וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולדווין ייעדר כמה שבועות לפחות, הזרים לא יחזרו

22.12.2023 / 6:50

במכבי תל אביב מקווים כי הכוכב האמריקאי סובל רק ממתיחה בשריר הירך, כשגם אז יחמיץ כחמישה משחקים. בקבוצה התאכזבו שוב מההגנה וראו את ספרופולוס חוגג. וגם: מה עומד מאחורי החלטת הזרים לא לחזור?

מחוץ לקווים, 21.12/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

1.

יש ערבים בהם המכות נופלות בצרורות. מכבי תל אביב פספסה אמש (חמישי) הזדמנות להיצמד לחלק העליון של טבלת היורוליג עם הפסד "ביתי" 98:92 לכוכב האדום בלגרד, בבלגרד. ואם ההפסד המאכזב, לקבוצה שעד אמש הפסידה את כל משחקי החוץ שלה ביורוליג, לא הספיק אז 6 דקות לסיום איבדה מכבי את ווייד בולדווין לפציעה בשריר הירך.

בולדווין, שמראש לא היה אמור לחזור עם מכבי היום ארצה, ולנושא הזה כבר נגיע, ייבדק בסוף השבוע בבלגרד כדי להבין את חומרת הפציעה. אם הערכה הראשונית של אנשי מכבי, כי מדובר במתיחה חזקה בלבד, תתממש אז בולדווין ייעדר תקופה של בין שלושה שבועות לחודש, שמשמעותה ביורוליג בין חמישה לשישה משחקים. אם בולדווין סובל מקרע, הוא עלול להתקרב לחודשיים של היעדרות.

מניתוח הפציעה נראה כי כבר במהלך לפני שסימן לספסל כי נפגע תפס בולדווין את אזור השריר ועלה בצורה איטית אל ההתקפה, אך הדבר לא מנע ממנו לנסות ולחדור אל הסל, להיתקל במגן, לקלוע סל ורק אז לצאת. הוא נשאר לעמוד מאחורי הספסל, אבל לא יכל לחזור. "נקווה לטוב", אמרו במכבי אמש מבלגרד, "יהיו לנו תוצאות במהלך סוף השבוע, ונראה איך אנחנו מתמודדים עם זה".

על הפרקט איכזבו הצהובים. מאמצע הרבע הראשון נטלה הכוכב האדום את ההובלה, כשהיא מחזיקה ביתרון דו ספרתי באופן יציב לאורך כל המחצית השנייה, וניסיון קאמבק של הצהובים ברגעי הסיום לא עזר. למרות שבולדווין עם 22 נקודות, ובראון עם 20 נקודות שחלק גדול מהם הגיעו בדקות האחרונות, עוד רשמו משחק התקפי חיובי, הגנתית מכבי לא מצאה פיתרון לקוסם המבוגר מילוש תיאודוסיץ' שסיים עם 27 נקודות ו-14 אסיסטים.

ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
סיבה לדאגה. בולדווין/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

2.

בסיום המשחק סרב עודד קטש לייחס להגנה הרעועה של קבוצתו, זו שכבר קיבלה ממנו ביקורות אחרי משחקים, את האשמה בהפסד. המאמן דיבר על קליעות קשות של הכוכב האדום שנכנסו, ואכן הסרבים קלעו 15 שלשות מ-33 ניסיונות, כשהערב של תיאודוסיץ' בן ה-36 היה אחד הגדולים שלו בקריירה, לא פחות. 14 אסיסטים הן השוואת שיא הקריירה שלו, הפעם האחרונה בה קלע יותר מ-27 נקודות ביורוליג? במחזור העשירי של עונת 2016/17, אז היה בן פחות מ-30.

אז מה בכל זאת לא עבד לפי אנשי מכבי? בקצב המשחק המהיר הזה הצהובים היו צריכים לעשות עבודה יותר טובה התקפית, כך טוענים בצוות המקצועי. למעשה מכבי קלעה 92 נקודות, אבל 3 וחצי דקות לסיום עמדו הצהובים על 79 נקודות, עם 23 סלי שדה בלבד, מעט מאוד ביחס לקצב המשחק הגבוה. "החטאנו יותר מדי זריקות, הרבה שחקנים שקולעים בדרך כלל את הזריקות שלהם לא קלעו אותם", הסבירו במועדון.

ומה לגבי החלק ההגנתי? חוסר היכולת לעצור את תיאודוסיץ' היא משהו שכבר קבוצות יורוליג נתקלו בה, אבל לא באופן כל כך עוצמתי, "נכשלנו בטיפול בו, וכשהוא מתחמם ומזין את כל השחקנים שלידו בצורה כזאת, וקולע ככה, זה כמו כדור שלג", סיכם אחד מאנשי הצוות.

"הם קלעו הרבה זריקות, זריקות קשות גם", סיכם אנטוניוס קליבלנד, "זה יכול להוציא את האוויר מאיתנו, אנחנו צריכים לעשות עבודה יותר טובה בהגנה, להיות יותר מחויבים להשיג עצירות לא משנה מה קרה בהתקפה, אם קיבלנו את השריקות או לא. לא עשינו את זה, נצטרך להתאושש מזה כקבוצה. לתאודוסיץ' היה משחק נהדר, הוא לא קלע כל כך הרבה שלשות העונה, כמה מהם היו משוגעים, אבל כקבוצה גדולה אנחנו צריכים להוריד את הראש ולעבוד בהגנה".

ג'וש ניבו הוסיף: "זה היה משחק קשה הערב, הם שיחקו יותר טוב מאיתנו, לא עשינו עבודה טובה הגנתית, התקשינו לשמור אותם. נצטרך להישאר בפוקוס לקראת המשחק הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מילוש תיאודוסיץ', שחקן הכוכב האדום בלגרד. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
מכבי תל אביב לא מצאה תשובה לקוסם הזה. תיאודוסיץ'/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

3.

במכבי תל אביב רצו מאוד את המשחק אמש בגלל ההרגשה שיש לקבוצה את ההזדמנות לעשות את הצעד הנוסף קדימה, הצעד שהיה חסר להם עד עכשיו כדי להיות חלק מהצמרת של היורוליג. מצד אחד הרגישו במכבי לאורך רוב הניצחונות שהקבוצה לא משחקת כדורסל טוב מדי, אבל ככל שהיא המשיכה לנצח האמונה הייתה שגם היכולת הטובה תגיע.

"הניצחון על באסקוניה היה אחד המשחקים היותר טובים שלנו העונה", סיפרו במועדון אמש, "הגענו למשחק הזה עם תחושה שהצלחנו לעבור את המהמורה של התקופה הלא טובה, שמצליחים לחבר דברים, אבל זה התפוצץ לנו בפנים. בסוף המצב שלנו הוא טוב עדיין, אבל אנחנו צפופים וצמודים לכל הקבוצות האחרות".

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
לא מצא פיתרון להגנה. קטש/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

4.

היום בשעות הצהריים יעלו אנשי ושחקני מכבי תל אביב על הטיסה ארצה. במועדון המשיכו גם אחרי המשחק להפעיל לחץ על השחקנים הזרים להגיע בחזרה לארץ למשחקים נגד הפועל חיפה במוצאי שבת והפועל באר שבע ביום שני בחוץ. עם זאת, למרות השכנועים אף אחד מהזרים לא יחזור לארץ. מכבי תל אביב רשמה אתמול באיגוד הכדורסל את הצעירים אורן סהר וזיו ברקו, השני יחגוג יום הולדת 17 רק יום אחרי המשחק, וביחד עם ירון גולדמן שהיה רשום בסגל לפני, אמורים להשלים את הסגל.

אז מה עומד מאחורי ההחלטה של הזרים? במכבי ניסו להסביר את ההחלטה בכריסמס שחל ביום שני, וגם במצב הבטחוני, אבל בחדרי חדרים מודים כי כמה מהשחקנים לא לקחו בצורה טובה את הקיצוץ בשכר שנעשה בתקופה האחרונה בתיאום עם ארגון שחקני היורוליג, קיצוץ שמתקרב ל-15 אחוזים, וקשה לנתק את אותו קיצוץ מההחלטה הנוכחית.

בכל הנוגע להיבט המקצועי, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, ומכבי תחזור ללא הזרים, הקבוצה תופיע עם שמונה שחקנים ברוטציה, כשג'ון דיברתולומיאו עשוי ליטול חלק באחד המשחקים, שחר דורון עשוי גם כן לאחר שיחזור היום לשחק עם אליצור שומרון בליגה הלאומית, וגם רועי בכר יהיה בסגל. אלא שבמכבי הודו שהמצב לא אופטימלי ואפילו מסכן את השחקנים האחרים שיצטרכו להיות על המגרש בין 25 ל-30 דקות לערב לשני משחקים תוך 48 שעות אחרי שבמקרה הטוב הם רגילים לשחק חצי מזה.

חלק מחברי דירקטוריון מנהלת הליגה הביעו אתמול מורת רוח, לאחר הפרסום על הסיטואציה של הצהובים, ודורשים לדעת מה הסיבה שמכבי חוזרת עם מעט או בכלל בלי הזרים. קיימת אפשרות ריאלית כי הצהובים ייקנסו על ההחלטה הזאת.

יאניס ספרופולוס, מאמן הכוכב האדום בלגרד. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
המנצח הגדול. ספרופולוס/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

5.

המנצח הגדול של המשחק אמש היה יאניס ספרופולוס. התבוסה של היווני עם מכבי תל אביב נגד פנאתינייקוס, נחשבה בעיניו כאחת מנקודות השפל של עונת 2020/21, ואתמול כשהוא פוגש את החברים שלו ממכבי בפעם הראשונה מאז פוטר מהמועדון, ויוצא עם ניצחון גדול, אין ספק כי זו חגיגה אמיתית ליווני בן ה-56.

החגיגה של ספרופולוס היא אפילו יותר גדולה כשמסתכלים על מה שעבר על הכוכב האדום בימים האחרונים. המאמן התעמת עם סיטואציה מוזרה סביב האשמה של שבאז נאפייר כי היווני לא אומר את האמת על למה לא התלבש נגד ריאל מדריד, ולאחר מכן עבר נאפייר למילאנו. ביחד עם הביקורת על ההפסד לריאל מדריד, וההתדרדות בטבלת היורוליג, הגיעה מכבי כמו תרופה למאמנה לשעבר.

"אני לא יודע מה הסיבה בדיוק, אבל השחקנים שיחקו יותר ביחד כקבוצה", הודה ספרופולוס בסיום המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully