וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כולם אופטימיים: באנגליה מנתחים את כניסת רטקליף ליונייטד

נוויל טען כי "התזמון נוראי", הציע לוותר על העונה והסביר מדוע הגלייזרים מאושרים, באנגליה טוענים: מסע רכש, אם בכלל - רק בקיץ

תקציר: ווסטהאם - מנצ'סטר יונייטד 2:0/ספורט1

עידן חדש במנצ'סטר יונייטד. אחרי סאגה שארכה 13 חודשים, רכש אמש (ראשון) סר ג'ים רטקליף רכש 25 אחוז ממנצ'סטר יונייטד תמורת 1.3 מיליארד ליש"ט. אחד האנשים העשירים ביותר בממלכה הבריטית קיבל בעלות על ההחלטות המקצועיות, יזרים 237 מיליון ליש"ט לקופת המועדון, אך זה ככל הנראה רק במרץ, אז גם יקבל באופן רשמי את הסמכויות המקצועיות. המשמעות, לפי התקשורת הבריטית, היא שלא צפוי מסע רכש נוצץ בינואר, אלא רק בקיץ - אם בכלל.

רטקליף בן ה-71 הביא איתו שני מנהלים מקבוצת INEOS שלו, המחזיקה בין היתר גם בבעלות על שלוש קבוצות כדורגל נוספות: ניס מהליגה הראשונה בצרפת, לוזאן מהליגה הבכירה בשוויץ וראסינג קלאב עבידג'אן מחוף השנהב. מדובר בז'אן קלוד בלאנק, שעבד בעבר ביובנטוס ופריז סן ז'רמן, ובמומחה האופניים דייב בריילספורד. ייתכן שפול מיטשל, העובד כרגע במונאקו, יהיה המנהל הספורטיבי החדש של השדים האדומים.

האחים גלייזר שמרו על שליטה במועדון, אף שתחילה העדיפו למכור את כל חלקם לאחר שרכשו את יונייטד תמורת 800 מיליון ליש"ט ב-2005. השייח' הקטארי ג'אסים בן חמד אל ת'אני היה מוכן לשלם 5 מיליארד ליש"ט, אולם הגלייזרים דרשו 6-7 מיליון, והוא פרש מהמכרז לפני כחודשיים.

"2023 של מנצ'סטר יונייטד היתה מבישה עד סופה", צייץ גארי נוויל. "גם התזמון של העסקה הזו נוראי, ואף ארגון מתפקד לא היה שוקל אפילו להודיע כך. בהצלחה לג'ים רטקליף, אני מקווה שהוא איכשהו ישיב את המועדון לדרך הנכונה, להיות מכובד על המגרש ומחוצה לו".

בפודקאסט שלו הרחיב נוויל ואמר: "איך אמורים להרגיש אנשים מתוך המועדון? המנכ"ל כבר עזב, ניתן רק לדמיין איך מרגישים יתר האנשים שמחכים לשמוע על עתידם, סביר להניח ש-60-70 אחוז יעזבו. אין ספק שיהיה מנהל ספורטיבי חדש. רטקליף יבצע שינויים מרחיקי לכת, כי היו פה 10 שנים של כישלון. הוא יבצע שינויים רבים".

עוד בוואלה!

עכשיו זה רשמי: סר ג'ים רטקליף רכש 25 אחוז ממנצ'סטר יונייטד

לכתבה המלאה

נוויל למוד האכזבות לא אופטימי, כפי שניתן להבין: "אפשר לוותר על העונה הזאת, זו גישה מפסידנית, אבל זה המצב. הגלייזרים מסירים מעצמם את האחריות כעת, אז אם רטקליף לא יצליח, הם יכולים להמשיך לשבת בצד. אם הוא יצליח, אולי זו יכולה להיות אסטרטגיית היציאה שלהם בעוד כמה שנים. בכל אופן, האשמה כבר לא תלך לכיוונם. הם שרדו נהדר והגיעו למצב בלתי רגיל מבחינתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully