וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר, יש. זעזוע? בינתיים אין. מכבי תל אביב מחפשת פיתרונות

23.1.2024 / 6:58

אחרי ההפסד לקרית אתא הצהובים יתנו יום חופש לשחקנים, ויחפשו פיתרונות בתוך הקבוצה לירידה בכושר: "יש דברים מעבר למקצועיים, שחקנים איבדו ביטחון". במכבי פרגנו לקטש שהתייצב למרות הטרגדיה עם ליובין: "גבורה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.1/ספורט1

המשבר של מכבי תל אביב לא עוצר. הצהובים רשמו אמש (שני) את ההפסד הרביעי שלהם בחמשת המשחקים האחרונים, כשנוצחו בהיכל מנורה 86:78 בידי עירוני קרית אתא הצנועה. בעקבות ההפסד ירדה מכבי אל המקום השמיני בטבלת ליגת העל. היה זה ההפסד השני של הצהובים לקרית אתא בכל הזמנים, והראשון מזה 23 שנים.

מכבי הופיעה למשחק בתום יום אמוציונאלי, אחרי שהמאמן עודד קטש הספיד בלווית חברו הטוב ליאור ליובין ברמת הגולן חמש שעות לפני המשחק, ויומיים אחרי ההפסד המאכזב בדרבי. הצהובים החלו את המשחק בצורה סבירה, עלו ליתרון 6 במהלך הרבע השני, אבל אז הפסיקו לשחק, כשגם לורנזו בראון שחזר אחרי שבוע של פציעה, לא מתפקד. במחצית השנייה קרית אתא ברחה, מכבי ניסתה לחזור, עשתה קולות של קאמבק ברגעי ההכרעה, אבל לא הצליחה להפוך את המשחק.

"אנחנו בתקופה שהרבה דברים לא עובדים, גם מקצועית וגם בתוך הקבוצה", סיפר אחד מאנשי מכבי אחרי ההתמודדות, "להיראות כמו שנראינו במחצית השנייה זה לא לעניין. ברור שיש פה דברים שהם מעבר למקצועיים, שחקנים איבדו ביטחון, משדרים הרבה מאוד עצבים, ולא מרוכזים. צריכים לעשות שינוי פנימי ומהר".

רומן סורקין מכבי תל אביב. קובי אליהו
לא מצליחים לצאת מהמשבר. סורקין/קובי אליהו

אל מסיבת העיתונאים בסיום המשחק נשלח עוזר המאמן ג'וזפ מריה ברוקאל שדיבר על הרצון להחזיר את הקבוצה לחשוב בצורה חיובית ולחזור לדברים הבסיסיים. לאחר מכן התייצב הקפטן ג'ון דיברתולומיאו שקלע 7 נקודות ב-21 דקות.

"ברור שבנקודת הזמן הזאת כולם מדברים על המילה הזאת, משבר", אמר הקפטן הצהוב, "אבל צריך לשמור על פרופורציות, המשבר הוא איך שאנחנו משחקים כעת, ולא המצב שלנו. אנחנו צריכים לחזור לפוקוס. אנחנו נהיה בשלב בלוח המשחקים שאין לנו זמן חופשי, נצטרך להשתפר בהרבה מובנים. להפסיד זה אף פעם לא אופציה, זה לא בסדר, אבל אנחנו צריכים לשחק יותר טוב. המצב שלנו קשה, אבל אנחנו צריכים למצוא את הדרך לשחק יותר טוב".

דיברתולומיאו המשיך ואמר: "קשה להבין מה קורה לנו. זה רגע קשה בשבילנו, להפסיד בדרבי, להפסיד בבית. לא שיחקנו טוב, לא הגיע לנו לנצח. עשינו טעויות נוראיות בהגנה, אני מסתכל על המספרים, זה לא נראה שחלקנו את הכדור בהתקפה. צריך לתת להם קצת קרדיט, הם שיחקו טוב, שיחקו קשוח. בסוף היום אנחנו רוצים להתרכז בעצמנו, כולם מרגישים שהם יכולים לשחק יותר טוב היום. בתחילת המשחק הייתה לנו בעיה של אנרגיה, ידענו שזה משחק חשוב, אנחנו היינו צריכים לסובב את העניינים, לא הגבנו בכלל. הדברים התקדמו ושיחקו עם בעיה של ביטחון".

כשנשאל איך מחזירים את הקבוצה למסלול אמר הקפטן: "בנקודת הזמן הזאת, ברור שזה קשה, נחשוב על זה הלילה וקצת מחר. אם מסתכלים על התמונה הכללית, המטרות שלנו העונה עדיין בהישג יד. קשה לחשוב על זה אחרי הפסדים טריים. דרבי ואיך שהפסדנו לפרטיזן, הפסדים שקשה לקבל אותם. זה חלק מהספורט, אנחנו בינואר והתארים מושגים בינואר. זה אתגר לכל אתלט, יהיו לנו ימים גדולים וימים רעים. יש לנו הרבה שחקנים מנוסים בקבוצה והם יודעים איך לצאת מהמצב הזה, וזה יתחיל כשנחזור להתאמן. מחר יש לנו יום חופש ונחזור לעבוד לקראת פנאתינייקוס".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
גם החזרה שלו לא עזרה. לורנזו בראון/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

למרות שרשרת ההפסדים, והתקופה הרעה שעוברת על הקבוצה, במכבי תל אביב לא מדברים בשלב זה על זעזועים מסוג כלשהו. לא בגזרת הצוות המקצועי, ולא באפשרויות לצרף שחקנים לאור המצב הכלכלי הלא פשוט שיצרה המלחמה אצל הצהובים.

"הסגל הזה הוביל בהפרש של 24 הפרש על פרטיזן בלגרד אצלה בבית. הוא ניצח את וירטוס בולוניה כמה ימים לפני זה, השחקנים לא שכחו לשחק כדורסל", אמרו במועדון, "נוצר פה כדור שלג שלילי שצריך לפרק אותו מהר לפני שהתוצאות ייערמו וישפיעו על השורה הסופית שאליה אנחנו רוצים להגיע".

לורנזו בראון שחזר אמש לפעולה, וקלע 18 נקודות, יהיה כשיר למשחק נגד פנאתינייקוס. בראון הציג בדקות רבות כדורסל לא רע, אבל גם התקשה לקלוע באחוזים טובים וסיים את המשחק עם 6 מ-12 מהשדה. במכבי מקווים כי בראון הסיר את החלודה וייראה טוב יותר במשחק הקרוב ביורוליג.

עודד קטש לצד קברו של ליאור ליובין ז"ל. שלומי גבאי
התייצב למשחק היישר מההלוויה של חברו הטוב ליאור ליובין. עודד קטש/שלומי גבאי

זה היה אחד הימים הקשים שעבר עודד קטש. המאמן ידע כי חברו הטוב ליאור ליובין, שהיה עוזרו במשך שנים ארוכות, נמצא על ערש דווי, ולכן ביקר אותו פעמיים בתקופה האחרונה כדי להיפרד. אבל כשליובין נפטר אתמול בבוקר, קטש היה שבור. ביחד עם מנהל הקבוצה של מכבי עמי ביטון הוא הצפין לקדמת צבי ברמת הגולן והספיד בנאום מרגש את חברו.

בשעות הבוקר, כשנודע מיקום ושעת הלוויה, היו אנשים במכבי תל אביב שייעצו שאולי כדאי שעוזרי המאמן ברוקאל, נועם לוי וגיא פניני ידריכו את המשחק, וכי קטש יוכל להתרכז באבל האישי שלו, אבל המאמן הבהיר מראש כי הוא מתכוון להגיע למשחק, ואכן התייצב בזמן וניסה להוביל את הקבוצה לניצחון.

"מה שעודד עשה, העובדה שהוא התייצב למשחק הזה, זה מראה על עוצמות ועל מסירות גבוהה מאוד לקבוצה", אמרו במכבי אמש, "זה היה יום קשה מאוד עבורו, וגם עבור תמיר בלאט שהיה מחובר לליאור ליובין. להתמודד עם הסיטואציה הזאת ועדיין להעביר משחק, זה מעשה של גבורה".

באופן מעט חריג, במכבי תל אביב בחרו להעניק לשחקנים יום חופש אחרי ההפסד אמש. השחקנים יוכלו מעט לנוח פיזית, וגם לנסות לנקות את הראש לקראת המשימה הבאה - פנאתינייקוס ביום חמישי הקרוב בבלגרד. שחקני מכבי ייפגשו רק בשדה התעופה בלילה שבין שלישי לרביעי, לפני ההמראה לסרביה, ויחזרו להתאמן ברביעי הקרוב בבלגרד.

המשחק נגד פנאתינייקוס ימשיך את עומס המשחקים של הצהובים. אחריו במוצאי שבת תתארח מכבי אצל עירוני נס ציונה, כשמיד לאחר מכן, ביום שלישי היא תפגוש את ריאל מדריד, ויומיים לאחר מכן את באסקוניה בשני משחקי יורוליג בספרד. יומיים לאחר באסקוניה היא תתארח אצל הפועל חולון והעומס לא ייפסק כשיומיים לאחר מכן תגיע להיכל מנורה גם הפועל אילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully