וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חדש או הכנה לקיץ סוער? המסקנות מחלון החורף הרגוע בפרמיירליג

96 מיליון ליש"ט בלבד הוצאו בינואר (פחות מהליגה הצרפתית), לעומת 780 מיליון ליש"ט אשתקד. מדוע זה קרה, ומה זה אומר לקראת הקיץ?

תקציר: וולבס - מנצ'סטר יונייטד 4:3/ספורט1

בקיץ שעבר, שילמו קבוצות הפרמיירליג לא פחות מ-2.44 מיליארד ליש"ט על העברות - שיא כל הזמנים. בחלון ינואר שנסגר אמש (חמישי), עם זאת, כבר בחרו בליגה הטובה בעולם לצמצם הוצאות, וזה בא לידי ביטוי בדמי רכש של 96.2 מיליון ליש"ט בלבד - הפעם השנייה בלבד ב-13 השנים האחרונות שחלון החורף מסתכם בפחות ב-100 מיליון ליש"ט (הקודמת, ב-2021, היתה בשיא הקורונה).

לשם השוואה, אשתקד בזבזו קבוצות הליגה לא פחות מ-780 מיליון ליש"ט - שיא כל הזמנים, כולל 275 מיליון ליש"ט ביום האחרון לחלון (לעומת 30 מיליון ליש"ט הפעם). ליברפול, ארסנל ומנצ'סטר סיטי הנלחמות על אליפות לא הוציאו אפילו לירת שטרלינג אחת, וגם צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וניוקאסל מיעטו לבזבז. הסיבות מגוונות, לפי סקיי: "יש חוקי רכש ופייר פליי, אבל גם סיבות נוספות - אליפות אפריקה ואליפות אסיה דיללו את הסגלים, וגרמו לכך שקבוצות לא מיהרו למכור. הקבוצות הסעודיות, שבזבזו המון כסף בקיץ, היו פחות פעילות הפעם"

ואכן - בקיץ 2023 הוציאו בסעודיה 853 מיליון ליש"ט, אך בחלון החורף סכום ההעברות הסתכם ב-21.3 מיליון ליש"ט בלבד - כשרק שחקן אחד הגיע בהעברה של ממש (רנאן לודי), וכל היתר בעסקאות השאלה. אם מוסיפים לכך את העזיבה של ג'ורדן הנדרסון ואת הרצון של קארים בנזמה לעבור, מקבלים חלון עגום במיוחד לכדורגל הסעודי. "הכסף הוא לא אישיו עבורם, אבל נדמה שיהיה להם קשה להחזיק את תשומת הלב של עולם הכדורגל, כפי שהיה אשתקד", נכתב ב-Goal.

בסך הכל בוצעו בפרמיירליג 17 העברות בחלון החורף, לצד 13 עסקאות השאלה, אולם בארבע הליגות האחרות שמרכיבות את הטופ 5 באירופה הסכומים דווקא צמחו בהשוואה לשנה שעברה: 218 מיליון ליש"ט בחלון החורף של 2024, לעומת 388 מיליון ליש"ט הפעם. זו הפעם הראשונה מאז 2019 (אז היתה זו הליגה הסינית) שהפרמיירליג לא מובילה בסכום ההוצאות של חלון החורף, כשהפעם היתה זו דווקא הליגה הצרפתית שהתברגה בפסגה (162 מיליון ליש"ט).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

העסקה היקרה ביותר באנגליה היתה העברתו של ראדו דראגושין לטוטנהאם תמורת 25 מיליון ליש"ט (לעומת 107 מיליון ליש"ט על אנסו פרננדס אשתקד), כששמונה קבוצות בלבד הוציאו כסף בינואר - למעלה מחצי ליגה בחרה שלא להתחזק (או להתחזק בעסקאות השאלה בלבד).

עם זאת, בממלכה לא מזהים שינוי כיוון מרחיק לכת - אלא דווקא הפוגה לקראת המשך הבזבוזים בקיץ. "לקראת הקיץ, ניתן רק להניח שנחזור לראות את הסכומים הרגילים, שוברי השיאים אליהם התרגלנו", כתב רוב ווילסון ב-BBC. "שלא יהיה ספק - קבוצות הפרמיירליג יחזרו בקיץ, והן יחזרו בגדול", הוסיפו בסקיי.

"קבוצות הפרמיירליג ימשיכו לשלוט בשוק", סיכם ד"ר דן פלאמלי, מומחה העברות ל"אתלטיק". "הכוח באירופה עדיין נמצא באנגליה. אולי זה הרגיש שקט בחודש האחרון, אבל כוחות השוק לא השתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully