וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורגן קלופ מתחייב: "לעולם לא אאמן קבוצה אחרת באנגליה"

אחרי הודעת העזיבה המפתיעה, קלופ מחלק הסברים במסיבת עיתונאים מיוחדת: "אני כבר לא צעיר ואנרגטי כמו בעבר, אקח הפסקה של שנה". העונה הקרובה? "מבטיח שניאבק עד הסוף על כל התארים". העתיד? "המערכת כ"כ חזקה, שדווקא עכשיו אני מרשה לעצמי ללכת"

תקציר הגומלין של חצי גמר גביע הליגה: פולהאם - ליברפול 1:1/ספורט1

אחרי ההודעה המפתיעה על כך שיעזוב את ליברפול בתום העונה, יורגן קלופ התייצב מול המצלמות למסיבת עיתונאים מיוחדת. כזכור, קלופ בישר מוקדם יותר היום (שישי) שיסיים את תפקידו אחרי תשע שנים עם סיומה של העונה, למרות שהחזיק בחוזה לעוד שנתיים מעבר לעונה הנוכחית.

"ליברפול זקוקה למאמן שנמצא בשיאו, שיכול לתת את כל כולו. אני לא עונה להגדרה הזאת כרגע", אמר קלופ בפתח דבריו. "כשאתה כבר לא קופץ גבוה כמו פעם, אתה מבין שאתה לא אותו אדם צעיר ואנרגטי שהיית בעבר. לא חשבתי על זה, זה פשוט קרה לי".

קלופ מודה שהוא שחוק ומותש מהעבודה האינטסיבית כמאמן - לא רק בליברפול, אלא גם בשנים שלפני כן. "עם כל האחריות שמוטלת עליך בתפקיד כזה, אתה מבין שאתה חייב להיות בשיא שלך. אני עדיין בשיא, אבל עושה את זה כבר 24 שנה. נתתי את כל כולי בכל רגע נתון, אבל הבנתי שהמשאבים והאנרגיות שלי אינן בלתי נגמרות. לכן אני מעדיף לתת הכל בצורה מרוכזת עד סוף העונה, ואחר כך לקחת הפסקה, או משהו כזה. אני משוכנע שזהו הצעד הנכון".

קלופ התחייב שהוא מתכוון לקחת הפסקה מאימון, והצהיר על נאמנותו לליברפול. "לא אאמן בשנה הקרובה - לא קבוצה ולא נבחרת. לעולם לא אאמן קבוצה אנגלית אחרת, גם גם לא יישאר לי מה לאכול".

מנג'ר ליברפול יורגן קלופ. רויטרס
הרבה שאלות. קלופ/רויטרס

קלופ ניסה לשלוח מסר מרגיע לאוהדים כשאמר ש"מה שבנינו בשמונה וחצי השנים האחרונות כל כך עוצמתי וחזק מאחורי הקלעים, שאני מרגיש בטוח לעזוב עכשיו. זו אחת הסיבות שאני מרשה לעצמי ללכת. את מה שהמועדון עשה בשנים האחרונות, הוא שכלל לדרגה של שלמות".

כמו כן, קלופ הבטיח שעד סוף העונה "כל כולי כאן, ולא אאפשר לרעשי רקע לחדור פנימה או להפריע. אנחנו רוצים לנצל את הזמן שנשאר לנו יחד כדי להגיע לכמה שיותר הישגים. אף אחד לא יכול להבטיח לנו שנזכה בכל התארים האפשריים, אבל העובדה שאני עוזב בסוף העונה לא תגרום לנו להילחם עליהם פחות. נהיה במאבק עד הסוף, אני אהיה שם ב-100%".

קלופ הגיע לליברפול באוקטובר 2015, לאחר פיטוריו של ברנדן רוג'רס והציג עצמו כ"הנורמלי", כפרפראזה לכינוי "המיוחד" של ז'וזה מוריניו. בגרמניה פרץ במיינץ וזכה בשתי אליפויות רצופות וגביע עם בורוסיה דורטמונד, אותה גם הוביל לגמר ליגת האלופות ב-2012/13, אבל בליברפול כבר הפך לאחד המאמנים הבכירים בעולם. זה לקח זמן, אבל ב-2018/19 הצעיד את האדומים לזכייה בליגת האלופות ובחלוף עונה גם לזכייה באליפות אנגליה אחרי בצורת של 30 שנה. קלופ נבחר פעם אחת למאמן השנה של פיפ"א (2019) ופעמיים למאמן השנה באנגליה (2020 ו-2022) וסך הכול השיג שבעה תארים במועדון, כשהוא מקווה להיפרד העונה עם אליפות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully