וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: בכורה לקאנדזוריס בירושלים, קרב צמרת בזיסמן

13.1.2024 / 17:00

המחזור השביעי בליגת העל: מאמנה החדש של הפועל ירושלים ידריך את הקבוצה במשחק החוץ באילת (19:40). המוליכה הפועל תל אביב תתארח אצל סגניתה עירוני רמת גן (18:00). באר שבע תארח את חיפה (19:00) במשחק עונה בתחתית

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.1/ספורט1

ליגת העל בכדורסל תימשך מחר (ראשון) עם שלושה משחקים מהמחזור השביעי. הפועל ירושלים תציג את מאמנה החדש איליאס קאנדזוריס במשחק החוץ נגד הפועל אילת מהתחתית. בזיסמן קרב צמרת אמיתי - השנייה בטבלה עירוני רמת גן תארח את המוליכה הפועל תל אביב, ובקונכייה משחק אש בתחתית: הפועל באר שבע האחרונה תארח את הקבוצה שמעליה, הפועל חיפה.

הפועל אילת - הפועל ירושלים (19:40)

גם משחק החוץ בקרית אתא באמצע השבוע החולף לא הביא את הבשורה עבור הפועל אילת, שהסיבה היחידה שלא נמצאת צמוד לשתי האחרונות היא כי שיחקה משחק אחד פחות. אילת מציגה את הסגל הישראלי החלש ביותר בליגה, כשמי שהיו אמורים להוביל את הקבוצה העונה, טי ג'יי קליין ועמית זיס לא משחקים - הראשון בלא שב אחרי המלחמה והשני פצוע ועשוי לשוב בקרוב. אלא שגם הזרים של אילת לא מצליחים לסחוב את העגלה מהבוץ, ולמשחק נגד ירושלים הם מגיעים בלי הרבה סיכוי מראש.

תשעה חודשים אחרי הפעם האחרונה בה עמד על הקווים בישראל כמאמן א.א.ק אתונה וספג תבוסה קשה בסדרת הפליי אין, קאנדזוריס חוזר לארץ הקודש כמאמנה של הפועל ירושלים וכבר במשחק הראשון שלו יוצא לעיר הדרומית בארץ. למאמן היווני היו אימונים בודדים עם החבורה שלו, כשצוות האימון שהעביר את המשחקים בתקופה האחרונה עוזרים לו להתאקלם. לירושלים יש מספר משחקים בתקופה הקרובה לפני המשימה הגדולה הבאה שלהם, שלב הטופ 16 של ליגת האלופות, וליווני זה יהיה מבחן ראשון.

תומר גינת, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יקבל מנוחה מסוימת? תומר גינת/ברני ארדוב

עירוני רמת גן - הפועל תל אביב (18:00)

גם בחלומות הוורודים ביותר שלהם לא חשבו אנשי עירוני רמת גן שהם יגיעו לחודש ינואר למשחק על המקום הראשון בליגה. החבורה של שמוליק ברנר נמצאת בעיצומה של תקופה מצוינת, ניצחה בשלושת משחקיה האחרונים תוך כדי הצגת כדורסל טוב ברוב המשחקים, ומגיעה מלאת ביטחון למשחק נגד הפועל תל אביב. רמת גן אמנם מגיעה עם ביטחון, אך לא עם סגל מלא. הפורוורד אייזיאה מיילס שחזר במשחק בחיפה לסגל אחרי משחק אחד של היעדרות, נפל רע ונמצא בספק גדול להתמודדות, כשבהיעדרו רוב הנטל מתחת לסל ייפול על ג'יי פי טוקוטו, בניה סרור וג'ימי הול.

הפועל תל אביב רשמה פספוס גדול השבוע כשהפסידה ללונדון ליונס והחמיצה הזדמנות להתקרב להבטחת המקום השני בבית א' ביורוקאפ. אם ההפסד הביתי בבלגרד לא הספיק, הפועל איבדה במהלך המשחק את ג'ון הולנד שקרע את שריר הירך האחורי ויחזור לפעילות לקראת חודש מרץ. מי שעשוי לשוב לסגל של האדומים הוא בריאן אנגולה, שקרוב לחזרה לפעילות, אך מנגד ג'ייקובן בראון וג'יילן הורד ימשיכו להיעדר, שקיימת אפשרות שגם תומר גינת יקבל מנוחה מסוימת. ולמרות הכל, כשהם אמורים לקבל תמיכה גדולה ביציעים, מקווים בהפועל לחזור ולנצח בליגה, ועל הדרך להכניס את וויל קאמינגס לעניינים.

הפועל באר שבע - הפועל חיפה (19:00)

לפני המלחמה בהפועל באר שבע חלמו על עונה שבה יעשו את קפיצת המדרגה לצמרת, אבל המציאות שונה לחלוטין. המאמן ליאור ליובין נאלץ לעזוב בשל סיבות אישיות, עוזרו יואב שמיר נכנס לתפקיד, רוב הזרים התחלפו, ובאר שבע צללה מטה עם שני ניצחונות מתשעה משחקים. השבוע פספסה הקבוצה הזדמנות לעשות צעד החוצה עם הפסד ביכולת חלשה במחצית השנייה נגד גליל עליון. בקבוצה ביצעו שינויים מינימלים לאורך החודשיים האחרונים למרות המצב הלא פשוט בטבלה, אך הפסד להפועל חיפה עשוי לשנות את התמונה.

שינוי אחרי שינוי, זעזוע אחר זעזוע, אך הפועל חיפה לא מצליחה לצאת מהמקום אליו נקלעה. החבורה מהכרמל שיחקה במחזור הקודם עם שני זרים שרק הצטרפו לאחרונה, מתאזרח ומאמן חדש, אבל לא הצליחו נגד עירוני רמת גן פצועה. אבל חיפה של גיא גודס לא מתכוונת לוותר וצירפה גם את ג'ובונטה רדיק שאשתקד שיחק בקרית אתא, בתקווה שיעזור לה במשימת ההישארות. בקבוצה יודעים שניצחון על באר שבע ייתן להם דאבל מוקדם נגד הקבוצות איתן היא נלחמת, ויקוו לעמוד במשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully