וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אותו הצליל: התסריט הקבוע של מכבי נתניה ממשיך לחזור על עצמו

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 20:47

בפעם השלישית ברציפות, הקבוצה של אייל סגל פתחה עונה בצורה רעה ונאלצה לפטר מאמן. הסיבות לדעיכה, העימות בחדר ההלבשה לפני שלושה שבועות וחילוקי הדעות בין הבעלים ואלמוג כהן. האם דן רומן יביא את השינוי? (שבת, 18:00, ספורט4)

תקציר: מכבי נתניה - בית"ר ירושלים 3:0/ספורט1

בקיץ האחרון, ממש בתחילת חודש יולי, קיימה מכבי נתניה מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת עונת 2023/24 ובה דיברו המנהל המקצועי אלמוג כהן והמאמן רן קוז'וך. השניים חזרו מספר פעמים על כך שאחת המטרות החשובות של הקבוצה היא לפתוח את העונה בליגה בצורה טובה, בניגוד למה קרה בשנתיים הקודמות. "קודם כל עלינו לפתוח טוב את העונה", אמר אלמוג כהן, "כי כולנו זוכרים מה היה בעונה שעברה. זו שנת מבחן לכולנו פה והמטרה הראשונה בעיניי היא להיכנס לפלייאוף". המאמן קוז'וך חזר על אותה נקודה ואמר: "בהמשך למה שאמר אלמוג, צריך להודות, בשנתיים האחרונות מכבי נתניה פתחה את העונה לא טוב בלשון המעטה והמטרה שעומדת לנגד עיני היא לפתוח את העונה בצורה טובה מההתחלה, כדי שלא נצטרך לרדוף ונוכל להראות את האיכויות שלנו".

כזכור, את עונת 2021/22 פתחה נתניה עם המאמן ההולנדי ריימונד אטפלד, שפוטר כבר אחרי חמישה משחקים. בני לם החליפו והוליך את הקבוצה מתחתית הטבלה אל עבר הפלייאוף העליון. בעונה שעברה חזר על עצמו התסריט כאשר הפעם לם היה זה שמפוטר ועוזרו רן קוז'וך שקיבל את התפקיד במקומו הוציא את הקבוצה מהמקום הלפני אחרון עד מקום בפלייאוף העליון, לצד הפסד כואב בגמר הגביע לבית"ר ירושלים.

השבוע, אחרי הפסד ליגה לבית"ר ירושלים, וכשהקבוצה מדורגת במקום ה-11 עם תשע נקודות בלבד, פוטר קוז'וך והתסריט הקבוע של נתניה חזר על עצמו בפעם השלישית ברציפות, עם עוד פתיחת עונה רעה ומינוי מאמן חדש.

מאמן מכבי נתניה רן קוז'וך, המנהל המקצועי אלמוג כהן, הקפטן אביב אברהם. ברני ארדוב
בתחילת העונה זה נראה כל כך אופטימי. קוז'וך, כהן ואברהם/ברני ארדוב

צריך להדגיש ולומר: פיטוריו של קוז'וך לא הגיעו משום מקום ואם להיות הוגנים, אז מבט על טבלת הליגה משקף את המציאות הלא נעימה - נתניה עם שני ניצחונות בלבד בעשרה מחזורים, סופגת שערים בכל משחק (למעט בניצחון נגד הפועל באר שבע) וגם האווירה בקרב האוהדים רחוקה מלהיות תומכת ומרגיעה. יחד עם זאת, במרבית משחקי הקבוצה, כולל בדקות רבות במפגשים מול מכבי תל אביב והפועל באר שבע, נתניה נראתה טוב, שלטה במשחק והצליחה לייצר המון מצבים, אך החמיצה ללא הפסקה ומנגד ספגה בלי סוף. גם במשחק האחרון נגד בית"ר ירושלים יכלו חלוצי הקבוצה לכבוש שלושה-ארבעה שערים, אך החמיצו שוב ושוב ונותרו פעם נוספת ללא נקודות.

יש לא מעט סיבות שהביאו את מכבי נתניה למקום בו נמצא כרגע המועדון, כאשר לזכותם של אנשי הצוות המקצועי צריך להזכיר שארבעה שחקני מפתח משמעותיים - איתמר ניצן, עומרי גנדלמן, רז שלמה ופטריק טוומאסי - עזבו בקיץ האחרון. אם מוסיפים גם את עדן קארצב שנמכר בעונה שעברה, אפשר בהחלט להבין את הבנייה מחדש שהחלה בינואר אשתקד ונמשכה במהלך פגרת הקיץ. אחת הבעיות היא שהמחליפים שהגיעו רחוקים, לפחות עד עכשיו, מלהוות תחליף ראוי וכמעט בכל עמדה נתניה נחלשה, בהשוואה לסיום העונה שעברה. בהגנה, למשל, ג'ואל אבו חנא עדין לא יציב ביכולתו ונפצע המון, בעוד איתי בן שבת רק מחלים מפציעה ועדיין לא תרם לקבוצה. ראצ'יד צ'ירינו שהגיע על המשבצת של טוומאסי, חלש מאוד ומתקשה למלא את החלל שנותר וגם בשאר חוליית ההתקפה קשה להצביע על עוגן מרכזי. סטניסלב בילנקי שהפציץ בעונה שעברה לא בכושר הבקעה, איגור זלטאנוביץ' מתנדנד בין הסגל ליציע ומוזכר כמועמד לעזוב, ואיתמר שבירו אמנם כבש נגד מכבי תל אביב, אך עדין לא הטביע חותם בקבוצה.

עניין מקצועי נוסף קשור גם למשחק ההגנה וספיגות השערים, אך גם לפן המנטלי שהיה חלש מאוד: נתניה ספגה שערים מיותרים, ביותר מדי משחקים, בעיקר בדקות האחרונות, דבר שעלה לה באיבוד נקודות יקרות. במשחקים נגד בני ריינה במחזור הראשון, הפועל ירושלים בחוץ ובני סכנין בחוץ, הוליכה הקבוצה 0:1 וספגה שוויון כואב בדקות האחרונות, דבר שפגע מאוד בביטחון של השחקנים וגרם לתסכול גדול בתוך הקבוצה.

הפיטורים של קוז'וך ביום חמישי האחרון - ובעיקר הדרך שבה התקבלה ההחלטה בתוך המועדון - יכולים להעיד על בעיה גדולה נוספת והיא המתיחות שקיימת בין מספר גורמים מרכזיים. בימיו של המנכ"ל ניב גולדשטיין ידעו במועדון לספר על מערכת יחסים אידיאלית - הן חברית והן בפן המקצועי - בין הבעלים אייל סגל, גולדשטיין עצמו והצוות המקצועי בראשותו של אלמוג כהן, כאשר כל הצדדים מכבדים ומעריכים מאוד אחד את השני וכל אחד יודע ומודע לגבולות הגזרה של תפקידו. קשה מאוד להגיד את אותו הדבר כיום, כשמדובר במרובע אותו מרכיבים הבעלים סגל, יושב הראש ונציג הבעלים גיל לב, המנכ"ל אסף גביש ואלמוג כהן. גורמים במועדון הצביעו לא אחת על מתיחות בין לב וכהן ואף סיפרו על עימות בין היו"ר לקוז'וך בחדר ההלבשה של הקבוצה, מיד עם סיום ה-1:1 מול בני סכנין לפני כשלושה שבועות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
איתמר שבירו, איגור זלאטנוביץ', שחקני מכבי נתניה. ברני ארדוב
גם ההתקפה מתקשה לתפקד. שבירו וזלטאנוביץ'/ברני ארדוב

מי שקיבל הפעם את ההחלטה לפטר את קוז'וך היה הבעלים סגל, שהושפע רבות גם מלחץ הקהל והדבר נעשה בניגוד לדעתו ורצונו של אלמוג כהן, שחשב שנכון יהיה לתת לקוז'וך לפחות משחק אחד נוסף, נגד הפועל חיפה, ולאחריו לקבל את ההחלטה בהתאם לתוצאה שתושג. כהן האמין במאמן שלו, בעיקר כי הרגיש שהשחקנים לגמרי תומכים בקוז'וך, מאמינים בו וחדר ההלבשה נשאר מאוחד וחזק למרות התוצאות הפחות טובות. המנהל המקצועי לא אהב, בלשון המעטה, את העובדה שהחלטה מקצועית כה חשובה וקריטית מתקבלת בניגוד לדעתו והוא גם דאג להעביר את המסר הזה לראשי המועדון. סגל אף קיווה שאלמוג כהן יירד לקווים ויאמן את הקבוצה אחרי הפיטורים ולקראת החתמת מאמן קבע אחר, אך המנהל המקצועי הבהיר באופן חד משמעי שהוא לא מעוניין לאמן. ואכן, בסופו של דבר, הוחלט, כפי שפורסם בוואלה! ספורט, שמאמן קבוצת הנוער דן רומן יעביר את אימון הבוקר שנערך היום וגם יעמוד על הקווים מחר (שבת, 18:00, ספורט4) בסמי עופר מול הפועל חיפה.

רומן, שמוערך מאוד על ידי אלמוג כהן, יצטרך למצוא בצוותא עם המנהל המקצועי פתרונות מקצועיים חדשים כדי להוציא את הקבוצה מהבוץ ולצאת כמו בשנים קודמות לדרך חדשה וטיפוס מעלה כלפי החלק העליון של הקבוצה. המאמן הצעיר יצטרך להוציא הרבה יותר נקודות מהסגל שעומד כעת לרשותו כדי להפוך את הקשר הזה לרומן ארוך טווח ולא כזה שיסתיים במהרה, כפי שבנתניה התרגלו לעשות בשלוש השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully