וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלון הזדמנויות? תלוי למי: הבדלי הגישות של מכבי חיפה ומכבי ת"א

משועה ואצילי ועד קינדה, מניקוליץ' ועד איליה: בחמש השנים האחרונות מכבי חיפה ניצלה את חלון ההעברות של החורף ליותר מפי שניים החתמות ביחס למכבי תל אביב. מצעד הוולקאמים של הירוקים עוד לפני פתיחת החלון לעומת הדממה בקרית שלום ממשיך את המגמה

מקרה דומה, החלטה שונה? צפו: השוער נפגע - למכבי חיפה השער אושר, למכבי תל אביב השער נפסל/ספורט1

חלון ההעברות בישראל עוד לא נפתח, אבל מצעד הוולקאמים של מכבי חיפה כבר החל. קני סייף היה הראשון לחתום. לאחר מכן הגיעה ההודעה על סיכום עם גדי קינדה על חוזה ארוך טווח, וגם הצטרפותו של דניל לסובוי שכבר הגיע ארצה עשויה להיות רק עניין של זמן.

ובזמן שהירוקים פעילים במיוחד, בגזרתה של מכבי תל אביב נשמר השקט. רובי קין מדבר בגלוי על האפשרות לחזק את הסגל, אבל לפי שעה בקושי עלו שמות של מועמדים ולפחות על פי הסימנים בשטח, לא מתנהל משא ומתן של ממש עם שחקנים בשלב זה.

שתי קבוצות גדולות, שתיהן מתחרות על האליפות, לשתיהן פגמים בסגל - ורק קבוצה אחת פעילה. זה יכול היה להיות מפתיע אם זו לא הייתה כבר סוג של מגמה: בשנים האחרונות הירוקים לא מהססים לחזק את הקבוצה בחורף, לעיתים גם בכסף גדול. בקווים כלליים, ניתן לומר שמכבי חיפה מוכנה להמר בינואר כבדרך קבע, גם אם זה לא תמיד משתלם לה בסופו של דבר. מכבי תל אביב, לעומתה, מתקשה מאוד לאתר מציאות בינואר, ולכן גם יוזמת מהלכים לעיתים הרבה יותר רחוקות.

גדי קינדה, שחקן ספורטינג קנזס סיטי. Bill Barrett, GettyImages
מישהו באמת מופתע? גדי קינדה/GettyImages, Bill Barrett

כך, למשל, בינואר 2019 מכבי חיפה שילמה יותר מ-2 מיליון יורו על צירופם של ירדן שועה, מקסים פלקושצ'נקו וקרים פריי, בעוד מכבי תל אביב הסתפקה בהחתמתו של אורוש ניקוליץ' שהגיע בהעברה חופשית. שנה עברה, ומכבי תל אביב שחררה שלושה שחקנים בינואר - ולא הביאה אפילו שחקן אחד.

בינואר 2021 מכבי חיפה החזירה ארצה את עומר אצילי, ככל הנראה איש המפתח בדרך לשלוש אליפויות רצופות. מכבי תל אביב הסתפקה בהחזרה של אנדרה ז'ראלדש לקדנציה שנייה שהתבררה כהרבה פחות טובה.

היוצא מהכלל הוא ינואר 2022, בו מכבי תל אביב השקיעה סכומים גבוהים כדי לרכוש את ג'ורג'ה יובאנוביץ'. אבל זה היה ניסיון יחיד לעומת מה שכבר הפך להרגל במכבי חיפה, עם עסקה גדולה כמעט מדי ינואר בניסיון לעשות עוד צעד קדימה, בעיקר בגזרת הישראלים (אצילי, מאוויס צ'יבוטה, דיא סבע ועוד).

בסך הכל, בחמש השנים האחרונות החתימה מכבי חיפה 13 שחקנים חדשים (לא כולל שחקנים שחזרו מהשאלות) בחלון ינואר. מדובר ביותר מפי שניים ממכבי תל אביב (למעשה, כמעט פי שלושה), שלאורך התקופה החתימה רק שישה שחקנים חדשים.

על השאלה איזו אחת מהגישות נכונה יותר אין תשובה חד משמעית. המסקנה הפשוטה מרצף האליפויות של מכבי חיפה בשנים האחרונות היא שלרוב המעז מנצח - אבל את הקביעה הזו נצטרך לבחון מחדש עם סיום עונת 2023/24.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אורוש ניקוליץ'. מכבי תל אביב, אתר רשמי
מהוולקאם הזה נשארה בעיקר התמונה. כשמכבי תל אביב הודיעה על החתמתו של אורוש ניקוליץ'/אתר רשמי, מכבי תל אביב

ככה זה נראה שנה אחרי שנה

ינואר 2023

מכבי חיפה: דיא סבע, גוני נאור, אביאל זרגרי.

מכבי תל אביב: רארש איליה.


ינואר 2022

מכבי חיפה: מאוויס צ'יבוטה, מיקאל אלפונס.

מכבי תל אביב: ג'ורג'ה יובאנוביץ', ז'וזואה סה.


ינואר 2021

מכבי חיפה: עומר אצילי.

מכבי תל אביב: אנדרה ז'ראלדש.


ינואר 2020

מכבי חיפה: ליו, ג'ו קוזמינסקי

מכבי תל אביב: -


ינואר 2019

מכבי חיפה: קרים פריי, ירדן שועה, מנואל איטורה, מקסים פלקושצ'נקו, גיל יצחק.

מכבי תל אביב: אורוש ניקוליץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully