וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסילת השער של מכבי ת"א מוצדקת, מכבי חיפה כבשה באופן חוקי

איגוד השופטים קבע: זהבי ביצע עבירה על סילבה, לעומת פיירו שרק נגע בגד עמוס בזמן נפילה כששוער בני ריינה קפץ לכיוונו

גד עמוס, רפאלוב, דגו ושרון מימר: התגובות אחרי ה-0:1 של מכבי חיפה על בני ריינה/ספורט1

מסקנות הוועדה המקצועית של איגוד השופטים לגבי אירועי המחלוקת המרכזיים במחזורים 11 ו-12 פורסמו היום (חמישי), כשהשורה התחתונה היא: פסילת השער של מכבי תל אביב נגד בית"ר הייתה מוצדקת, וכך גם אישור השער של מכבי חיפה מול בני ריינה.

מאיגוד השופטים נמסר: "בשני המחזורים התרחשו שלושה מקרים של הבקעת שער בהם מעורבים שוערים, כאשר כל מקרה בעל מאפיינים שונים ולא דומה לאחר. כבר עתה יודגש, כי לא כל מגע בין שוער ושחקן התקפה מהווה בהכרח עבירה על השוער. בעיטה חופשית לזכות השוער תיפסק רק במקרה של עבירת משחק המצוינת בחוק".

את השער שבוטל למכבי תל אביב כבש יונתן כהן, כזכור, בסיום התקפה שבמהלכה גלש ערן זהבי לעבר כדור רוחב, ובדרך פגע בשוער בית"ר ירושלים מיגל סילבה. האחרון נשאר שכוב על הדשא, ולאחר שאנשי ה-VAR התערבו והשער נפסל, סילבה גם הוחלף בעקבות פציעה. "מדובר בהושטת רגל ופגיעה של שחקן ההתקפה בשוער", נימקה הוועדה בהתייחס לאירוע בדקה ה-77. "במקרה זה על השופט היה להפסיק את המשחק כבר בזמן שהכדור התגלגל אל מחוץ לרחבה. יש לציין שמדובר בעבירה של חוסר זהירות ולכן לא נדרש כרטיס צהוב".

מקרה דומה, החלטה שונה: צפו בשני השערים

מקרה דומה, החלטה שונה? צפו: השוער נפגע - למכבי חיפה השער אושר, למכבי תל אביב השער נפסל/ספורט1

במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, מאמן מכבי תל אביב רובי קין טען לחוסר עקביות בהחלטות השיפוט בין המשחקים, ואמר שהשער שכבשה מכבי חיפה היה "כמעט זהה" לזה של קבוצתו.

עם זאת, באיגוד השופטים גיבו את שניר לוי ואת שלומי בן אברהם שהיה ב-VAR, ופסקו שלמרות המגע בין פרנזי פיירו לשוער בני ריינה גד עמוס, לפני שליאור רפאלוב בעט פנימה לזכות האלופה, "לא בוצעה עבירה כלשהי על השוער, אלא נוצר מגע פיזי מקרי כתוצאה מנפילתו לקרקע של שחקן ההתקפה ובעת שהשוער קופץ לכיוונו. אין מדובר באירוע ודאי וברור ולכן לא נדרשת התערבות שופט מסך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully