וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברומטר והגיבור המפתיע: מכבי תל אביב סוף סוף "התפוצצה"

3.1.2024 / 6:15

קולסון שוב עשה את ההבדל, מנקו רשם את משחקו הטוב ביותר ביורוליג והשחקנים השיגו מול מונאקו את הנקמה שחיפשו: "היו אנרגיות שלא ראינו באף משחק". עכשיו הם נחושים לשבור את מנחוס השבוע הכפול ויודעים מה המפתח: "אם נשמור כך, נעשה צעד קדימה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 2.1.24/ספורט1

1. מכבי תל אביב המשיכה במומנטום החיובי שלה אמש (שלישי) כשניצחה בצורה משכנעת 83:93 את מונאקו בבלגרד ועלתה למאזן של 11 ניצחונות מול שבעה הפסדים, כשהיא חזק בתמונת הפלייאוף של היורוליג. הניצחון גם השווה את המאזן של מכבי מול מונאקו ל-1:1 העונה, למרות שלצרפתים יהיה יתרון ראש ראש בזכות הניצחון ב-28 הפרש בסיבוב הראשון.

מכבי התנפלה על מונאקו בפתיחה, כשבונזי קולסון ורומן סורקין עושים את העבודה במחצית הראשונה בסיומה ירדה מכבי ביתרון 14. מונאקו חזרה למשחק בעיקר בזכות מייק ג'יימס שסיים את המשחק עם 27 נקודות, אך רפי מנקו ברבע השלישי, וקולסון ביחד עם וויד בולדווין שחזר מהיעדרות בת משחק אחד, בלמו פעמיים את ניסיונות הקאמבק והעניקו למכבי את הניצחון החשוב.

קולסון הוביל את קלעי מכבי עם 27 נקודות ומדד 34, כשמלבדו שני שחקנים נוספים קולעים בספרות כפולות - וויד בולדווין עם 12 נקודות ו-6 אסיסטים ולורנזו בראון עם 12 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. לרומן סורקין היה גם משחק טוב עם 9 נקודות ו-9 ריבאונדים, כשרפי מנקו מוסיף 9 נקודות ב-3 מ-3 מחוץ לקשת ברבע השלישי. תמיר בלאט תרם 7 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים מהספסל.

"כשאנחנו 'ננעלים' על המשימה ונמצאים בפוקוס, אנחנו יכולים לעשות את העבודה. במשחקים האחרונים ניצחנו דרך ההגנה, אנחנו יותר טובים בהתקפה ומוצאים את הדרך לקלוע גם בימים קשים. זה האתגר שלנו, יש לנו לוח משחקים קשה ואנחנו בסיטואציה קשה, אני מאמין שהקבוצה תישאר ביחד ביורוליג ובליגה, ונוכל להתקדם כי יש לנו לוח משחקים קשה לפנינו", סיכם המאמן עודד קטש במסיבת העיתונאים ושיתף את התחושה שבמכבי קיבלו מהשחקנים הזרים אחרי השיחות בסוף השבוע האחרון לגבי החזרה למשחקי הליגה בעוד כשבועיים.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. Roberto Finizio, GettyImages
קטש יודע: כשהשחקנים "ננעלים" על המטרה, מכבי תל אביב כמעט בלתי ניתנת לעצירה/GettyImages, Roberto Finizio

2. בימים האחרונים דיברו במכבי תל אביב במונחים של נקמה. אם ההדחה ברבע גמר הפלייאוף בעונה שעברה לא הייתה מספיקה, אז התבוסה שספגה הקבוצה בסיבוב הראשון במונאקו הייתה עוד משהו שישב בראש לשחקנים. הדברים הללו, ביחד עם אותה שיחת הבהרה שנערכה בסוף השבוע שעבר בליטא, נתנו את אותותיהם מתחילתו ועד סופו של המשחק.

"הייתה תחושה של אנרגיות שלא ראינו העונה באף משחק קודם", סיפר אחד מאנשי הקבוצה בשעות הלילה. "זה הרגיש לנו ככה כבר בימים שלפני המשחק, אבל היו לנו גם תחושות כאלה לפני משחקים קודמים, וכשהגענו לאולם הריק בבלגרד הדברים נראו אחרת. הפעם זה התפוצץ, וראו את זה על הפנים של השחקנים".

העובדה שרוב השחקנים של מכבי נמצאים בקבוצה עונה שנייה, תרמה למוטיבציה הגבוהה במשחק וגם חלוקת הדקות של עודד קטש נראתה בהתאם. השחקנים החדשים יותר - חסיאל ריברו ואנטוניוס קליבלנד - ראו בעיקר ספסל, כשוויד בולדווין חוזר למשחק חיובי ראשון אחרי כמעט חודש.

האגרסיביות והרצון לנקום התבטאו במשחק הגנה טוב. מכבי אמנם ספגה 83 נקודות, אך 29 מהן היו ברבע האחרון, כשב-30 הדקות הראשונות הם סופגים 54 נקודות בלבד. "אם נמשיך לשמור ככה לאורך זמן, נוכל לעשות את הצעד קדימה", סיכמו במכבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין ליד שחקן מונאקו מייק ג'יימס. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
מיני-נקמה. בולדווין מול מייק ג'יימס/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

3. זה היה הערב של בונזי קולסון. למרות המספרים הנהדרים שרשם הפורוורד, אף אחד מהנתונים שלו לא נחשבים לשיאים אישיים. קולסון קלע 14 נקודות ב-6 דקות ברבע השני בהן רצה מכבי ל-11:22, והוסיף עוד 11 נקודות ב-6 הדקות האחרונות של המשחק כשהוא עוזר לקבוצתו לסגור את ההתמודדות.

בקבוצה החמיאו מאוד לקולסון על היכולת, כשהמאמן עודד קטש מספר כי "זה מה שהוא עושה, וכשהוא נראה ככה זה סימן שהקבוצה שיחקה נכון". חבר נוסף לקבוצה אמר: "האנרגיות שלו תמיד בשמיים, אבל אין ספק שזה היה נראה שהוא לוקח את המשחק הזה באופן אישי".

זה היה משחק היורוליג ה-14 העונה בו בונזי קולסון מסיים עם מדד דו ספרתי. ב-11 מהמשחקים הללו, מכבי תל אביב ניצחה. בארבעת המשחקים הנוספים בהם לא הגיע למדד דו ספרתי, הצהובים הפסידו.

"רציתי לשחק באופן סולידי. שיחקנו מדהים כקבוצה, התקפית הנענו את הכדור, והיינו מוכנים מהפתיחה. כשאנחנו משחקים ככה, אנחנו נראים נהדר. קבוצות מיוחדות משיגות את הניצחונות האלה בשבועות הכפולים, ואנחנו מאמינים שאנחנו קבוצה מיוחדת, אז נבוא להשיג את הניצחון נגד פנרבחצ'ה", סיכם קולסון.

בונזי קולסון מכבי תל אביב. Michele Nucci, אתר רשמי
כשהוא בעניינים, "זה סימן שמשחקים נכון". קולסון/אתר רשמי, Michele Nucci

4. הגיבור המפתיע של המשחק אמש היה רפי מנקו. בעוד קולסון החזיק את מכבי ברבע השני והרביעי, החלק של מנקו הגיע ב-4 וחצי דקות מטורפות שלו ברבע השלישי. הוא עלה למגרש במקומו של קולסון במצב של 46:52 למכבי וברגע של מומנטום של מונאקו, והשלשה השלישית שלו 46 שניות לסיום הרבע, נתנה למכבי יתרון 10 חשוב, 54:64.

למנקו הייתה הופעת שיא כבר נגד אלבה ברלין בסיבוב הראשון כשקלע 13 נקודות, אבל במשחק ההוא פערי הרמות היו משמעותיים, ואין ספק כי מדובר במשחקו הטוב ביותר ביורוליג מאז הצטרף למכבי תל אביב.

הנתונים של מנקו העונה אמנם צנועים (רק 3 נקודות למשחק עד כה העונה ב-13 משחקים בהם שותף), אבל הוא עוקף כמעט את כל המדדים שרשם בעונה שעברה. "עודד מאמין ברפי. הוא שחקן שיודע לשנות דברים ואת מה שהוא מביא לשולחן - הקליעה, האנרגיות - הוא יודע לתת גם ברמה הזאת", הוסיפו במכבי.

"אנחנו מאוד שמחים על הניצחון הזה. רצינו להתחיל את הסיבוב השני ברגל ימין, אני חושב שהביחד שלנו זה מה שניצח את המשחק וחשוב שנמשיך עם זה. מונאקו קבוצה מאוד מסוכנת עם הרבה כלים וכולם הקריבו והראו מחויבות גדולה. מגיע קרדיט לצוות אימון על תוכנית המשחק", אמר מנקו בסיום, והתייחס גם ליכולתו האישית: "כיף שהצלחתי לעזור לקבוצה היום, ובכללי אני מרגיש טוב ויודע איך אני יכול לתרום לקבוצה. אני מקווה שהצלחנו לתת טיפה נחת לאנשים בארץ בתקופה הלא פשוטה של כולנו".

רפי מנקו, מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
יותר מרשים משיא הקריירה. רפי מנקו/אתר רשמי, Djordje Kostic

5. היום תצא מכבי תל אביב לעיר פוניבז' בליטא שם "תתארח" מחר אצל פנרבחצ'ה (19:45) לאחר שהטורקים לא יכלו לערוב לביטחון של מכבי באיסטנבול. במכבי מגיעים למשחק ברצון ברור לשבור את "מנחוס" השבוע הכפול. עד כה ערכה מכבי חמישה שבועות כפולים, כשבכל אחד מהשבועות עמדה על ניצחון והפסד. שלוש פעמים היא הפסידה את המשחק הראשון וניצחה בשני, ופעמיים ניצחה בראשון והפסידה בשני.

"משחק חוץ נגד פנר זה תמיד אתגר. הם קבוצה טובה ועשו את השינויים שלהם. בשבוע כפול יש הרגשה שלמשחק השני יש חיים משלו, יש המון הפתעות ושוב יש לנו נסיעה לליטא שהיינו שם לא מזמן", אמר עודד קטש. "נצטרך להתאושש טוב ולהתכונן. אין הרבה זמן להתכונן, כבר היום בלילה נתחיל לצפות ולנתח אותם. כמו תמיד, הכל יתחיל מההגנה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully