וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן קוז'וך: "מכבי חיפה בסמי עופר יכולה לתת לך נוק אאוט"

12.1.2024 / 11:23

מאמן מכבי פתח תקוה במסיבת עיתונאים לקראת המשחק ביום ראשון (20:30): "היכולות של מסאי דגו היו ברורות לי. נצטרך לרוץ ולעבוד קשה. אחר כך, לאט לאט, גם התוצאות יגיעו"

תקציר: מכבי פתח תקוה - הפועל חיפה 3:0/ספורט1

מכבי פתח תקוה שנמצאת במשבר גדול, תצא ביום ראשון למשחק חוץ קשה מאוד נגד מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר. המלאבסים מגיעים להתמודדות עם מאזן עגום של שבעה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים והמאמן החדש רן קוז'וך מחפש פתרונות, בעיקר כדי לייצב את משחק ההגנה. בגזרת הרכש אין עדיין חדש ושני השמות הבולטים שעל הפרק הם הבלם איתי בן שבת ממכבי נתניה והקשר נדב נידם מהפועל ירושלים, שעל מועמדותם פורסם כאן.

מכבי פתח תקוה תחסר במשחק הקרוב את הבלם האיטלקי המוצהב, לורנצו פראמטי, אבל תקבל בחזרה את מואיז אדילהו שהחלים מפציעה וישוב להרכב. "אנחנו הולכים למשחק קשה, נגד קבוצה שנמצאת בכושר טוב והביטחון חזר לה וכולנו יודעים מה זה לשחק בסמי עופר", אמר קוז'וך שחוגג היום את יום הולדתו ה-42, לקראת המשחק נגד הירוקים. "אני רוצה להתייחס אלינו ואני חושב שהבנו מה הבסיס שאותו אנחנו צריכים כדי ללכת קדימה ואני לא מדבר רק על המשחק הקרוב, אלא בכלל. אני חושב שרעב, תשוקה ואגרסיביות, אלה הדברים שהקבוצה צריכה להחזיר לעצמה וזה מתחיל כבר במשחק הקרוב, אבל חייב להמשיך גם לשאר העונה, אם נרצה תוצאות טובות".

מואיז אדילהו מכבי פתח תקוה. דני מרון
החלים מפציעה ויחזור למרכז ההגנה. אדילהו/דני מרון

המאמן נשאל לגבי משחק הבכורה שלו וההפסד להפועל חיפה במחזור הקודם: "הדבר הראשון שדיברתי עליו עם השחקנים, זה שהקבוצות שלי רצות. הקבוצות שלי רצות ועובדות, אנחנו רצנו 95 ק"מ מול הפועל חיפה. בתפיסה שלי כשאתה רץ 95 ק"מ, לא תוכל לנצח. אז הדבר הראשון הוא לרוץ ולעבוד קשה. אחר כך, לאט לאט, גם התוצאות יגיעו".

קוז'וך נשאל אם כבר הצליח להכיר את הקבוצה ואם הוא מרגיש שהשחקנים למדו להכיר אותו: "יש מעט מאוד זמן לאמן ועוד פחות זמן כדי להטמיע את הרעיונות שלי והפילוסופיה שלי. אני כן חושב שברמת הבסיס של מה קבוצת כדורגל צריכה בשביל לייצר תוצאות, על זה בחרנו להתמקד, גם אני וגם הצוות שלי ובסופו של דבר, הבסיס של האגרסיביות הרעב והתשוקה, זה מה שיביא למכבי פתח תקוה את הנקודות, בשלב הזה. אחר כך נעשה את כל ההתאמות שצריך, נשתפר כקבוצה, נתפתח כקבוצה, אבל את הבסיס חייבים להביא".

על עצירת רצף ההפסדים: "אמרתי כבר שהקבוצה הזאת לא נופלת מקבוצות אחרות, בטח לא מ-80 אחוז מהקבוצות בליגה. נתחזק איפה שצריך, גם בשביל להביא אנרגיות נוספות לקבוצה ובסופו של דבר נצטרך להבין שזה מאבק אחרי מאבק, עד שבעזרת השם נוציא את הקבוצה מהמצב שהיא נמצאת בו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מסאי דגו מאמן עירוני קרית שמונה עם רן קוז'וך. ברני ארדוב
עבדו ביחד בקרית שמונה. דגו וקוז'וך ב-2019/ברני ארדוב

קוז'וך התייחס לחברו, מסאיי דגו, שיעמוד נגדו על הקווים: "לי זה היה ברור בנוגע ליכולות של מסאי. זה מישהו שעבדתי תחתיו והיה לי ברור מה הוא יכול לעשות בקבוצה הזאת. אנחנו חברים לפני ונישאר גם חברים אחרי המשחק. במשחק אנחנו צריכים להביא נקודות. בלי להתייחס לתוצאה, אני חושב שנצטרך להרוויח את עצמנו מחדש כקבוצה. אנחנו צריכים להרגיש שאנחנו יכולים לשחק כדורגל ביחד, לעבוד קשה ביחד, להישאר ברגעים קשים יחד, מה שלא תהיה התוצאה ואם יהיו לנו רגעים קשים בסמי עופר, אז להישאר גם בהם יחד. להמשיך לדחוף אחד את השני ומעבר לתוצאה, שהיא 'מכתוב' מלמעלה, אני חושב שזה משהו שנוכל להרוויח בכל תוצאה שלא תהיה".

על הקושי של משחק חוץ מול מכבי חיפה, שמשחקת בבית שלה וזוכה לתמיכת אלפי אוהדים: "אני מאמן שלא נותן שטחים, אבל כן יהיו הרבה מאבקים של אחד על אחד במשחק הזה, כדור ראשון וכדור שני ששם נצטרך להיות. מכבי חיפה בסמי עופר, בטח כשיש כבר 15 אלף צופים לפחות, היא נותנת את הטון. אתה צריך להיות שם, קרוב לטון. הבסיס כדי שיהיה לך סיכוי נגד מכבי חיפה, בסמי עופר זה להישאר קרוב לטון. מכבי חיפה זאת קבוצה שלא צריכה יותר מדי ובכמה רגעים טובים, היא פשוט יכולה לתת לך נוק אאוט. אתה צריך להישאר קרוב לאורך כל המשחק. זה קשה, זה סזיפי ותלוי כמה נהיה שם אחד בשביל השני, בתור מאמן ושחקנים בתוך המגרש וזה המפתח. נצטרך להישאר במשחק ולא לתת להם לברוח".

על המועדון שמצא כשהגיע למכבי פתח תקוה אמר לסיכום: "קודם כל זה מועדון עם אנשים מאוד טובים וזה הדבר הראשון שאתה ניתקל בו כשאתה מגיע. בסופו של דבר, אי אפשר להשוות למועדונים אחרים שנמצאים במקומות אחרים. מכבי פתח תקוה נמצאת כיום במקום שהוא אחרי שורה של הפסדים והיא בתחתית הטבלה וסביר להניח שכל מועדון שהיה נמצא במצב הזה, האנרגיות בו היו שונות. התפקיד שלי הוא לבוא ולחבר את השחקנים שלי לאנרגיות אחרות. זאת בעצם העבודה, לפחות עד שנחזק את הסגל במקומות שאנחנו רוצים. ברמת השחקנים שנמצאים פה, יש עם מי ללכת. יש פה גברים שאפשר לסחוף אותם לתוצאות הרבה יותר טובות. בסופו של דבר,ף גם הצעירים פה, צריכים את הביטחון שלהם ואני יכול להגיד שלצד הצעירים המאוד מוכשרים, יש כמה וותיקים שעברו הרבה בקריירה והם צריכים לייצר עכשיו את הביטחון והבגרות בקבוצה, להתוות את הדרך בקבוצה והצעירים צריכים ליהנות מהביטחון שהוותיקים והמאמן משרים על הקבוצה, כי אחרת יהיה להם מאוד קשה. אם נצליח להוציא את התוצאות שאנחנו רוצים, גם הביטחון יילך וייתפתח. בסופו של דבר האחריות היא שלי ושל השחקנים הבוגרים יותר בקבוצה, לתת לצעירים קרקע מספיק פורייה לזרוח בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully