וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע ביזאר והתעלמות מהפרת זכויות אדם: עלילות ריאל וברצלונה בסעודיה

שתי הענקיות יעלו לגמר הסופרקופה בסעודיה (21:00, ספורט1) וימשיכו את השת"פ עם המשטר המקומי. העיקר שהכסף נכנס לבנק

תקציר סופר קופה ספרדי: ריאל מדריד - אתלטיקו מדריד 3:5/ספורט1

ריאל מדריד וברצלונה ייפגשו הערב בגמר טורניר הסופרקופה הספרדי בריאד שבערב הסעודית (ראשון, 21:00, ספורט1), ולמרות ההצהרות של חלק מהשחקנים והמאמנים על האווירה הטובה, ההתרחשויות לא מוסיפות כבוד לכדורגל הספרדי. כסף דווקא כן.

ההתאחדות לכדורגל של ספרד חתמה עם ערב הסעודית על חוזה עד 2029, במסגרתו טורניר הסופרקופה יתקיים בכל שנה בריאד. על פי הדיווחים, ההתאחדות מכניסה 35-40 מיליון דולר בכל שנה, ומעבירה כמחצית מהסכום לקבוצות.

בחצי הגמר הראשון, בין ריאל מדריד לאתלטיקו מדריד (3:5 לריאל אחרי הארכה), הצופים הסעודים ביזו את זכרו של פרנץ בקנבאואר וגם שרקו וקראו בוז לטוני קרוס.

במקביל, ארגוני זכויות אדם מתוסכלים מאוד מהשתיקה של המועדונים והשחקנים בכל הנוגע להפרות זכויות אדם בערב הסעודית. ארגון אמנסטי אינטרנשיונל דחק בימים האחרונים בכל הנוגעים בדבר להשמיע קול - אבל ללא הועיל.

דני קרבחאל ריאל מדריד מול ז'ואאו פליקס ברצלונה. רויטרס
ברצלונה וריאל מדריד/רויטרס

"אנחנו מתריעים שוב ושוב על הפרות זכויות אדם בערב הסעודית, בעיקר של נשים וחברי קהילת ה-LGBTI", נכתב בהצהרה רשמית מטעם אמנסטי, "לכם, המועדונים, יש הזדמנות לנצל את הטורניר הזה כדי להעלות את הנושא לסדר היום". אבל זה לא עזר.

באמנסטי הזמינו את הקפטנים לענוד סרטים בצבעי הגאווה ולהשמיע קול במסיבות העיתונאים והאירועים, אבל אף אחד לא נענה. לפני כשנתיים, נהג המירוצים לואיס המילטון התייצב למירוץ הפורמולה 1 בערב הסעודית עם אמירה נחרצת, כשחבש קסדה עם צבעי הגאווה וגם דיבר בגנות החוקים בסעודיה.

בספרד אגב, מתחו ביקורת גם על הניסיון הסעודי לגרום להם "להרגיש בבית" לפני חצי הגמר בין ברצלונה לאוסאסונה. מחוץ לאצטדיון התקיימו כמה מופעי רחוב שהוגדרו כ"ביזאריים" - בין היתר רקדני פלמנקו וניצבים שלבושים כלוחמי שוורים. "זה די אבסורד, כי הפלמנקו לא מזוהה עם קטלוניה או נבארה - משם מגיעות ברצלונה ואוסאסונה. מוצאו של הפלמנקו הוא בדרום ספרד, באנדלוסיה, ומשם לא הגיעה אף קבוצה לטורניר", כתבו בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully