וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתמוך או לחתוך: המתיחות החדשה שיוצרים אוהדי בית"ר ירושלים

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 13:27

ה"טרנד" החדש ביציעי בית"ר ירושלים הוא שירי נאצה ליוסי אבוקסיס: מי מוביל אותם, מה המניע ומה ברק אברמוב צריך לעשות כדי לייצר שקט בגזרה (20:00, ספורט1)

תקציר ה-2:3 הדרמטי של הפועל חיפה על בית"ר ירושלים/ספורט1

שיחת היום בבית"ר ירושלים, מעבר להפסד להפועל חיפה ויגאל פריד, הייתה הקללות ושירי הנאצה של האוהדים כלפי יוסי אבוקסיס, שהחלו לאחר שער השוויון של הפועל חיפה ל-2:2. או כפי שהגדירו זאת במועדון: "הייתה לנו מחצית מצוינת, עשר דקות בחצי השני לא טובות, השער השני בכלל היה טעות שיפוט - אבל יש כאלה שלא רצו את אבוקסיס מהרגע הראשון ומחכים לרגע שאפשר להתחיל עם שירי הנאצה, זה חסר תקנה".

לא מדובר ברוב של הקהל, אלא בקומץ שמוביל את זה, קומץ שלא רצה את אבוקסיס מהרגע הראשון בשל אירועי העבר. ברגעים מקצועיים פחות טובים, אחרים נסחפים לשירה. יש חלק לא מבוטל מאוהדי בית"ר שתומכים באבוקסיס וחושבים שהוא האיש הנכון להוביל את הקבוצה, ומנגד יש כאלה שפחות. ביקורת היא דבר לגיטימי, אך בין זה לבין הנאצות והשירים שליוו את אבוקסיס עוד שהיה שנוא אוהדי בית"ר לאחר שעזב, המרחק גדול.

יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
אברמוב חייב להשמיע את קולו. אבוקסיס/דני מרון

נראה שאין ברירה, והגיע הזמן שגם ברק אברמוב יגיד את דעתו בסוגיה. עד היום הנהלת בית"ר נמנעת מעימות עם הקיצוניים שבקהל מתוך הנחה שכל בעלים שנכנס לעימותים האלה סיים את דרכו, אבל יש רגעים שגם הקהל צריך לקבל את המקל. יוסי אבוקסיס משלים שנתיים בבית"ר ירושלים, הוא עשה הרבה עבור המועדון, השאיר אותו בליגה תוך כדי מצב אבוד, התחיל את העונה שעברה עם קבוצת לאומית, ייצב אותה וסיים עם גביע. לא משנה מה חושב עליו אוהד כזה או אחר, מגיע לו יחס טוב יותר, ואם לא, מגיע לו לסיים יפה ולהמשיך הלאה למקום בו יעריכו אותו יותר. הוא לא רעב ללחם וגם כך לא ירצה להישאר תחת אווירה כזאת.

זה הרגע שבו ברק אברמוב והמועדון צריכים להגיב בנושא. הרי אברמוב לא יפטר את אבוקסיס במהלך העונה, אבוקסיס יסיים את העונה ובהתאם לאיך שתיראה הקבוצה יתקבלו ההחלטות בנוגע לעתיד. אברמוב יודע שיש גם בעיות לא פשוטות בסגל והקבוצה חייבת להתחזק במספר שחקנים על מנת לנסות ולהגיע לפלייאוף העליון. העובדה שכל הבעיות של המועדון מתנקזות אל אבוקסיס היא נוחה, אבל ברמת אחריות על מועדון צריך לעתים לומר לאוהדים דברים ברורים, אחרת ייתכן מצב כי גם אם אברמוב ירצה לראות את המאמן ממשיך בעונה הבאה, הוא עצמו יבחר לחתוך את הקשר ולהמשיך הלאה. אבוקסיס, אגב, לא יהיה על הקווים הערב מאחר שהוא מורחק, ומי שיעמוד במקומו הוא גל כהן.

עוד בוואלה!

ירדן שועה צפוי להיכלל בסגל בית"ר, כנעאן בספק גדול באשדוד

לכתבה המלאה
אוהדי בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
אם לא החסדים של שופטים ומשקיפים, הקבוצה כבר הייתה עומדת 4-5 פעמים לדין על קריאות גזעניות קשות ומאבדת נקודות. אוהדי בית"ר/מאור אלקסלסי

בכל אופן, זה לא רק הסיפור עם אבוקסיס. הקיצוניים שבאוהדי בית"ר חזרו חסרי תקנה עם שובם ליציעים. מצד אחד בית"ר מתלוננת על יגאל פריד, אך אם לא החסדים של שופטים ומשקיפים, הקבוצה כבר הייתה עומדת 4-5 פעמים לדין על קריאות גזעניות קשות ומאבדת נקודות. מתישהו החסדים האלה ייגמרו, הקריאות יירשמו בדו"חות והעונש יגיע. שוב, אפשר להבין את הרצון לא להתעמת עם הקהל. במועדון אומרים ש"ביחסים טובים איתם זה עולה לנו כמה מאות אלפים בשנה, בבלגן זה יעלה 5 מיליון שקל". מצד שני, גם אי אפשר יותר להתעלם מזה. אי אפשר לנהל מועדון שהקהל חסר שליטה. זה תמיד מוביל את העסק למקום רע מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully