וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לדרמה בחלון ההעברות, "ליאל עבדה תקוע בגלל המלחמה"

באנגליה מנתחים את הסיטואציה הקשה שאליה נקלע הישראלי בסלטיק על רקע העוינות והלחץ מישראל: "ההתעניינות בשחקן עדיין גבוהה, החלון הקרוב יהווה מבחן"

תקציר סופר קופה ספרדי: ריאל מדריד - אתלטיקו מדריד 3:5/ספורט1

הדרמה של ליאל עבדה בסקוטלנד מאז שפרצה המלחמה בחמאס בעזה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר סוקרה בצורה נרחבת בתקשורת הבריטית, אבל אתמול (רביעי) נעתה ב"דיילי מייל" כתבה נרחבת על הכדורגלן הישראלי, ש"תקוע במצב בלתי אפשרי".

"הדיו בקושי התייבש בחוזה החדש של ליאל עבדה בסלטיק, כשהאירועים בישראל שינו הכל", נכתב ב"דיילי מייל", "חמישה שבועות אחרי שחתם על חוזה חדש לארבע שנים, מולדתו ספגה מתקפה מצד חמאס, ווהאירועים האלימים עוררו שאלות לגבי יכולתו להישאר שחקן במועדון".

ליאל עבדה, סלטיק. Masashi Hara, GettyImages
"עבדה הוצב בעמדה קשה. הלחץ מהבית נעשה חזק כמו זרמי ים סוף"/GettyImages, Masashi Hara

הכתבה מתארת את השתלשלות העניינים, עם הזדהות עם התהליך הבלתי אפשרי שעובר על עבדה, אבל גם מתוך הבנה של הזווית הסקוטית. "ביום שבו חמאס ביצע טבח בחפים מפשע בפסטיבל מוזיקה וחטף בני ערובה, אוהדי סלטיק הניפו ביציע את דגל פלסטין, שעורר זעם בישראל ובקרב הקהילה היהודית בכלל.

"בישראל, מדינה שאינה יודעת על ההקבלה בין ההיסטוריה של סלטיק לבין איך שנתפסת עקירת הפלסטינים, הדבר נתפס כארגון אוהדים שחוגג את טבח היהודים ומגיב באנטישמיות. עבדה הוצב בעמדה קשה. הלחץ מהבית נעשה חזק כמו זרמי ים סוף.

"קשר סלטיק לשעבר ניר ביטון מיתג את ארגון הבריגדה הירוקה כ'שטופי מוח שונאים', והאשים אותם בתמיכה בארגון טרור. דולב חזיזה, שחקן מכבי חיפה, הפציר בבן ארצו לעזוב את סלטיק באופן מיידי: 'ליאל, אלוהים יברך אותך עוד יותר אם תעזוב'. מאמן ישראל אלון חזן תיאר את תומכי סלטיק כ'אנטישמים', מה שאילץ את המועדון להגיב.

"לאחר 7 באוקטובר, עבדה נפגש עם ראשי סלטיק, שהבטיחו לקחת את הנושא ברצינות. ברנדן רוג'רס לקח אותו לארוחת ערב והבטיח שהוא שחקן חשוב ומוערך במועדון. סלטיק גם פרסמה הודעה מגנה והזהירה כי מסרים פוליטיים אינם רצויים באצטדיון.

"החשש מקבלת פנים עוינת של אוהדים לקאמבק של עבדה התברר כמופרך. כניסתו כמחליפו גררה את התשואות הקולניות ביותר במשחק".

עוד בוואלה!

רוג'רס חושף את שיחות העידוד עם עבדה: "הוא מאושר להיות כאן"

לכתבה המלאה
דגל פלסטין ביציע אוהדי סלטיק. רויטרס
הם לא מבינים אותנו, ואנחנו לא אותם. אוהדי סלטיק מניפים דגלי פלסטין/רויטרס

על פי הכתבה, "סלטיק רואה בעבדה כנכס יקר, והם מעדיפים לשמור עליו, אבל הלחץ שמופעל עליו מישראל מעמיד את זה במבחן. למיטב ידעתנו, היו חמישה מועדונים שהתעניינו בו לפני שחתם על החוזה בסלטיק. ברנדן רוג'רס עשה את הצעד כלפי השחקן והושיט יד לעזרה לבחור הצעיר, שנקרע תחת האירועים הקשים שבמהלכם חבריו ובני משפחתו נלחמים.

"אבל גם המאמן לא יכול להקל על הלחץ הפסיכולוגי שמופעל ידי אלה שרוצים שיעזוב את סלטיק וישחק במקום אחר. למרות שהוא הושבת לארבעה חודשים, החלון הקרוב יבחן עד כמה חזקה ההתעניינות בעבדה, כשהלחץ מישראל מתחיל לגבות מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully