וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מאחוריה: מכבי תל אביב ניצחה 75:90 מרשים את פנאתינייקוס

אחרי ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, הצהובים נהנו מיכולת נפלאה של בולדווין (22 נקודות, 8 אסיסטים), בראון, ניבו עם דאבל-דאבל וקולסון קלעו 14 נקודות כל אחד וקטש ושחקניו עצרו את המומנטום הנהדר של המדורגת רביעית ביורוליג

מחוץ לקווים, 25.1/עריכת וידאו: זיו שטיינר

מכבי תל אביב הגיעה למשחק הבית בבלגרד נגד פנאתינייקוס אחרי ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים, כולל התרסקות מול פרטיזן ששם איבדה יתרון דו ספרתי והפסדים בדרבי ולאולימפיאקוס. הערב (חמישי) מול פאו שהגיעה במומנטום אדיר, מהמקום הרביעי ביורוליג עם שמונה ניצחונות בתשעת משחקיה האחרונים, עודד קטש ושחקניו יצאו מהמשבר עם 75:90 מרשים שהעלה אותם למאזן 10:13 ובחזרה לשמינייה הראשונה, חמישה ימים לפני שיתארחו אצל ריאל מדריד.

ג'ייק כהן שב לחמישייה של קטש אחרי שכלל לא שותף במשחקים האחרונים ואת שתי המחציות פתח עם שלשות, אבל מי שכיכבו והבילו לניצחון היו ווייד בולדווין במשחק נפלא של 22 נקודות ו-8 אסיסטים וכן לורנזו בראון (7 אסיסטים), ג'וש ניבו (12 ריבאונדים) ובונזי קולסון שתרמו 14 נקודות כל אחד וחיפו בהתקפה על הדומיננטיות המוחלטת של פאו בריבאונד בשני צדי המגרש. בפנאתינייקוס הפתיע פנאיוטיס קלאיצאקיס שהגיע ל-17 נקודות וגם קנדריק נאן, קונסטנטינוס מיטוגלו וג'ריאן גרנט בלטו עם 13 נקודות כל אחד, אבל לא הצליחו לעצור את הריצות הצהובות שעשו את ההבדל למרות הנחיתות בצבע וכך השלימה מכבי תל אביב ניצחון כפול העונה על פאו, אחרי שבסיבוב הקודם ניצחה בתום הארכה.

לפני המשחק נרשמה דקת דומיה לזכרו של ליאור ליובין, שחקן ומאמן העבר שהלך לעולמו והיה אהוב בשתי הקבוצות - בפנאתינייקוס היה עוזר מאמן לתקופה קצרה לפני כשלוש שנים.

טבלת היורוליג נכון לתאריך 25.1. אתר היורוליג, צילום מסך
טבלת היורוליג נכון לתאריך 25.1/צילום מסך, אתר היורוליג
דקת דומיה לזכר ליאור ליובין במשחק בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס. Djordje Kostic, אתר רשמי
דקת דומיה לזכרו של ליאור ליובין לפני המשחק/אתר רשמי, Djordje Kostic

סטטיסטיקה

מכבי תל אביב: ווייד בולדווין 22 (6-7 לשתיים, 2-4 לשלוש, 4-4 מהקו, 8 אסיסטים), ג'וש ניבו (7-10 מהשדה, 12 ריבאונדים), בונזי קולסון ולורנז בראון (4-11 מהשדה, 7 אסיסטים) 14 כל אחד, כהן 9 (3-3 לשלוש), בלאט 6, ג'יימס ווב וחסיאל ריברו 4 כ"א, ג'ון דיברתולומיאו 3. כן שותפו: מנקו וסורקין.

עוד בוואלה!

קטש על ליובין: "הרגשתי שאני נלחם איתו יחד, היה מרגש היום"

לכתבה המלאה
לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
הצהובים נכנסו טוב למשחק, היוונים הפכו במהרה/אתר רשמי, Djordje Kostic

מהלך המשחק

רבע 1

קטש עלה בחמישייה עם בראון, בולדווין, קולסון, ניבו וכהן שכלל לא שותף במשחקים האחרונים. כהן גם היה הראשון לקלוע כאשר זרק מחוץ לקשת, אבל מיטוגלו מיד איזן עם צליפה מן העבר השני. בולדווין עם השלשה השנייה של הצהובים השיב אותם ליתרון 7:8 וכהן דייק בפעם השנייה מעבר לקו השלוש כדי לקבוע 7:11 לאחר ארבע דקות. בצד השני נאן ומיטוגלו הקשו על הצהובים, קלעו כל אחד 6 נקודות ופאו איזנה ל-12:12. אחרי ארבע נקודות רצופות של ניבו, כהן ביצע עבירה שלישית וירד לספסל. גרנט מהשלוש השווה, לאחר מכן הפך מקו העונשין ופפאטרו קבע 18:21 ליוונים בסיום הרבע.

רבע 2

פנאתינייקוס עלתה ליתרון שיא של שש נקודות כאשר נאן החל עם שלשה, ריברו מיד צימק עם הנקודות הראשונות שלו. כמו נאן, מיטוגלו המשיך לעשות צרות בצבע, מהספסל של קטש עלה בלאט שקלע פעמיים מחוץ לקשת וצימק ל-28:26. בולדווין סחט סל ועבירה ושמר על מכבי בפיגור מינימלי, אבל פאו המשיכה לשלוט מתחת לסלים ואחרי שלושה ריבאונדים רצופים בהתקפה נאן שוב קלע, לקח כדור חוזר אחרי החטאה של קולסון, הוסיף עוד שתי נקודות ופאו עלתה ל-29:35 לקראת 4:33 דקות אחרונות במחצית. אז החלה ריצה צהובה עם קולסון, ניבו ודיברתולומאו שדייק מהקו שלוש פעמים והפך ל-35:36, שוב בראון וניבו עם דאנק אדיר העלו ל-36:40 ועתמאן הזעיק פסק זמן. קנדריק החטיא, בראון דייק לראשונה מחוץ לקשת ובמחצית 36:43 למכבי תל אביב.

רפי מנקו, חסיאל ריברו, שחקני מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
ריצה נהדרת לפני ההפסקה הקפיצה גם את הספסל/אתר רשמי, Djordje Kostic

רבע 3

בדיוק כמו במחצית הראשונה, כהן היה על הפרקט ופתח עם שלשה גדולה שקבעה יתרון שיא, 36:46 למכבי תל אביב. בולדווין נשלח לקו העונשין אחרי אסיסט מבראון והיתרון הצהוב הגיע ל-40:52 מרשים לקראת 6:45 דקות אחרונות ברבע. אנטטוקומפו נכנס והעלה את מאזנו ל-4 נקודות, אבל בולדווין בשלשה גדולה קבע 42:55. אחרי פסק זמן טלוויזיה, גרנט תרם ארבע נקודות רצופות, קלאיצאקיס ניצל איבוד של סורקין כדי לצמק מהקו ואז אנטטוקומפו חטף לבלאט ובעצמו צימק ל-55:50. קטש לקח פסק זמן, אבל סורקין איבד, בולדווין נחסם על ידי אנטטוקומפו וקלאיצאקיס יכול היה להשוות, אבל החטיא מחוץ לקשת וריברו בצד השני השיב את מכבי תל אביב לחמש נקודות יתרון. ווב עלה לראשונה על הלוח עם נקודות חשובות, אנטטוקומפו בדקות טובות הטביע באין מפריע ובשניות הסיום קולסון וקלאיצאקיס עם שלשות אדירות מכל צד. 59:62 למכבי תל אביב לפני 10 הדקות האחרונות.

ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
בולדווין הבטיח את הניצחון שסיים את המשבר/אתר רשמי, Djordje Kostic

רבע 4

אחרי שקולסון קלע מהעונשין, קלאיצאקיס ביצע עבירת תוקף על ווב, אך אותו ווב איבד כדור וגריגוניס עם השלשה הראשונה שלו אחרי שבעה ניסיונות צימק ל-64:62. לחובת גרנט נרשמה עבירה רביעית והוא ירד לספסל, בולדווין הכניס אסיסט נפלא לניבו שהתעופף להטבעה נוספת ואז פפטרו איבד ובולדווין מחצי מרחק העלה את מכבי תל אביב ל-62:68. בולדווין הגיע ל-20 נקודות במהלך של סל ועבירה ו-4:55 דקות לסיום, החבורה של קטש ביתרון שבע נקודות, 66:73. קלאיצאקיס עם שתי שלשות רצופות להגיע ל-17 נקודות, שיא עונתי שלו, אבל ווב וניבו דאגו לשמור על יתרון שבע הנקודות לקראת הדקה וחצי האחרונה. קולסון בשלשה ענקית סגר את הסיפור כשהגדיל את היתרון ל-9 הפרש ולא התבלבל גם אחרי שנעשתה עליו עבירה והוא נשלח לקו העונשין. בסיום 75:90 מרשים למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully