וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת המחצית: בית"ר שוב פתחה חזק רק כדי לקרוס לאחר מכן

עודכן לאחרונה: 5.1.2024 / 11:30

במועדון זועמים על יגאל פריד, אך במקביל צריכים למצוא פתרונות לכך שהיא הקבוצה הכי טובה בליגת העל - אבל רק במחצית הראשונה. וגם: השחקנים שביקשו לא לנוח, חוסר החשק של תומא, הקהל ויוסי אבוקסיס

תקציר ה-2:3 הדרמטי של הפועל חיפה על בית"ר ירושלים/ספורט1

יגאל פריד צפוי להעביר דו"ח חמור על אירועי המשחק אמש (חמישי), בעיקר בשל ההתנהגות של אנשי בית"ר ירושלים עם סיום ה-2:3 של הפועל חיפה. אנשי בית"ר זעמו על ההחלטה של פריד שלא לקבל את המלצת ה-VAR לבטל את בעיטת הפנדל לזכות הפועל חיפה שבזכותה האדומים השוו - ולאחר מכן השלימו מהפך גדול בדרך לניצחון דרמטי.

"זה לא עניין שלנו אם יש כאן בעיית אגו בין השופט ל-VAR או משהו אישי של השופט נגד בית"ר, מה שקרה כאן לא יכול לקרות ואנחנו לא נעבור על זה לסדר היום. זאת לא הפעם הראשונה, כבר תקופה שקורים דברים הזויים עם השיפוט והתקשורת בין השופט ל-VAR".

פריד יציין בדו"ח את מנהל הקבוצה כפיר אדרי שזעם עליו במספר מקרים במהלך המשחק וגם בסיומו, וייתכן שיכליל בתוכו גם את המאמן יוסי אבוקסיס וכמה מאנשי המועדון שגידפו אותו לאחר השריקה לסיום. בבית"ר אמרו על כך: "איך שהוא ניגש ל-VAR ראו את האגו ואת הרצון שלו לא לשנות את ההחלטה, הוא בכלל לא הקשיב להם, רק דיבר וביטל אותם. מה שהיה כאן מביך עבור איגוד השופטים, זאת בדיחה. בטוח שאם הם יהיו כנים עם עצמם, הם גם יודו בזה וישעו אותו".

יגאל פריד מצביע על נקודת הפנדל. מאור אלקסלסי
בית"ר לא נרגעת. יגאל פריד אתמול/מאור אלקסלסי

אבל פריד הוא רק נדבך אחד במשחק אתמול. מעבר לכך, יש לבית"ר בעיות שאינן קשורות לשיפוט. בטבלת המחצית הראשונה עד כה העונה בית"ר ירושלים מדורגת במקום הראשון בליגה (!) עם 25 נקודות. גם מכבי תל אביב עם 25, לשתיהן הפרש שערים של 7+ רק שבית"ר כבשה יותר וזה מה שמציב אותה במקום הראשון. נתון מדהים בפני עצמו.

אז איך קורה שבמחצית השניות יש ירידה כל כך דרסטית? ראשית כל, כולם בבית"ר מסכימים שהסגל הקצר. שחקני הספסל לא מספיק טובים והקושי הפיזי לעמוד בעומסים בא לידי ביטוי. בשני המשחקים האחרונים מספר שחקנים ביקשו שלא לפתוח ובמועדון שיכנעו אותם שכן, רק כי אין אופציות אחרות. טימו מוזי עלה לשחק למרות פציעה, פרד פריידיי מושך פציעה בעצמו וביקש להישאר על הספסל, איסמעילה סורו שמבקש לפתוח בכל משחק שידר ביומיים האחרונים שהוא סחוט. ועדיין אבוקסיס פתח עם כולם. זה מספיק במשחקים האחרונים למחציות מדהימות מבחינה התקפית, אך במחצית השנייה הקבוצה נופלת מהרגליים והמחליפים לא מספקים פתרונות.

בבית"ר בנו בקיץ על שלישיית קישור זרה הכוללת את סורו, דני הוצ'קו וטרזייה תומא. בשלב הזה היא נשארה רק עם סורו סחוט, יובל אשכנזי שבשלב זה חלוד, דן עזריה שמושבת לחודש ותומא שמחכה שיקראו לו לקבל פיצוי ולחזור הביתה. בחלק הקדמי אין בכלל מחליפים. מיירון ג'ורג' פצוע ואמיר ברקוביץ' לא מספק את הסחורה, וממילא הקהל פיתח אנטי אליו ולא מפסיק לקלל אותו.

הפתרון היחיד של בית"ר להמשך העונה הוא לפגוע בלפחות שני שחקני רכש ולעבות את הרוטציה, לאפשר לצוות המקצועי יכולת לרענן ולאושש שחקנים. איסמעילה סורו מתקרב ל-900 דקות משחק בחודש האחרון, זה נתון לא נורמלי גם בקנה מידה אירופאי. מעבר לכך, שחקנים מתלוננים כי חסר כוח אדם ברמת הפיזיותרפיסטים והטיפולים במועדון. יכול להיות שבתקופה כזאת, הקבוצה צריכה לתגבר גם את המחלקה הזאת. העבודה על נושא ההתאוששות בלו"ז כל כך צפוף היא קריטית.

עוד בוואלה!

אבוקסיס: "שיא השיאים, מקווה שאין לפריד משהו אישי נגד בית"ר"

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים איסמעילה סורו. מאור אלקסלסי
נופלים מהרגליים - שוב ושוב ושוב. שחקני בית"ר/מאור אלקסלסי

ומה החלק של יוסי אבוקסיס? בסופו של דבר, המאמן צריך לספק את הפתרונות. אבוקסיס הצליח לתקן את היכולת המחרידה של הקבוצה לאחר המלחמה, הפריח מחדש את ירדן שועה, עדי יונה וטימו מוזי, החזיר את פרד פריידי לעניינים ועכשיו הוא צריך למצוא פתרונות חדשים בסגל, גם אם זה אומר להוריד חלק מהשחקנים הבכירים לספסל נגד אשדוד ו\או חדרה ולנסות לתת הזדמנות לכאלה שעד כה לא מספקים את הסחורה, לפחות עד שיגיעו שחקני רכש.

כך או אחרת, יש יותר מדי שליליות סביב אבוקסיס בקרב חלק מאוהדי בית"ר. למתוח ביקורת זה לגיטימי, העניין הוא העוצמות שלה. בין קריאות "תתפטר" הלגיטימיות לבין שירי נאצה מהתקופה שאבוקסיס היה שנוא הקהל, יש מרחק רב. מאמן שהגיע לבית"ר בעת צרה, שהשאיר אותה בליגה, ששנה לאחר מכן קיבל סגל של ליגה לאומית והרים אותו תוך כדי העונה וסיים עם גביע - חייב, אבל פשוט חייב לקבל כבוד בסיסי ולא שירי "בוגד" ו"תישרף עוד היום". גם אם מאוכזבים ממאמן שעשה משהו עבור המועדון, יש דרך. שירים כאלה זאת פשיטת רגל מוסרית.

יש קומץ בקהל שלא רצה את אבוקסיס מהיום הראשון. אותו קומץ ניסה לשיר שירי נאצה גם בעבר, אך הקהל השתיק אותו. היום הם מצליחים לסחוף איתם אוהדים מאוכזבים נוספים. שוב, ביקורת, שריקות בוז וקריאות "תתפטר" הן לגיטימיות, אבל לא כדאי ללכת למקומות מבישים שרק מוציאים את אוהדי בית"ר רע.

יוסי אבוקסיס, מאמן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
המטרה: לשרוד עד סוף העונה ולהיכנס להיכל התהילה האלטרנטיבי של בית"ר. אבוקסיס/מאור אלקסלסי

אם עד אתמול חיפשו את אבוקסיס על כדורגל הגנתי ומעבר לחמישה שחקני הגנה, אתמול הקבוצה נפלה על ההפך הגמור - לחץ גבוה שהביא למחצית ראשונה שנגמרה ב-0:2 והייתה יכולה להסתיים בתוצאה כפולה ולהכריע את המשחק. אך בית"ר שילמה מחיר בחצי השני, במיוחד אחרי שלא ניצלה מצבים בהתקפות מעבר שהיו יכולים לסגור עניין.

הוייבים ברורים. חלק מהאוהדים גם מוסתים מתוך המועדון, זה נראה שגם אבוקסיס מרגיש אותם והרומן הזה ימשיך אולי עד סוף העונה. בבית"ר ירושלים אף מאמן לא מחזיק יותר משנתיים, ואבוקסיס סוגר שנתיים בינואר. אם הוא יגיע לסיום העונה, הוא כבר ייכנס להיכל התהילה האלטרנטיבי של המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully