. היציע בדרבי הנוער ב-2018/דני מרון

מה נכתב בפנקסים של אנשי מכבי תל אביב באותו יום שבת שבת בצהריים? לעולם לא נדע, אבל סביר להניח שאם הצהובים-כחולים כתבו שם אחד של היריבה העירונית הוא לא היה "אושר דוידה" אלא הקפטן באותו משחק: רז שלמה. הרי שנה-שנתיים לאחר מכן הבלם כבר התחיל להיות מקושר במעבר ממתחם חודורוב לקרית שלום. בסוף זה זה, עם כמה תחנות נוספות בדרך.

החל מסוף השבוע, רז שלמה ואושר דוידה שוב חולקים חדר הלבשה. הם שיתפו פעולה בנוער של הפועל תל אביב ואחר כך בבוגרים, הם שיחקו יחד בתבוסה 4:0 בדרבי בסוף 2020, אבל החל מיום שישי שניהם שחקני מכבי תל אביב.

המעבר הישיר האחרון בין הפועל תל אביב ומכבי תל אביב היה זה של ארון שוינפלד בחלון ההעברות של ינואר 2017. האדומים המרוסקים כלכלית היו נואשים לכסף ומיטש גולדהאר כתב צ'ק וצירף את האמריקאי - פחות מחצי שנה אחרי שקנה מהם את שגיב יחזקאל.

עוד בוואלה!

רז שלמה חתם במכבי תל אביב ל-3.5 שנים: "חלום ילדות"

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג שער עם אושר דוידה. מאור אלקסלסי
מסלול דומה מהפועל תל אביב למכבי תל אביב. זהבי ודוידה/מאור אלקסלסי

שלמה ודוידה הצטרפו אחרי שהרכבת שלהם עברה בתחנות ביניים, כולל תקופת צינון תרתי משמע בבלגיה. הבלם שיחק במכבי נתניה ולובן, שחקן הכנף עבר בסטנדרד ליאז'. הם עשו מסלול דומה לזה של ערן זהבי לפני למעלה מעשור: מהפועל תל אביב לאירופה, ומשם למכבי תל אביב.

בסגל של מכבי תל אביב רצים ובועטים היום שלושה שחקנים שגדלו בהפועל תל אביב (דוידה שיחק במכבי שנתיים בילדותו, עבר להפועל בגיל 14 ושיחק בה מאז). ההצטרפות של שלמה "שברה שוויון" עם הפועל באר שבע והציבה את מחלקת הנוער ממתחם חודורוב במקום השני בין יצרניות השחקנים לקבוצה הצהובה. אם גם שגיב יחזקאל יחתום במכבי תל אביב, הוא יהיה הרביעי.

בתוך הדברים הללו צריך לציין שבשנתיים האחרונות מכבי תל אביב ידעה היטב להביט פנימה ולזהות את הכישרונות הרבים שהיא עצמה גידלה. גבי קניקובסקי ועדן קארצב שצמחו בקרית שלום הוחזרו בעסקאות לא פשוטות, יונתן כהן ודור פרץ שבו מאיטליה וצעירים כמו רוי רביבו ודור תורג'מן הפכו לשחקני מפתח.

שחקן הפועל תל אביב רז שלמה. דני מרון
ההגעה של שלמה למכבי תל אביב "שברה שוויון" עם הפועל באר שבע/דני מרון

שחקניה הישראלים של מכבי תל אביב לפי מחלקת נוער:

8 - (רביבו, תורג'מן, יונתן כהן, שחר, ייני, קניקובסקי, קארצב, פרץ)
3 - הפועל תל אביב (זהבי, שלמה, דוידה)
2 - הפועל באר שבע (דוידזאדה, דן ביטון)
1 - בית"ר ירושלים (אבישי כהן)
1 - עירוני קרית שמונה (נחמיאס)
1- מכבי נתניה (מלדה)
1 - בית"ר טוברוק/ התחיל את הקריירה במכבי חיפה (גולסה)
1 - הפועל פתח תקוה (בלטקסה)
1 - מ.ס. אשדוד (ניר ביטון)
1 - הפועל ראשון לציון (משפתי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully