וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית נגד ארה"ב: נברטילובה ואוורט "מבזות" את טניס הנשים

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 13:10

סערה בארה"ב. שתי אגדות העבר טענו שאסור להעביר טורניר טניס לערב הסעודית, הנסיכה רימה תקפה אותן: "אתן פוגעות בהתקדמות נשים בעולם"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.1/ספורט1

בשבועות האחרונים טניס הנשים העולמי סוער סביב הדיווחים על העברת טורניר גמר הסבב לערב הסעודית, כששתי אגדות העבר מרטינה נברטילובה וכריס אברט מביעות את התנגדותן למהלך. כידוע, ערב הסעודית משקיעה סכומי עתק בשנים האחרונות במטרה לשנות את התדמית של המדינה המוסלמית, ועושה זאת באמצעות הספורט. אחרי ההשקעה הגרנדיוזית בשחקני כדורגל, אירועי איגרוף, מסלול פורמולה 1 והקמה של סבב גולף שנוי במחלוקת - כעת נטען שסעודיה קנתה את הזכות לארח את טורניר גמר הסבב - שמתקיים בסוף השנה ומאגד את שמונה הטניסאיות הטובות בעולם.

הדבר עורר התנגדות גדולה, לאור העובדה שנשים עדיין מקופחות בערב הסעודית, ושזו מדינה שידועה בפגיעה בזכויות אדם ובזכויות להט"בים. נברטילובה ואברט, שתי טניסאיות עבר מפורסמות, כתבו לאחרונה טור ב"וושינגטון פוסט" ובו הסבירו למה הן נגד המהלך. "לא בנינו וטיפחנו את טניס הנשים כדי לאפשר לערב הסעודית לנצל אותנו", כתבו השתיים, מאחר שכידוע, טניס הוא ענף הספורט הכי מצליח לנשים, אחרי מאבק של עשרות שנים על שוויון בפרסים.

שגרירת סעודיה בארה"ב, רימה בת בנדר אל-סעוד, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. ברק רביד
"נשים בסעודיה כבר אינן זקוקות לאישור של אפוטרופוס כדי לנסוע, לעבוד או להיות ראש משק הבית". הנסיכה רימה/ברק רביד

שגרירת ערב הסעודית בארה"ב, הנסיכה רימה בינת בנדר אל סעוד, הגיבה למאמר של שתי אגדות הטניס וטענה כי עמדתן מבוססת על "סטריאוטיפים מיושנים". אברט ונברטילובה כתבו ששותפות עם ערב הסעודית תהיה "בלתי תואמת לחלוטין את הרוח והמטרה של טניס הנשים" וכי "היערכות גמר ה-WTA שם לא תייצג התקדמות, אלא רגרסיה משמעותית".

בתגובה, הנסיכה רימה פרסמה הודעה ביום שני בלילה כשהיא מגנה על התוכניות והפצירה באוורט ונברטילובה "לבדוק את העובדות".

"כאישה שהקדישה את חייה למען נשים, כאב לי מאוד לקרוא טור ב'וושינגטון פוסט' שמתנגד לכך שסעודיה תארח את גמר סבב הטניס לנשים בהתבסס על טיעונים שהם סטריאוטיפים מיושנים והשקפות מערביות על התרבות שלנו".

עוד בוואלה!

רפאל נדאל ממחיש את מכירת הטניס לסעודים. אגדות העבר: זה מסוכן

לכתבה המלאה
שחקניות העבר מרטינה נברטילובה, כריס אברט. Matthew Stockman, GettyImages
מואשמות בבורות. נברטילובה ואוורט/GettyImages, Matthew Stockman

בהתייחסה לטענות של אוורט ונברטילובה, שאמרו שנשים בסעודיה "אינן נתפסות כשוות, זו מדינה שבה יש חוק אפוטרופסות גברית שבעצם הופך נשים לרכוש של גברים" - הגיבה הנסיכה רימה: "בעניין זה הרשו לי לומר בפשטות: יש לברר את העובדות. זה כבר לא מתאר את מעמדן של נשים סעודיות כיום. נשים אינן זקוקות לאישור של אפוטרופוס כדי לנסוע, לעבוד או להיות ראש משק הבית שלהן. כיום, נשים סעודיות מחזיקות ביותר מ-300,000 עסקים וכ-25% מחברות סטארט-אפ קטנות ובינוניות, כלומר בערך אותו אחוז כמו ארה"ב. נשים בסעודיה נהנות כעת משכר שווה, ומובילות את הדרך למשהו שצריך להיות אוניברסלי.

"למרות שעדיין יש עבודה לעשות, ההתקדמות האחרונה של נשים, מעורבותן של נשים במקום העבודה וההזדמנויות החברתיות והתרבותיות שנוצרות לנשים הן באמת משמעותיות ואין להתעלם מהן... כאשר מגדירים את כולנו כקורבנות וחסרי קול, זה לא רק מערער את ההתקדמות של נשים בספורט, זה למרבה הצער מערער את התקדמות הנשים באופן כללי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully