וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלאח מואשם, במצרים דורשים ועדת חקירה להדחה מאליפות אפריקה

"מצב הרוח של העם נפגע", הפציעה של סלאח עוררה תהיות והבצורת נמשכת. מצרים מאוכזבת והפוליטיקאים משחיזים את הסכינים

תקציר הגביע האנגלי: ליברפול - נוריץ' 2:5/ספורט1

בתקשורת המצרית סיפרו היום (שני) הרבה על "מצב הרוח של העם שנפגע" אחרי ההדחה של הנבחרת כבר בשמינית גמר אליפות אפריקה. הפרעונים הפסידו אתמול בפנדלים לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו והודחו אחרי שלא ניצחו באף משחק בטורניר; גם שלושת המשחקים שלהם בשלב הבתים הסתיימו בתיקו.

מצרים היא שיאנית הזכיות עם שבע כאלה לאורך ההיסטוריה ונחשבת לנבחרת "שחצנית" שתמיד מאמינה שהיא הכי גדולה וטובה באפריקה, למרות שההיסטוריה - לפחות בכל הנוגע למונדיאלים - מוכיחה אחרת. זו כנראה גם הסיבה לכך שהפרשנים נעו הבוקר בין עצב תהומי, להלקאה עצמית. אחד מהם כתב: "כולם ידעו שזה יקרה ושלא נצליח בטורניר, אבל עדיין השלינו את עצמנו עם תקוות. כל ילד, כל אישה, כל גבר, כל זקן, כל סטודנט באוניברסיטה, כל פועל, כל חקלאי. כולם יודעים מה המצב של הכדורגל המצרי".

כדורגלן העבר הקונטרברסלי מידו, ששיחק בין היתר באייאקס, מארסיי וטוטנהאם וזכה עם מצרים באליפות אפריקה ב-2006, ביקר בחריפות: "מצרים היא נבחרת עם היסטוריה גדולה, אבל חייבים לדבר על המקום של מוחמד סלאח בהיסטוריה הזו. כולנו כיבדנו את הבקשה שלו להמריא לליברפול כדי לקבל טיפולים שם, אבל לא ייתכן שהוא יודיע שהוא יחזור יותר מאוחר - רק אם הנבחרת תעלה לחצי הגמר. ההתנהלות שלו גרמה למצרים לאבד את האופי שלה".

שחקני נבחרת מצרים אחרי ההדחה מאליפות אפריקה 2023. רויטרס
שחקני נבחרת מצרים אחרי ההדחה מאליפות אפריקה 2023/רויטרס

מי שמיהרה לרכב על גלי הפופוליזם היא חברת הסנאט, ריחאם עפיפי, שדורשת הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית להדחה של נבחרת מצרים בשמינית גמר אליפות אפריקה.

עפיפי עלתה לנאום הבוקר ודרשה ששר הנוער והספורט וראשי ההתאחדות לכדורגל ייחקרו על ידי ועדה מיוחדת שתבדוק את ההתנהלות של הנבחרת בטורניר הנוכחי. עוד ביקשה אבל שהוועדה תבדוק גם את הסיבות לכך שמצרים לא זכתה באליפות אפריקה מאז 2010. בנוסף היא דורשת למנות מאמן מצרי אחרי הכישלון של רוי ויטוריה הפורטוגלי.

במוקד הטענות של חברת הסנאט, עומד מוחמד סלאח. הכוכב הגדול של הכדורגל הערבי בכלל והכדורגל המצרי בפרט, נפצע במהלך הטורניר והמריא לקבלת טיפולים בליברפול. הוא לא שיחק במחזור האחרון בשלב הבתים בשמינית הגמר והטענה היא שמעבר לפציעה - העזיבה שלו את מחנה הנבחרת פגעה בה מאוד גם מבחינה מנטלית.

"ההתאחדות לכדורגל עומדת מאחורי חוסר הצדק וחוסר הבהירות בנוגע לפציעה של סלאח", טענה עפיפי הבוקר בסנאט המצרי, "היא אשמה בכך שאי אפשר היה לטפל בו בחוף השנהב (שם נערכת אליפות אפריקה) והוא היה צריך להמריא לאנגליה".

עוד הוסיפה חברת הסנאט: "אי אפשר להמשיך להסתמך על מאמנים זרים, שמקבלים שכר בדולרים, בזמן שיש מאמני כדורגל מצרים שמסוגלים לקדם את הנבחרת. כל הבעיות שהובילו לכישלון צריכות להיחקר ולהתפרסם. אם לא נפתור אותן, הנבחרת לא תצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully