וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית אנטישמית בארה"ב: משחק נערות פוצץ אחרי קללות ואלימות

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 20:33

קבוצת הכדורסל של תיכון יהודי החליטה לרדת מהמגרש אחרי שהיריבות תקפו את השחקניות בקללות ועבירות קשות: "אני תומכת חמאס, יא יהודייה מסריחה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 5.1/ספורט1

עוד תקרית אנטישמית חמורה בארה"ב: משחק כדורסל תיכונים פוצץ לאחר ששחקניות מבית ספר יהודי ספגו קללות קשות, חריגות מהרגיל. היה זה במהלך משחק הכדורסל לנערות בתיכון ביונקרס, כאשר שחקניות הקבוצה הביתית קיללו וגידפו בהערות אנטישמיות לעבר השחקניות היהודיות, שנזקקו למאבטחים שילוו אותן מהמגרש למקום מבטחים.

הקבוצה של בית הספר היהודי הפרטי לפל (Leffell) פגשה את תיכון רוזוולט, בית ספר ציבורי ביונקרס, כשהשחקניות היהודיות נתקלו בקללות קשות. "אני תומכת בחמאס, יא יהודייה מסריחה", נהמה שחקנית מרוזוולט לעבר שחקנית לפל כבר בפתיחה.

למרבה הצער, מלכתחילה, הקבוצה של לפל ציפתה לעוינות וקבלת פנים קשה, אבל הפעם התוקפנות הייתה עם "הרבה יותר קללות והערות שנזרקו לעבר השחקניות שלנו ממה שחוויתי בעבר", כתבה השחקנית רובין בוסוורת'.

הפגנה פרו פלסטינית בוושינגטון, 19 בנובמבר 2023. רויטרס
למרבה הצער, השחקניות היהודיות כבר רגילות לעוינות. הפגנה פרו פלסטינית בארה"ב/רויטרס

בסוף הרבע השלישי חברותיה לקבוצה כבר החלו לספוג עבירות בוטות מהמשחק האלים של הקבוצה מרוזוולט, ו"שחקניות בקבוצה היריבה התחילו לצעוק לעברנו 'שחררו את פלסטין' ועוד השמצות וקללות אנטישמיות", כתבה בוסוורת', שהיא גם העורכת הראשית של עיתון בית הספר.

"השתתפתי בתחרויות ספורט ומשחקים בכל עונה לאורך שנות התיכון שלי, ומעולם לא חוויתי סוג כזה של שנאה שהופנתה לאחת מהקבוצות שלי בעבר", כתבה בוסוורת'.

"במקום להגיב לשנאה עם עוד מאותו הדבר, בחרנו להפריד את עצמנו מהמצב ולעזוב בכבוד ובגאווה במי שאנחנו ובמה שאנחנו מאמינים בו", המשיכה. וכך המאמן הראשי של הקבוצה, ג'ון טסיטור, התייעץ עם ראשי בית הספר והחליט לסיים את המשחק, לדברי מייקל קיי, המנהל. מדובר בבית ספר פרטי, שעלותו היא 45 אלף דולר לשנה.

מנהל רוזוולט, אדוארד דצ'נט, התנצל בפני המנהל וטען שבית הספר שלו פתח בחקירת האירוע. עוד הוא טען כי "נעשו מספר עונשים משמעתיים ותגובות חינוכיות", ואף הציע אפשרות לפגישה אישית בין שתי הקבוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully