וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: סר ג'ים רטקליף רכש 25 אחוז ממנצ'סטר יונייטד

הגלייזרים השאירו את מרבית השליטה במועדון, המיליארדר שילם 1.3 מיליארד ליש"ט: "רוצה להחזיר את המועדון למקומו הטבעי - הפסגה"

תקציר: ווסטהאם - מנצ'סטר יונייטד 2:0/ספורט1

סאגה של למעלה משנה הגיעה היום (ראשון) לסיומה, כשסר ג'ים רטקליף רכש 25 אחוז ממנצ'סטר יונייטד. האחים גלייזר השאירו בידיהם את מרבית הבעלות על השדים האדומים.

לפי דיווחים בבריטניה, רטקליף שילם כ-1.3 מיליארד ליש"ט עבור רבע מהמניות, כשסכום זה משקף את השווי שבו העריכו הגלייזרים את המועדון - 6 מיליארד ליש"ט. הוא אמור להזרים באופן מיידי 237 מיליון ליש"ט לקופת המועדון, ולקחת בעלות על החלטות מקצועיות. ב"סקיי" נטען כי המיליארדר רוצה למנות מנהל ספורטיבי חדש תחתיו - ככל הנראה פול מיטשל ממונאקו, כשגם ז'אן קלוד-בלאנק שעבד בעבר ביובנטוס ופריז סן ז'רמן צפוי להצטרף למערכת. "עתידו של אריק טן האח לא בסכנה כרגע, אך התוצאות חייבות להשתפר", דווח.

רטקליף, אחד האנשים העשירים ביותר בממלכה הבריטית, והמייסד והמנכ"ל של תאגיד הכימיקלים INEOS, טען בעבר שהוא אוהד את מנצ'סטר יונייטד מילדות. החברה שלו מחזיקה בין היתר גם בבעלות על שלוש קבוצות כדורגל נוספות: ניס מהליגה הראשונה בצרפת, לוזאן מהליגה הבכירה בשוויץ וראסינג קלאב עבידג'אן מחוף השנהב. המיליארדר הבריטי גבר בסופו של דבר על השייח' הקטארי ג'אסים בן חמד אל ת'אני, שפרש מהמכרז לפני כחודשיים.

סר ג'ים רטקליף. VALERY HACHE/AFP, GettyImages
אפשר לברך על המוגמר. רטקליף/GettyImages, VALERY HACHE/AFP

"כאוהד של המועדון כל חיי, אני שמח שהצלחנו להגיע לעסקה", אמר רטקליף. "הפוטנציאל עדיין לא מומש בתקופה האחרונה. נביא איתנו ידע גדול, מומחיות וגם כספים עתידיים. אנחנו כאן לטווח הארוך, והמטרה של כולנו ברורה - כולנו רוצים לראות את יונייטד חזרות למקומה הטבעי - בפסגות של הכדורגל האנגלי והאירופאי".

אברם וג'ואל גלייזר הוסיפו: "אנחנו מאושרים לחתום עם ג'ים והקבוצה שלו. יש להם ניסיון ביצירת קבוצות מצליחות, על המגרש ומחוצה לו. אנחנו שואפים להשתפר בכל רמה ולהביא לקהל הנהדר שלנו הצלחה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully