וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בר תיקון? מאחורי הקלעים של מרד הזרים במכבי תל אביב

24.12.2023 / 15:00

ראשי הקבוצה ייפגשו עם הזרים השבוע, אבל מתחת לפני השטח הפערים גדולים. הזרים מאוכזבים ("מבקשים להגיע למדינה תחת מלחמה, ועוד לקצץ?"), ההנהלה בהלם ("שלא יופיעו? אף אחד לא חלם על זה") ובמועדון מבינים שהנזק כבר נעשה: "יהיה לא פשוט להשאיר את המשקעים האלה מאחור"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום, 24.12/ספורט1

הדרמה סביב מכבי תל אביב והזרים שלה שבחרו לא להגיע לישראל למשחקי הליגה רחוקה מלהסתיים. הנהלת המועדון צפויה לערוך שיחה עם השחקנים הזרים במהלך השבוע הקרוב, ייתכן שרק אחרי המשחק נגד ז'לגיריס קובנה (חמישי, 21:00) על מנת שלא לגרום לרוחות לרתוח שוב לפני המשחק החשוב ביורוליג, אך יש כאלה שטוענים שכדאי לעשות זאת כבר ביום שלישי הקרוב.

בשיחה שנערכה בין הצדדים ביום חמישי סיפר היו"ר שמעון מזרחי כי למרות שהתבצע קיצוץ שכר חודשי, בכוונת הקבוצה להחזיר שכר כשיוכלו לעשות זאת, כשעל פי ההסכם מול ארגון שחקני היורוליג אם מכבי תוכל לארח השנה בתל אביב, הקיצוץ יופסק. השחקנים דרשו את ההבטחה בכתב, אלא שנכון לעכשיו הדבר לא אמור לקרות. עוד לפני היציאה לאירופה הנהלת מכבי צפויה להיפגש ולערוך דיון רשמי סביב הסוגיה.

ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
פאום כל איבוד כדור נראה חשוד. בולדווין/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic
seperator

בניגוד לשחקני הפועל תל אביב והפועל ירושלים ששוהים בבתי מלון בבלגרד, שחקני מכבי תל אביב נמצאים בדירות שנשכרו עבורם כשמכבי קיבלה את האישור לאירוח המשחקים בעיר. עם זאת, הזרים של הקבוצות מבלים לא מעט ביחד, ובשבוע שעבר, לאחר שגילו על ההחלטה לקצץ בשכרם, הבינו שהמצב לא זהה אצל השחקנים הזרים של היריבות.

"בוא נגיד את זה ככה: אם במצב הנוכחי היו באים אליי ואומרים לי - אתה צריך לקצץ 15 אחוז בשכר שלך, הייתי מתקשר לסוכן שלי ואומר לו לחפש לי קבוצה מיד", סיפר היום אחד השחקנים הזרים של הקבוצות הנוספות שנמצאות בבלגרד, "אנחנו מגיעים למדינה שנמצאת תחת מלחמה. אמנם אנחנו לא באיום של סכנת חיים אמיתית ומרגישים די בטוחים, אבל עדיין מדינה תחת מלחמה. הציפייה מהשחקנים של מכבי לספוג קיצוץ, גם אם הוא לא קבוע, וגם אם אולי יחזירו להם אותו, לא ריאלי".

כבר עם הפרסום בוואלה! ספורט לאחר המשחק נגד בני הרצליה כי במכבי החליטו לקצץ בשכרם של השחקנים, החלו השמועות על כך שחלק מהשחקנים בקבוצה קיבלו את ההודעה בצורה לא טובה, בעיקר השחקנים שלא הגיעו בחזרה לישראל - לורנדו בראון, וויד בולדווין ובונזי קולסון. מאותו הרגע, כל מהלך לא טוב של השחקנים על המגרש (ולבראון ובולדווין היו לא מעט כאלה מאז אותו המשחק) נבחן בחשדנות ברשתות החברתיות, אבל במכבי ביטלו את האפשרות וטענו כי מדובר ביום לא טוב. "אין מצב שיש קשר בין היכולת לסיטואציה", מתעקש גורם במועדון.

אלא שיום לפני המשחק נגד אנדולו כבר קיבלו רוב השחקנים את ההחלטה שאם זאת הסיטואציה, והקיצוץ לא ישתנה, הם לא מגיעים לישראל. "צריך להבין שעבור חלק מהשחקנים הללו זה קיצוץ שני בשלוש שנים אחרי הקורונה", סיפר סוכן זר של אחד משחקני מכבי, "יש שלושה שחקנים שלא חוו את הקיצוץ של הקורונה, אבל כאלה שכן. לורנזו בראון למשל, עבר מלחמה גם בקאזאן, ולא קיצצו לו. אף אחד מהם לא ראה את זה מגיע, זה נפל עליהם, והם לא קיבלו את זה כמו שההנהלה של מכבי ציפתה שיקבלו".

שמעון מזרחי בעלים מכבי תל אביב. ברני ארדוב
המתווה של משרד הספורט כופה על מכבי תל אביב קודם כל לקצץ. להנהלה לא נותרה ברירה, אבל זה יצר משבר. מזרחי/ברני ארדוב
seperator

לפני כחודש סיפר בכיר במכבי תל אביב כי הפגיעה הכלכלית במועדון בעקבות עזיבת ישראל לבלגרד תסתכם בכמה עשרות מיליוני שקלים. חלק גדול מאותו סכום נובע מכך שבמועדון יצטרכו להחזיר למנויים חלק משמעותי מהכסף שהם שילמו, שכידוע מנויי הקבוצה מכניסים אחוז נכבד מהכנסות המועדון בכל עונה, סכום של כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה.

לאור העובדה שמתווה משרד הספורט קובע כי הקבוצות יקבלו 70 אחוזים מההפסדים שלהם לעומת העונה שלפני כן, ומדבר על כך שיצטרכו לבצע התייעלות מסוימת, במכבי החליטו ללכת לקיצוץ, קודם כל של עובדי המועדון ולאחר מכן של השחקנים. אגב, מגעים בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים לקיצוץ שכר בשאר קבוצות הליגה, לא הולידו נכון לעכשיו הסכם.

כבר בזמן אמת, כשבהנהלת מכבי החליטו על הקיצוץ, היו כאלה שאמרו לבכירי המועדון כי זה עשוי ליצור כאוס, אך במכבי לא ציפו לסיטואציה כפי שנחתה עליהם. "היה ברור שתהיה התמרמרות", אומר גורם במועדון, "אבל שהזרים לא יופיעו למשחק? אף אחד לא חלם על זה".

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
בנוסף לכל הבעיות, נוסף עוד מקור למתיחות. קטש/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic
seperator

על אף האכזבה הגדולה, הנהלת מכבי תל אביב נמצאת כעת בין הפטיש לסדן. מצד אחד לא רוצה לתת לשחקנים את ההרגשה שהם "קיפלו" אותם במיוחד כשהכסף הזה הכרחי עבורם, מצד שני החשש הוא כי הסיטואציה רק תלך ותחריף. "הפתרון יצטרך להיות גם הבנה של השחקנים את הסיטואציה", אומרים במכבי.

בשלב הזה לצהובים יש יותר משלושה שבועות עד למשחק הליגה הבא המתוכנן ב-15 בינואר, אלא אם מנהלת הליגה תחליט לשנות את סדר המשחקים. בשיחה אמש עם אחד השחקנים הישראלים של הקבוצה הוא העריך כי העניינים יתבהרו בתקופה הקרובה והוסיף: "יהיה לא פשוט להשאיר את המשקעים שנוצרו מאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully