וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאנה על סף הדחה, מצרים בשמינית הגמר והמארחת חוף השנהב בסכנה

הכוכבים השחורים ספגו פעמיים בתוספת הזמן ב-2:2 נגד מוזמביק, בעוד הפרעונים לא ניצחו גם את מוזמביק, אבל הבטיחו העפלה. המארחת הובסה 4:0 על ידי גינאה המשוונית ולא תלויה בעצמה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 21.1/ספורט1

מחזור הסיום של שלב הבתים באליפות אפריקה יצא לדרך הערב (שני), כשהמנה המוקדמת סיפקה הפתעה גדולה כאשר המארחת חוף השנהב נחלה הפסד שני ברציפות, 4:0 לגינאה משוונית והיא נמצאת כעת בסכנת הדחה. גינאה המשוונית סיימה במקום הראשון יחד עם ניגריה, שאותה היא הקדימה בזכות הפרש שערים עדיף.

דרמת ענק הגיעה מיד אחר כך כאשר נבחרת מצרים שוב לא ניצחה וסיימה ב-2:2 בפעם השלישית ברציפות, הפעם מול כף ורדה שסיימה ראשונה בבית, אבל זה הספיק לה כדי לסיים במקום השני בבית ולהעפיל לשמינית הגמר בעקבות ה-2:2 של גאנה נגד מוזמביק - הכוכבים השחורים ספגו בדקות 90+1 ו-90+4 והם על סף הדחה מהתחרות, זקוקים לנס כדי להעפיל לשמינית.

נזכיר: שתי הראשונות מכל בית עולות לשמינית הגמר ואליהן מצטרפות ארבע הנבחרות הכי טובות מבין השש שסיימו במקום השלישי.

אמיליאנו אנסואה, שחקן נבחרת גינאה המשוונית. ISSOUF SANOGO/AFP, GettyImages
גינאה המשוונית חגגה על המארחת. אנסואה/GettyImages, ISSOUF SANOGO/AFP

בית א'

גינאה המשוונית - חוף השנהב 0:4

מבוכה גדולה למארחת הטורניר, שלא הצליחה להתאושש מההפסד לניגריה בשלב הבתים ונחלה תבוסה קשה. אמיליאנו אנסואה העלה את גינאה המשוונית ליתרון בדקה ה-43, ובמחצית השנייה המצב רק נעשה גרוע יותר מבחינת הפילים. פאבלו גאנט כבש בדקה ה-73 וכעבור שתי דקות אנסואה השלים צמד, יאניק בוילה סאם השלים ניצחון ענק עם הרביעי בדקה ה-88. חוף השנהב מסיימת את שלב הבתים עם שלוש נקודות בלבד, והיא תצטרך להמתין לתוצאות הבתים הבאים כדי לגלות אם היא מודחת בבושת פנים כבר בבתים. בתבוסה הקשה צפה מקרוב אורח מפתיע, מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן, שהגיע לביקור במספר מדינות ביבשת.

גינאה-ביסאו - ניגריה 1:0

ניגריה מחזיקה באחד הסגלים הנוצצים באליפות, אך בסוף היא הייתה צריכה שער עצמי של היריבה כדי לסיים את הבתים עם שלוש נקודות. אופה סנגאנטה כבש בדקה ה-36 לרשת הלא נכונה את השער היחיד בהתמודדות, ונבחרתו מסיימת את הטורניר במקום האחרון עם אפס נקודות. ניגריה עולה לשמינית הגמר מהמקום השני, זאת בשל הפרש השערים הנחות מזה של גינאה המשוונית.

עוד בוואלה!

מילסון לא שותף, שואו ואנגולה קרובים לשמינית הגמר באליפות אפריקה

לכתבה המלאה
מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן במשחק באליפות אפריקה. ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / POOL / AFP, GettyImages
אורח מפתיע ביציע. מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן/GettyImages, ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / POOL / AFP

בית ב'

כף ורדה - מצרים 2:2

מצרים איבדה את מוחמד סלאח ואמנם בלעדיו שוב כבשה שני שערים, אבל בפעם השלישית ברציפות בתחרות סיימה ב-2:2. למזלה הגדול, הודות לגאנה, היא הבטיחה את המקום השני בבית ואת הכרטיס לשמינית הגמר למרות שצברה שלוש נקודות בלבד, בעוד כף ורדה המפתיעה סיימה את שלב הבתים עם שני ניצחונות ותיקו, עם 7 נקודות שבזכותן סיימה ראשונה בבית.

מצרים הייתה בסכנת הדחה, דבר שלא קרה לה מאז 2004, כאשר נכנסה לתוספת הזמן ב-1:1 אחרי שטרזגה (50) רק חילץ אותה מפיגור שקבע בנצ'ימול בדקה ה-45+1, אבל מוסטפא מוחמד הפך בדקה ה-90+3 ומצרים עלתה ל-1:2, במקביל גאנה ספגה פעמיים והיא חגגה מקום בשמינית. למרות הכל, לנצח היא לא הצליחה כי בריאן טישיירה בדקה ה-90+9 קבע 2:2 דרמטי והותיר את כף ורדה בלתי מנוצחת - היא הבטיחה את המקום הראשון עוד לפני המשחק ועלתה לשלב הבא בפעם השלישית בתולדותיה ולראשונה כראש בית.

מוזמביק - גאנה 2:2

הכוכבים השחורים לא יכולים להאמין שזה קרה להם. הם כבר הובילו 0:2 הודות לפנדלים מוצלחים של ג'ורדן איו בדקות 15 ו-70 והיו בדרכם הבטוחה לשמינית הגמר, אבל מוזמביק צימקה בדקה ה-90+1 מפנדל של קטמאו, ריינילדו מנדאבה השווה בחלוף שלוש דקות ומוזמביק ככל הנראה העיפה את פיינליסטית 2010 ו-2015 מהתחרות, אם לא יקרה נס היא תמשיך לחכות לתואר הראשון מאז 1982. מוזמביק חלמה על העפלה סנסציונית, אבל תסתפק בנקודה היקרה והשנייה שלה - אם כי היא עדיין ללא ניצחון באליפות אפריקה לדורותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully