וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה האנטישמית ה"מתועבת" בניו יורק: מאמן פוטר, שחקנית נזרקה

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 9:45

אחרי קללות גזעניות ואלימות בוטה נגד קבוצת בנות מבית ספר יהודי שגרמו לפיצוץ המשחק וכותרות רועשות בניו יורק, הוחלט להעניש את הקבוצה מיונקרס: "הרטוריקה האנטישמית הזו היא מתועבת"

תקציר כדורסל ספרדי: ברצלונה - אוברדוירו 90:92 (אחרי הארכה)/ספורט1

מאמן קבוצת הכדורסל לנערות בתיכון רוזוולט בעיר יונקרס במדינת ניו יורק פוטר מתפקידו לאחר תקרית אנטישמית מכוערת. האירוע הקשה התחולל במהלך משחק שנערך בשבוע שעבר בין תיכון רוזוולט הציבורי לבין התיכון היהודי לפל, בית ספר יהודי פרטי בהארטסדייל.

המשחק פוצץ לאחר תקריות אנטישמיות, שעוררו סערה וכותרות בניו יורק ובכל ארה"ב, לאחר שמספר נערות מתיכון רוזוולט קיללו את היריבות היהודיות, כולל קריאה "אני תומכת בחמאס, יא יהודיייה מז**נת".

מאבטחים נאלצו ללוות את שחקניות בית הספר לפל מחוץ למגרש בעקבות האווירה העוינת, שעל פי הדיווחים, כללה גם מספר עבירות בוטות ואלימות, שלא הותירו למאמן של תיכון לפל להחליט להוריד את השחקניות מהמגרש ולהפסיק את המשחק.

שחקניות תיכון לפל. @LeffellV, אתר רשמי
המאמן החליט להפסיק את המשחק כדי לשמור על שלומן. שחקניות לפל/אתר רשמי, @LeffellV

המפקח של בתי הספר הציבוריים ביונקרס, ד"ר לואיס רודריגס, וראש העירייה מייק ספאנו, פרסמו הצהרה משותפת המגנה את התקרית הקשה והתנצלו על החוויה שעברה הקבוצה האורחת.

"בתי הספר הציבוריים של יונקרס, יחד עם העיר יונקרס, מתנצלים בכנות בפני התלמידים והקהילה של בית הספר לפל על ההערות הכואבות והפוגעניות שנאמרו לקבוצת הכדורסל שלהם במהלך משחק מול תיכון רוזוולט", נאמר בהצהרה, "לא נסבול ולא נקבל דברי שטנה מכל סוג שהוא מצד התלמידים והקהילה שלנו. הרטוריקה האנטישמית הזו היא מתועבת, בלתי הולמת ואינה עולה בקנה אחד עם הערכים שהצבנו עבור הצעירים שלנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקניות תיכון רוזוולט ביונקרס, שמואשמות בקללות גזעניות אנטישמיות לעבר שחקניות מבית ספר יהודי. מתוך הרשתות החברתיות, צילום מסך
קללות, אלימות, איומים. שחקניות רוזוולט/צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות

רובין בוסוורת', שחקנית הקבוצה, שגם עורכת את עיתון בית הספר, מספרת שזו לא פעם ראשונה שהקבוצה של התיכון היהודי מקבלת פנים עוינת, עם קללות וזריקת הערות, אבל הפעם היו "הרבה יותר קללות והערות שנזרקו לעבר השחקניות ממה שחוויתי אי פעם".

על פי בוסווורת', הנערות מיונקרס שיחקו "מלוכלך", ולאורך כל המשחק צעקו "שחררו את פלסטין" ועוד קריאות אנטי-יהודיות: "אני עוסקת בספורט כבר שנים, ומעולם לא חוויתי סוג כזה של שנאה שהופנתה לאחת מהקבוצות שלי". עוד טענה שהייתה אווירה מפחידה, ושבאחד מפסקי הזמן המאמן החליט שהבנות לא חוזרות למגרש, והזמין אבטחה בזמן שנערות הקבוצה היריבה ממשיכות לקלל ולאיים.

הנהלת בית הספר חקרה את התקרית, ו"לאחר סקירה יסודית של סרטונים שצולמו במשחק וראיונות עם אלו שהיו עדים לתקרית, הנהלת בתי הספר הציבוריים של יונקרס פיטרה את המאמן והרחיקה שחקנית אחת מקבוצת הכדורסל של רוזוולט", נאמר בהודעה המשותפת, שבה הובהר שייעשו גם הרצאות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully