וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "יש החלטות שהן מעליי, לא נכנס למקומות שלא מתפקידי"

23.12.2023 / 21:26

אחרי הפסד להפועל חיפה, מאמן מכבי תל אביב התייחס להיעדרות הזרים: "סיבות כלכליות או פחד מהמלחמה - לא בסמכותי. אי אפשר להכריח שחקנים להגיע. כולם רוצים לפתור את הסיטואציה". גודס: "ספורטיביות אין פה. צריך להקפיא ירידות"

מחוץ לקווים, 21.12/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

מכבי תל אביב ספגה הערב (שבת) את הפסד הבכורה שלה בליגת העל העונה, כבר במשחקה השני במפעל, אחרי שנכנעה 104:96 להפועל חיפה ביד אליהו. האלופה הופיעה למשחק ללא הזרים שלה, שהחליטו להישאר בבלגרד אחרי ששכרם קוצץ ב-15% באופן חד צדדי, זאת בנוסף למצב הביטחוני בארץ ולחג המולד שיחול בעוד יומיים.

המאמן עודד קטש אמר בסיום: "יכולנו לנצח גם עם ההרכב הזה. זה לא קשור לישראלים או זרים, היו פה תשעה שחקנים שהם טובים מאוד. עדיין יכולנו לעשות יותר טוב, הם עשו סלים גדולים מהרבה יכולות אישיות. זה מה שזה, נצטרך להתמודד".

על סיטואציית הזרים: "נתרכז במה שיש ונתמודד עם הסיטואציה בצורה הטובה ביותר שאפשר. אני האוטוריטה המקצועית, אבל הדברים שקורים הם לא בסמכותי. כולם מדברים על הסיבות, אם זה סיבות כלכליות או פחד מהמלחמה - זה לא בסמכותי. אני אחליט על מה שקורה על המגרש ובחדר ההלבשה. הכל נהיה מטורף מה-7.10. להרבה אנשים במדינה זה יותר מטורף מאיתנו וצריך לקחת בפרופורציות. זו לא סיטואציה אידיאלית. זה גם לא קשור להפסד או ניצחון. מכבי תל אביב היא לא הקבוצה שלי, יש החלטות שהן מעליי. כל מי שקשור למכבי מבין את הסיטואציה ורוצה לפתור אותה. אני מנסה להתרכז ביום יום וזה מה שאני מבקש מהשחקנים. לא דיברתי עם אלה שלא הגיעו באופן אישי, אבל לא חושב שצריך. זה לא יעזור. אני משתדל לא להיכנס למקומות שלא במסגרת תפקידי ומנסה לעשות הכי טוב שאפשר במסגרת הנסיבות".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. Miguel Ángel Polo/Valencia Basket, אתר רשמי
מאמן מכבי תל אביב עודד קטש/אתר רשמי, Miguel Ángel Polo/Valencia Basket

בהמשך הוסיף קטש במסיבת העיתונאים: "סיטואציה מוזרה, הייתה אווירה של משחק אימון. מאוד מאתגר להגיע מאוד חסרים אחרי שבוע כפול ביורוליג, נחתנו בארץ רק אתמול. אלה לא תירוצים. באחוזי קליעה אחרים יכולנו לנצח את המשחק. אנחנו בסיטואציה שקשה להסתכל קדימה יותר משלושה-ארבעה ימים קדימה. אני לא מנותק מהשחקנים שלי, אני מדבר עם כולם. כל דבר שאני יכול לעשות כדי לעזור לשחקנים אני עושה. די ברור לכל מי שיושב כאן שהייתי מעדיף שכולם יהיו כאן, זה נותן לנו את הסיכוי הכי טוב לנצח. יכול להיות ששחקנים מפחדים להגיע ואי אפשר להכריח אותם".

מאמן מכבי תל אביב התייחס לחזרת הליגה לפעילות: "אני ממש יכול להבין את ההחלטה לחזור לשחק כדורסל בסיטואציה מאוד יוצאת דופן, הכדורסל והספורט זה משני במציאות שלנו. ההחלטה היא פחות לחזור לשגרה, אלא לשמר משהו שכשיום יבוא ונחזור לחיים נורמליים, נוכל לשמר את המותג ואת המצב הפיננסי ברוב הקבוצות. מן הסתם סיטואציות שראינו כמו היום, וכמו של הפועל ירושלים, לא אופטימליות. אנחנו במלחמה, זה מה שיש".

קטש, שציין כי ווייד בולדווין עבר היום בדיקת MRI וביומיים הקרובים תתקבל אבחנה מדויקת לפציעה שלו, הוסיף בנוגע לקיצוצים בשכר: "לגבי החוזים של השחקנים, זה לא התחום שלי והדעה שלי בעניין לא רלוונטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גיא גודס מאמן הפועל חולון. קובי אליהו
ניצחון בכורה כמאמן הפועל חיפה. גיא גודס/קובי אליהו

גיא גודס, שניצח לראשונה כמאמן הפועל חיפה, סיכם: "צריך לדעת לקחת את המשחקים האלה, כי אם לא - מישהו אחר יקח. עשינו דברים טובים, המשחקים האלה תלויים הרבה במכבי, בעומס שלהם. להם זה משחק קצת פחות חשוב מאשר לנו, יש דברים שאנחנו צריכים לשפר. נמשיך לעבוד בשבוע הקרוב עד חולון. מייק מקגורל הוא אחד הזרים היציבים שלנו, הוא עושה את זה בכל משחק עד עכשיו. עם עבודה ודרך מסוימת, אפשר להיות יותר טובים. נגד מכבי בהרכב כזה אתה חושש כל הזמן מאיך שהמשחק יתפתח, אני שמח שהצלחנו לגנוב את הניצחון הזה".

לאחר מכן המשיך: "פחדתי מהמשחק הזה מאוד, למרות הדלילות ידענו שמכבי באים עם חמישה ישראלים בכירים מהטובים שיש פה, הלחיצו אותי. אני חדש בהפועל חיפה, לומד את הקבוצה, כל דבר בתור מאמן מאוד מלחיץ".

גודס הביע דעה שונה משל קטש באשר לתנאים בהם חודשה הליגה: "אמרתי לאנשים ולקולגות שלי שספורטיביות אין פה. אני מבין מה שברק פלג דיבר ואחרים דיברו. המילה בוכה היא לא נכונה, כי כל אחד מספר את הסיפור מהצד שלו. גליל עליון לא מתאמנים בבית וכל היום עם פצמ"רים, למכבי יש את הסיפורים שלה, גם ירושלים בהתחלה. יש קבוצות שמנסות להביא זרים והזרים לא רוצים להגיע, אני מנסה ואף אחד לא רוצה להגיע. זה נתון, ואני חושב שצריך להקפיא ירידות, ומבין גם את הליגה הלאומית ושיהיו 15 קבוצות. היה חשוב להתחיל לשחק מהסיבה הפשוטה שזו העבודה של כולם, כמו שהמשק בכל ענף צריך לחזור למסלול, גם את הספורט היה חשוב להחזיר. ספורטיביות ברור שאין. כל פעם קבוצה אחרת נהנית. אני מאמין שמי שיושב בדירקטוריון המנהלת יודע מה צריך לעשות, וזה קושי. לאו דווקא לקבוצות שבתחתית. חשוב להתחרות ולשחק, שיהיה משהו שונה לראות מחיי היום-יום הלא פשוטים. חשוב שקהל הגיע לראות את מכבי תל אביב אחרי חודשיים וחצי. ניתן למי שבראש המערכת לקבל את ההחלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully