וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו מרוקו הלכה הביתה: החורף הקשה של הכדורגל הערבי

אלג'יריה וטוניסיה הושפלו, מצרים ומרוקו בחוץ ובפעם השלישית בלבד בהיסטוריה אין נבחרת ערבית ברבע גמר אליפות אפריקה. גם באליפות אסיה ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הודחו מוקדם מהצפוי

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 30.1/ספורט1

ההפסד של מרוקו אתמול (שלישי) לדרום אפריקה במשחק האחרון בשמינית גמר אליפות אפריקה 2023, קבע שאף אחת מהנבחרות הערביות לא העפילה לרבע הגמר - משהו שקרה רק פעמיים בעבר: ב-2013 וב-1992.

מרוקו הגיעה עם ציפיות אדירות לזכייה שנייה בסך הכול וראשונה מאז 1976 אחרי שלפני קצת יותר משנה הדהימה עם העפלה עד חצי גמר המונדיאל. היא עשתה את העבודה בשלב הבתים עם 7 נקודות מ-9 אפשריות, אבל אתמול נכנעה לדרום אפריקה 2:0 וסיימה את דרכה.

מצרים היא שיאנית הזכיות עם 7 הנפות והיא הגיעה לפחות לחצי הגמר 16 פעמים - יותר מכל נבחרת אחרת (ניגריה תוכל להשוות את המאזן הזה בימים הקרובים). טוניסיה ואלג'יריה הגיעו לארבע האחרונות 7 פעמים ומרוקו עשתה את זה 5 פעמים. אפילו לוב סיימה כסגנית אלופת אפריקה ב-1982.

אליפות אפריקה מתקיימת כעת בפעם ה-34 וזו הפעם השלישית בלבד בה אין נבחרת ממדינה ערבית ב-8 האחרונות (באליפויות הראשונות השתתפו רק 8 נבחרות, אבל תמיד הייתה לפחות נציגה אחת מהמדינות הערביות).

שחקן נבחרת מרוקו אשרף חכימי. רויטרס
אכזבה עצומה. חכימי ונבחרת מרוקו/רויטרס

ההופעה של מרוקו עוד הייתה טובה יחסית לשאר הנבחרות הערביות.

טוניסיה ואלג'יריה, עם כוכבים גדולים מהליגות הבכירות באירופה, הודחו כבר בשלב הבתים. שתיהן סיימו את הטורניר בלי ניצחונות, עם שתי נקודות ובמקום האחרון בבית שלהן.

מצרים של מוחמד סלאח, נבחרת שתמיד רואה בעצמה פייבוריטית לזכייה ותמיד נכנסת לדיכאון עמוק כשזה לא קורה, לא ניצחה אפילו משחק אחד. הפרעונים עלו לשמינית הגמר עם שלוש תוצאות תיקו ושם בשלב הנוק אאוט לא הצליחו להכריע. המשחק נגד הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הסתיים ב-1:1 אחרי 120 דקות ומצרים הפסידה בפנדלים.

הנבחרת הערבית שהכי הצליחה היא דווקא מאוריטניה. במשך שנים היא נחשבה לאחת הנבחרות החלשות באפריקה, אבל הפעם הצליחה לעלות לטורניר בפעם השלישית ברציפות, להשיג ניצחון ראשון אי פעם ולהגיע לשמינית הגמר - הישג שיא.

עוד בוואלה!

תמונת רבע הגמר הושלמה: מרוקו הודחה על ידי דרום אפריקה

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ערב הסעודית. רויטרס
בערב הסעודית לא ציפו להיות מודחים כבר בשמינית הגמר/רויטרס

הכישלונות של הנבחרות הערביות באליפות אפריקה מוסיפים לחורף הלא פשוט שעובר גם על חלק מהנבחרות הערביות באליפות אסיה שנערכת במקביל. וצריך לזכור: באליפות אסיה 10 נבחרות מתוך 24 המשתתפות הן ממדינות ערביות.

אתמול ערב הסעודית הודחה בשמינית הגמר אחרי הפסד לדרום קוריאה ולפני כן טג'יקיסטן ניצחה באותו שלב את איחוד האמירויות. בנוסף כבר הספיקו להיות מודחות גם פלסטין, עומאן, עיראק, ולבנון.

ירדן וקטאר הן הנבחרות הערביות שעלו בינתיים ומחר בחריין וסוריה ינסו להפתיע את יפן ואיראן בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully