וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבלה בקשת החנינה של הפועל תל אביב: יציע האולטראס ייפתח בדרבי

10.1.2024 / 11:22

העונש לאדומים הומר לסגירת יציע על תנאי, בית הדין מקווה ש"אוהדי הקבוצה שביצעו פעולות מסוכנות הפנימו את מאורעות הטרור הרצחני"

תקציר יורוקאפ: הפועל תל אביב - לונדון ליונס 100:96/ספורט1

בית הדין העליון של איגוד הכדורסל קיבל היום (רביעי) את בקשת החנינה של הפועל תל אביב והמיר את עונש סגירת היציע המערבי בהיכל קבוצת שלמה במשחק הדרבי בעונש של סגירת אותו יציע על תנאי. המשמעות: במשחק הביתי נגד מכבי תל אביב, שיתקיים במוצאי שבת הבאה (19:00), יוכלו האדומים להושיב את האולטראס שלהם במקומם הקבוע מאחורי הסל.

סגנית האלופה הגישה בפני הדיינים פרופסור עודד מודריק, עורך הדין יורם וסרצוג ועו"ד גדעון פרייטג, את בקשת החנינה על ההחלטה שהתקבלה בעקבות אירועי סדרת גמר הפלייאוף בעונה שעברה, בהסתמך על יסוד כלכלי ויסוד הלוך הרוח על בסיס העובדה שלא מעט מאוהדי הקבוצה התגוררו ביישובי עוטף עזה ונמנים על קורבנות המלחמה.

"לא היינו מקבלים את הבקשה על בסיס ציר ההנמקה הכלכלי. אנו רואים ממש ובמיוחד סיכוי בהלוך הרוח בקרב הקבוצה ואוהדיה בעקבות האסון הנורא שגרם לפריצת המלחמה", כתבו הדיינים בהחלטתם. "הפועל תל אביב איננה הקבוצה היחידה שאוהדים שלה נפלו קורבן למתקפת הטרור ואיננה היחידה שאוהדים שלה נפלו בקרב. עובדה זו אינה גורעת מעוצמת הפגיעה בהפועל תל אביב ובקהל אוהדיה. פגיעה זו הייתה ל'מן המפורסמות'. אי אפשר היה שלא להבחין במאות ואולי אלפים מאוהדי הקבוצה שגדשו את בתי העלמין בהלוויות שנערכו לקורבנות הטרור. זה אינו עניין פעוט ערך".

קהל הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בית הדין נותן להם הזדמנות נוספת. אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

עוד המשיכו הדיינים: "יש יסוד לסברה שאותו חלק מקהל אוהדי הקבוצה שנטל חרות לעצמו חזור ושנה לבצע פעולות מסוכנות של השלכת אבוקות באולם כדורסל, הפנים את מוראות הטרור הרצחני ומבין כעת שיש מצבים ונסיבות שמצריכים הפעלת אמצעי עשן ואש יתר על פני אולם הכדורסל ויש אויב שעוינותו ומסוכנותו גדולה אלפי מונים מזו של קהל הקבוצה היריבה. ניתן וצריך לקוות שההפנמה הזאת תוליך לשינוי מהותי בהתנהגות האוהדים במשחקים בכלל ובמשחק הדרבי הקרוב בפרט. דומה לנו שהסיכוי מצדיק נטילת סיכון".

הדיינים סיכמו: "בקשת החנינה מתקבלת באופן שהסגירה של היציע המערבי במשחק הבית הקרוב נגד מכבי תל אביב תומר בסגירה של אותו יציע על תנאי. התנאי הוא שאם הפועל תל אביב תורשע במהלך עונת המשחקים הנוכחית בעבירה שעניינה השלכת אבוקות או חפצים מסוכנים באולם המשחק, יופעל העונש המותנה במשחק הבית הראשון שהקבוצה תקיים מול מכבי תל אביב. אם לא יקוים משחק בית נגד מכבי תל אביב בעונה הנוכחית, תתבצע הפעלת העונש המותנה במשחק הבית הראשון נגד מכבי תל אביב בעונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully