וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדרסון מת לברוח, בספרד לגלגו על החוויה: הכדורגל הסעודי נקטל

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 20:54

באנגליה חושפים את הנסיבות שגורמות להנדרסון לרצות לעזוב בכל מחיר, התגובות של ריאל מדריד ואתלטיקו רק הוסיפו ל"תדמית הרעה": היום הקשה של הכדורגל בערב הסעודית

תקציר סופר קופה ספרדי: ריאל מדריד - אתלטיקו מדריד 3:5/ספורט1

באנגליה פורסם לאחרונה שג'ורדן הנדרסון, כדורגלן נבחרת אנגליה וליברפול לשעבר, רוצה לחזור לכדורגל האנגלי ולעזוב את קבוצתו אל איתיפאק מהליגה הסעודית, ומוכן לוותר על סכומי כסף גדולים מאוד בשביל לשוב הביתה.

על פי הדיווחים, הנדרסון לא הצליח להשתלב בסעודיה, ולמרות שהוא מרוויח סכום עתק של כחצי מיליון יורו בשבוע, אחרי שעבר מליברפול תמורת 12 מיליון ליש"ט, הוא מתקשה להשתלב, ומוכן להרוויח הרבה פחות בשביל לשוב לשחק בפרמיירליג.

ג'ורדן הנדרסון, שחקן אל איתיפאק, עם המאמן סטיבן ג'רארד. Yasser Bakhsh, GettyImages
לא נהנים. הנדרסון וג'רארד/GettyImages, Yasser Bakhsh

בנוסף, הנדרסון יפסיד את כל הטבות המס שמציעה סעודיה, מאחר שלא יישאר בה שנתיים, אבל גם זה לא מרתיע את הכדורגלן. כעת ב"דיילי מייל" מסבירים בכתבה נרחבת על הקשיים שעבר הנדרסון בערב הסעודית, וחוסר היכולת שלו להשתלב אחרי שמצא את עצמו "אבוד במדבר", כפי שקראה הכותרת.

בכתבה מציינים שהתנאים לא היו מספקים, מבחינת המתקנים, האימונים והאצטדיונים, אבל בעיקר החום: "כבר במשחק הראשון שלו הנדרסון כמעט קרס מהחום הכבד, 30 מעלות צלזיוס בלחות גבוהה, והוא ירד מהמגרש כשמגבת לבנה רטובה סביב צווארו בניסיון לצנן אותו בדרך לחדר ההלבשה. ברוכים הבאים לסעודיה. זה הולך להיות קשה.... קבוצה של עיתונאים בריטיים לא החזיקה מעמד זמן רב כל כך, גם ביציע, כשהם נמלטים מתא העיתונות החיצוני אל המיזוג הקריר של חדר תקשורת".

עוד מצוין שהנדרסון מיואש מלשחק מול קהל כל כך מועט: "אל איתיפאק של סטיבן ג'רארד במקום השמיני, לא פחות מ-28 נקודות אחרי מוליכת הליגה, אל-הילאל. בעונה שעברה הממוצע שלהם היה 5,561 צופים. כ-14,000 הגיעו לערב הפתיחה, אבל הנתון הזה ירד ל-4,200 למשחק הבית הבא. במשחק השלישי היו בקושי 2,281 צופים. אלה מספרי ליגה ב'". לדברי דני מרפי, "הנדרסון 'איבד את הבאזז', כשהוא תקוע בחדר האחורי של עולם הכדורגל ומבזבז את הזמן שלו".

הנדרסון ומשפחתו מתגוררים בבחריין הליברלית יותר, נסיעה של 55 דקות על פני מה שכבר זכה לכינוי "גשר האלכוהול" (יש גישה פרוגרסיבית יותר לאלכוהול מעבר לגבול). אבל גם בה, כך מעידים, החיים לא קלים לאנשי מערב. באחת הפעמים חברים שביקרו את הנדרסון הלכו לקניון מקומי, והאישה לבשה מכנסיים קצרים. כשהיא נכנסה לקניון שמה לב שהיא מושכת תשומת לב רבה מכמה מהנשים המקומיות. במספר הזדמנויות סיננו לעברה קללות. הטעות עלתה ביוקר, והחוויה הייתה טראומטית.

עוד בוואלה!

סיוט בסעודיה: ג'ורדן הנדרסון מוכן לוותר על מיליונים כדי לעזוב

לכתבה המלאה
טוני קרוס ריאל מדריד. GettyImages
ירד על הסעודים. קרוס/GettyImages

הכתבה באנגליה מגיעה יממה אחרי המשחק של ריאל מדריד בערב הסעודית, במסגרת הסופר קופה הספרדי מול אתלטיקו מדריד, במשחק שגרר לא מעט ביקורות על הקהל הסעודי. זה התחיל בשריקות בוז במהלך דקת הדומייה לזכר פרנץ בקנבאואר, ונמשך בשריקות בוז לעבר טוני קרוס בכל פעם שהקשר הגרמני נגע בכדור.

קרוס, כזכור, ביקר בעבר את המגמה של השחקנים שעוזבים את הכדורגל האירופי לטובת הכסף הסעודי. "אומרים שלכדורגל יש שאיפות להתפתח, אבל הכל שם סביב כסף", אמר קרוס, "לשחק בערב הסעודית זו החלטה כספית, והיא אנטי כדורגל". כאמור, הקהל הסעודי לא שכח לו את זה ושרק לו בוז בכל נגיעה. "גם הפגיעה שם בזכויות אדם תמנע ממני משלחק במדינה הזאת", אמר בעבר קרוס, שהוסיף: "אם היה ארגון שחקנים חזק לכדורגלנים, הסופר קאפ לא היה מתקיים במדינה כמו ערב הסעודית... לשחקנים יש זכות לקבל החלטות עבור עצמם, ושחקן כמו רונאלדו עבר לשם בסוף הקריירה. אבל כאשר שחקן צעיר עובר לערב הסעודית, זה כבר קשה עבור הענף שכולנו אוהבים".

קרוס לא התרגש מהשריקות של הקהל המקומי בסעודיה, ואחרי המשחק רק עקץ וצייץ: "היה כיף היום, קהל מדהים!".

קרוס עוקץ את הסעודים

קרוס מביט מרחוק על החגיגה

עם זאת, ב"מארקה" ציינו ש"תמונה אחת אומרת הכל", כאשר קרוס נראה מרוחק מהחבורה הצוהלת של ריאל מדריד, כאילו הוא מרחיק את עצמו מהחגיגה. גם התגובה הצינית של דייגו סימאונה בסיום - שהודה "לכל הקהל שבא לתמוך בנו, אני שמח לקבל את התמיכה הזאת", על אף שכל האצטדיון היו רק אוהדי ריל מדריד - גרמו לספרדים לבקר את האווירה בסעודיה. "טוני קרוס נצלב במקום שבו הוא לעולם לא יסכים לשחק", נכתב ב"מארקה", התגובה האירונית של סימאונה, וחוסר הכבוד לבקנבאואר, היו עוד שתי דוגמאות לתדמית הרעה של הכדורגל הסעודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully