וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכיל את המפלצת": אבדיה קיבל משימה לא שגרתית, ועמד בה בכבוד

הישראלי שמר את ויקטור וומבניאמה הענק ו"הצליח להקשות עליו": "הטריק עבד היטב". מאמן וושינגטון מנתח את השיפור ההתקפי שלו: "הפך את הכוח שלו לכלי נשק"

שחקני וושינגטון חוגגים לדני אבדיה יום הולדת/מתוך האתר הרשמי של הוויזארדס

דני אבדיה כבר שמר על כל מיני סוגים של שחקנים בשנותיו ב-NBA, אבל הלילה (בין שבת לראשון) הוא נתקל באתגר מסוג אחר לגמרי. כבר מתחילת המשחק של וושינגטון נגד סן אנטוניו, היה ברור שהמשימה שלו היא לנסות להצר את צעדיו של ויקטור וומבניאמה, 2.24 מטר של אורך, אתלטיות וכישרון בלתי נדלה.

אבדיה כבר פחות מתפקד העונה על תקן האיש למשימות מיוחדות בוושינגטון, אבל כשהוא כן מקבל מטלה הגנתית מיוחדת, לרוב הוא מתופקד על גארדים ופורוורדים. סנטר באורך ובמידות של וומבי, הוא עדיין לא פגש - אבל בכל זאת הצליח לעשות מולו עבודה לא רעה בכלל.

"וושינגטון פתחה את המשחק עם אבדיה בתור השומר הראשי של וומבניאמה, כשהיא בוחרת להעדיף את הכוח והפיזיות שלו למרות מחסור בסנטימטרים. זה עבד היטב בשלב מוקדם, כשוומבניאמה התקשה להגיע לעמדות הנוחות לו, וסיים את המחצית הראשונה עם 6 נקודות בלבד", כתבו באתר הרשמי של הוויזארדס, וגם ברשתות החברתיות ציינו שהוא הצליח "להכיל את המפלצת".

וומבניאמה השתחרר בהמשך וסיים עם 24 נקודות, כשהוא מוביל את סן אנטוניו לניצחון חוץ נדיר, 127:131, אבל את רוב הנזק הסב לוויזארדס בדקות בהן אבדיה נח, או לא שמר עליו. במצ' אפ הישיר בין השניים, וומבניאמה קלע 8 נקודות כשאבדיה שומר עליו.

ויקטור וומבניאמה, סן אנטוניו ספרס, מול דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. רויטרס
אחת המשימות המאתגרות שקיבל. אבדיה מול וומבי/רויטרס

אם להתעלם מההפסד המביך של וושינגטון, אחרי שכבר הובילה ב-12 הפרש בחמש הדקות האחרונות, זה היה עוד ערב מרשים של אבדיה מבחינה אישית. הוא סיים עם 16 נקודות באחוזים טובים (7 מ-11 מהשדה, 1 מ-3 מהשלוש ו-1 מ-1 מהעונשין), הוסיף 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, והיה בין הבודדים בוושינגטון שסיים עם מדד +/- חיובי, כש-32 הדקות שלו על הפרקט הוויזארדס ניצחו ב-8 הפרש.

אבדיה הגיע לספרות כפולות משחק 8 ברצף, שיא קריירה מבחינתו, וממשיך לשמור על יציבות. "ההתפתחות של אבדיה בצד ההתקפי מרגשת את אוהדי הוויזארדס. הוא מרגיש יותר ויותר בנוח בכל האלמנטים בהתקפה, והמספרים מגבים את הקביעה הזאת", הוסיפו באתר הראשי של הוויזארדס. "הוא מעמיד שיאי קריירה בנקודות, אחוזים מהשדה, אחוזים מהשלוש, אחוזים מהעונשין ואסיסטים. שימו לב כמה הוא מלא בביטחון כשהכדור נמצא בידיים שלו. הוא נמצא בכושר הטוב בקריירה".

עוד לפני המשחק, קיבל אבדיה מחמאות גם ממאמנו. "מה שיוצא דופן מבחינתי, זו רמת האגרסיביות שלו. הוא למד איך להשתמש באגרסיביות מבלי להיות אנוכי, הוא לוקח ריבאונדים בקצב טוב וזה מאפשר לו לדחוף את הכדור קדימה ולתקוף. הוא עושה גם עבודה טובה מאוד בלחתוך לסל ללא הכדור. אחת החוזקות שלו זו היכולת לתפוס את הכדור ומיד לחדור לטבעת", אמר ווס אנסלד ג'וניור, וסיכם: "הוא לא מתפשר על זריקות פחות טובות, ואני חושב שזה נהדר. הוא משתמש בגוף שלו בתור כלי נשק, ומחפש את המגע. כל הדברים הללו גם יחד תורמים לעלייה ההתקפית שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully