וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך להגן על שחקנים כמו מילסון. בטרנר לא שמרו עליו"

22.12.2023 / 11:00

העבירות שלא נשרקו על מילסון ("היו לפחות 4-5 פעמים שבאופן ברור הוא הוכשל ולא שרקו"), הניצחונות הדחוקים בליגה ("דרך הדרך המכוערת אפשר להגיע להישגים") וגם: ההצטיינות של דוידה והקושי להביא זרים. רובי קין נפתח

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב 1:0/ספורט1

אחרי הניצחון הקשה בבאר שבע והגדלת הפער בפסגה, מכבי תל אביב תתארח ביום ראשון (20:00) אצל מכבי פתח תקוה ותנסה להאריך את רצף הניצחונות. רובי קין מאמנה הצבעוני של הקבוצה ערך היום (שישי) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק וסיפק ציטוטים מעניינים מאוד, כשבין היתר הוא התייחס למשחק בבאר שבע.

"אם היה לי שרביט של הארי פוטר הייתי אומר לך למה הייתה ירידה בחצי השני מול באר שבע", אמר קין על המשחק האחרון, "המשימה שלי כמאמן היא שנשחק כמו במחצית הראשונה בטרנר לאורך כל המשחק. בכל משחק יהיו לנו רגעים שנהיה לא טובים, גם אם אתה ברצלונה או ריאל מדריד, זה נורמלי, אבל במחצית הראשונה חלק מהמהלכים היו ממש מהנים לצפייה. איך שהזזנו את הכדור, איך שהתחברנו, איך שהייתה רוטציה בקישור, לא יודע אם הכי טוב ששיחקנו אבל זה היה ממש טוב. היו 15-20 דקות שחשבתי שהם ממש מבינים איך אני רוצה לשחק. באופן טבעי לקבוצה השנייה יהיו דקות עם יותר שליטה במשחק, אבל היו יותר מדי עצירות למשחק במחצית השנייה מסיבות שונות. אז אולי זו הסיבה".

"הלחץ שלנו אחרי איבוד כדור - אפשר לעשות אותו אפילו טוב יותר. נדבר עם כמה שחקנים על זה, כי יש איזה שנייה אחת שיכולה לעשות את כל ההבדל וצריך לעבוד על זה עוד. הלחץ היה טוב ברגעים רבים, אבל תמיד אפשר להשתפר. ככה אני אוהב לשחק. אני אוהב לשחק כדורגל אינטנסיבי, עם לחץ גבוה, והכי חשוב זה לשמור על הכדור ובאמת לרצות את הכדור כמה שיותר זמן אצלנו ולא רק כדי לשמור עליו, אלא כדי שנוכל להגיע כמה שיותר פעמים לשליש האחרון וכמה שיותר מהר. אני חושב שהשחקנים מתחילים להבין את מה שאנחנו רוצים להשיג, אבל יש שחקנים שצריכים להבין עוד כמה צדדים של המשחק, לא רק את ההתקפה, והם משתפרים, נראה להם יותר דברים וככה נשתפר יותר", הוסיף קין. 

רובי קין מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
"דרך הדרך המגעילה אפשר להגיע להישגים". קין/דני מרון

על רצף שמונת הניצחונות, כאשר בליגה הניצחונות הם בהפרש של שער אחד בלבד, אמר קין: "המשחק אף פעם לא מסתיים ב-75 דקות גם ב-0:5. כדורגל משתנה תוך שנייה, רואים את זה. אני מפוקס ב-90 הדקות. בדרך בה אנחנו משחקים, יהיו לנו הזדמנויות. אבל כדורגל זה לא רק להבקיע, זה גם הצד האחר של המשחק. לפעמים צריך להתעסק בצד "המגעיל" של המשחק. בדקות הסיום באר שבע שמה את ויטור כחלוץ, וזה אתגר, כדי להשתפר צריך לעבור את האתגרים האלה. דקות סיום בבאר שבע היו אתגר, לדעתי הם התמודדו עם זה היטב. זה הצד שאני אוהב. ברור שאשמח לשחק כדורגל יפה וטוב, אבל הכדורגל הוא הצד האחר - המגעיל. דרך הדרך המגעילה אפשר להגיע להישגים ועשינו את זה. זה ריצה אותי". 

על אושר דוידה שבישל נהדר לזהבי: "דייב הסביר לו כמה דברים שהוא צריך לעשות, הוא נכנס טוב מאוד למשחק, ראו את היכולת שלו. הוא נכנס בשלב מוקדם של המשחק. אם צריך לעשות שינוי טקטי, אעשה, בלי להתחשב בנושא של מתי הוא עלה למשחק או לא. תורג'מן הוחלף נגד נתניה בגלל שינוי טקטי. זה לא קשור להופעה. אני יודע מה הוא מסוגל לעשות, בצד ההגנתי הוא צריך לעבוד על כמה דברים ואנחנו עובדים על זה. יש לנו אנשים טובים פה, אנליסטים, שמראים מה צריך לעשות טוב יותר טקטי. דוידה היה טוב מאוד, הוצאתי אותו מסיבה טקטית לסיום המשחק".

עוד בוואלה!

הסתפקו במועט: מכבי תל אביב ניצחה 0:1 את הפועל באר שבע

לכתבה המלאה
מילסון מכבי תל אביב לצד ניב פליטר הפועל באר שבע. דני מרון
"צריך להגן על שחקנים כמו מילסון"/דני מרון

על הודעת איגוד השופטים שלא היה צריך לבטל את הפנדל בסיום בטרנר, ועל הפנדל השגוי שנתנו לנתניה (באיגוד הודו שלא הגיע פנדל לנתניה למרות שלא פרסמו את זה במסקנות שלהם), אמר קין: "אני רוצה לחשוב שזה לא המצב שאנחנו לא מקבלים כבוד מהשופטים. כל מקצוען צריך לעשות את העבודה שלו על הצד הכי מקצועי שיש. זה מאוד פשוט עבור שופטים. יש להם עבודה קשה, כן, אבל עכשיו קל להם יותר עם ה-VAR. העבודה שלהם צריכה להפוך לקהל יותר בזכות זה. לכולם יש יום רע, אני טועה, אתה טועה, זה בסדר. אבל ככל שלומדים מהטעויות שלך ואתה יכול להסתכל על עצמך בבוקר שאחרי ולהגיד טעיתי אבל בפעם הבאה אשתפר, זה מה שאני רוצה עבור כל שופט".

"אני רוצה להגיד עוד משהו - אני בטוח שכולם רוצים שהליגה הזאת תשתפר, שהשחקנים הטובים ביותר יהיו פה, אתם רוצים את המילסונים יהיו פה, נכון? שחקנים כאלה כמו מילסון, שיכולים לרגש את הקהל, שמרימים אנשים מהכסא, צריך להגן עליהם. חיביים להגן עליהם. לדעתי לא הגנו עליו בטרנר אם אני מדבר בכנות. זו דעתי. אם אני רואה את זה כאוהד, אנחנו רוצים עוד מילסון בישראל. היו לפחות 4-5 פעמים שבאופן ברור הוא הוכשל והם לא שרקו. אולי לשופט היה יום פחות טוב, אבל הייתי רוצה לחשוב שאין אף אחד נגד מכבי. הייתי רוצה לחשוב שכולם בליגה הוגנים כלפי כל הקבוצות באותה הצורה. אם זה פנדל אז פנדל. אם זה כדור חופשי אז כדור חופשי. לנו, לחיפה, לנתניה. זה פשוט". 

ערן זהבי לצד אושר דוידה מכבי תל אביב. דני מרון
"היה טוב מאוד". דוידה/דני מרון

על איבן מאסו אמר קין: "אני לא רוצה ממש לדבר על זה כרגע. כשמשהו יקרה אני אתן לכם לדעת ואז אכנס ליותר פרטים בנושא. אם וכאשר משהו יקרה. אבל הוא מקצוען, שתדעו את זה. אין איתו בעיות. אנחנו מדברים כל יום. זה לא שיחה לעכשיו, זה שיחה אולי לעוד כמה שבועות אם המצב ישתנה".

האם יהיה קשה להביא זרים לישראל? "זה לא היה קל גם לפני. אני לא דואג מדברים כאלה. אני דואג על מה שנמצא לפניי. יש לי סגל טוב. תראו את עידן נחמיאס, הוא נכנס כמגן ימני, האם הוא כזה? לא. אבל יכול לשחק שם? כן. שרן ייני גם. עידו שחר אפילו יכול לשחק שם. הוא טכני מאוד. אני לא מודאג מדי".

על עידו שחר: "אני רוצה שכל שחקן ישחק, אני גם רוצה שעידו שחר ישחק. אם אתה שמח לא לשחק יש בעיה. שיחקתי את המשחק, אני מבין את זה. אמרתי לעידו שחר לפני כמה שבועות שאני מנסה מאוד לתת לו דקות, הוא יקבל דקות. כמו כולם. זה בטוח. הוא מקצוען, לא מתלונן אפילו פעם אחת. הכנסתי אותו למשרד שלי, דיברתי איתו על זה, מקצוען גדול, באימונים הוא מסיים יפה, הוא כובש, הוא עושה מה שאני רוצה. אבל זה קשה כמאמן כי אני אוהב אותם מאוד באופן אישי, ומנסה לתת לכולם דקות, והוא אחד האנשים שאני ממש רוצה לתת להם דקות והוא יקבל. הוא עובד מאוד קשה וזה מגיע לו ואעשה את המיטב לתת לו". 

על מכבי פתח תקוה: "כל משחק נגדנו מרגיש שזה הגמר של היריבה. תראו את נתניה. הם היו נהדרים נגדנו, ואז הפסידו 3:0 ואז הוא פוטר. אני לא חושב שהגיע לו להיות מפוטר. הוא שיחק כדורגל שאני ממש נהנתי ממנו, היה לי ממש צר לשמוע על זה שהוא פוטר. אבל בכל פעם שמישהו משחק נגדנו זה משחק ענק עבור היריבה ואני מבין את זה. ההודעה מאוד ברורה מצידי לכל השחקנים - תתרכזו במה שאנחנו עושים. יש לנו צוות נהדר, יש לנו אנליסטים נהדרים, אנחנו יורדים לפרטים אצל כל קבוצה. בסופו של דבר צריך להתרכז בחוזקות שלנו ואנחנו יודעים מהן. אז כן מכבי פ"ת לא ברגע טוב, אבל זה לא אומר שהם לא יכולים לשנות את זה. אני בטח שהמאמן שלהם ינסה להשיג תוצאה טובה מאוד נגד מכבי תל אביב כדי לשנות את העונה שלהם. אנחנו צריכים לדאוג למה שאנחנו עושים".

משחקי המחזור הבא:

שבת, 15:00: הפועל תל אביב - הפועל פתח תקוה (ספורט4)
שבת, 18:00: הפועל חיפה - מכבי נתניה (ספורט4)
שבת, 18:00: מ.ס. אשדוד - בני סכנין
שבת, 18:00: מכבי בני ריינה - הפועל ירושלים
שבת, 19:30: בית"ר ירושלים - הפועל באר שבע (ספורט2)

ראשון, 20:00: מכבי פתח תקוה - מכבי תל אביב (ספורט1)
ראשון, 20:30: הפועל חדרה - מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully