וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהכוכבים יצאו מפוקוס, מכבי תל אביב גילתה את משחק הפנים שלה

בראון השווה שיא היסטורי שלילי וכמעט עשה צ'יימברס, בולדווין עדיין לא חזר לעצמו, אז מכבי תל אביב מצאה את ניבו, סורקין והבאנקר החדש של קטש: "בלעדיהם לא היה לנו סיכוי". וגם: המפגש עם ספרופולוס וחוסר הבהירות סביב החזרה בסוף השבוע לליגה

תיקתקנו, 19.12/ספורט1

1. מכבי תל אביב המשיכה אמש (שלישי) התקופה הטובה שלה ביורוליג בשבועות האחרונים עם ניצחון רביעי בחמשת המחזרים האחרונים, והפעם 81:89 על באסקוניה. הניצחון נתן לצהובים מרווח קטן על פני יריבה ישירה במאבק על הפלייאוף להמשך הדרך, והאלופה הישראלית רוצה לייצר עוד מרווח שכזה כשתארח בבלגרד את הכוכב האדום מחר.

הצהובים היו נראים טוב במחצית הראשונה, הובילו ב-9 הפרש לקראת סיומה, אבל כמה רגעים של חוסר תשומת לב הפכו את התוצאה ובמחצית ירדה באסקוניה ביתרון של 2 נקודות. מכבי תל אביב עצרה את אחת מקבוצות ההתקפה הטובות של המפעל על 32 נקודות בלבד במחצית השנייה, כשמנגד שמרה על אותו קצב של קליעה וניצחה את המשחק המשמעותי הזה. בסיום ההתמודדות נראו שחקני הקבוצה מאושרים מהניצחון.

האלופה הישראלית שלטה בריבאונד בצורה מרשימה עם 50 ריבאונדים לעומת 35 ריבאונדים בלבד של באסקוניה, ועם 16 ריבאונדים בהתקפה לעומת 28 ריבאונדים בהגנה של קבוצת החוץ. המצטיינים של הצהובים היו שלושת שחקני הפנים דווקא - ג'וש ניבו עם 17 נקודות ו-11 ריבאונדים, ג'יימס ווב עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים ורומן סורקין עם 14 נקודות ו-7 ריבאונדים. ווייד בולדווין הוסיף 10 נקודות ו-7 אסיסטים באחוזים לא טובים מהשדה, ולורנזו בראון היה חלש מאוד עם 2 נקודות בלבד ו-8 אסיסטים.

"לא עשינו שום דבר מושלם במשחק, במחצית השנייה שמנו יותר תשומת לב למשימות ההגנתיות, לתוכנית המשחק ולדוח הסקאוטינג וזה נתן לנו בסוף את היתרון. אנחנו צריכים מחר לנוח, לישון טוב, להגיע לאימון ולהתכונן פיזית ומנטאלית למשחק הבא", אמר ג'וש ניבו בסיום.

ג'יימס ווב הוסיף: "במחצית השנייה באנו והרמנו את האינטנסיביות ההגנתית, הם קלעו כמה זריקות, אבל לקחנו ריבאונדים ועשינו את העצירות שלנו, זה היה המפתח המרכזי. ידענו שאנחנו צריכים להרים את האנרגיות, הם קבוצה שקולעים הרבה, משחקים מהר מאוד, היינו צריכים להשוות את האינטנסיביות שלהם".

ג'וש ניבו מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
הפנים לכוכב האדום. ניבו/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

2. כאמור, הניצחון אמש היה הניצחון של שחקני הפנים של מכבי תל אביב, בצורה די מפתיעה. האלופה הישראלית לא קיבלה הרבה קרדיט על משחק הפנים שלה העונה, אך אמש תרמו הגבוהים 54 נקודות ו-33 ריבאונדים. לראשונה כמעט בכל אחד מהרגעים שבהם אחד מבין ג'וש ניבו, חסיאל ריברו או רומן סורקין היה על המגרש, חיפשה מכבי תל אביב את האנשים הגדולים, וקיבלה מהם תוצרת.

במועדון סיפרו אמש כי כבר קיבלו תצוגות יפות מהשניים הללו, גם באותו המשחק, אך בדר כלל זה לווה בהופעה קבוצתית טובה. אמש זה היה הופעה שהצילה את הקבוצה לאור המשחק החלש של שחקני החוץ. "בלי ההופעה הכל כך מרשימה של רומן וג'וש, כנראה שלא היה לנו באמת סיכוי", הודו.

"שיחקנו משחק הגנתי יותר טוב", סיפר סורקין, "אנחנו רוצים להשתפר משבוע לשבוע, לשחק את תוכנית המשחק יותר טוב, שמחים על הניצחון, זה שבוע כפול, רוצים לנצח גם את המשחק הבא. אנחנו קבוצה טובה, יש לנו שחקנים מוכשרים, גם כאלה שלא שיחקנו היום. לורנזו ו-ווייד הם המנהיגים שלנו, אם יש להם משחק פחות טוב, מישהו מנסה לתת את העבודה במקומם. אנחנו שמחים שעשינו את העבודה בלי "עזרתם", הסטטיסטיקה משקרת כי הם עשו עבודה. רצינו לעצור את ריבאונד ההתקפה של באסקוניה, אנחנו קבוצת ריבאונד התקפה טובה. זה אחד הדברים שאנחנו עושים טובים, ניסינו לקחת יותר מהם, לשחק יותר חזק מהם, יש לנו משחק עוד יומיים ונרצה לבוא אליו מוכנים".

הצלע השלישית בהצגה היה ג'יימס ווב. אחרי משחק טוב מאוד נגד אנאדולו, נראה כי הפורוורד סוף סוף מצא את עצמו בתוך המארג של עודד קטש וקיבל 29 דקות, כשרק לורנזו בראון משחק יותר ממנו. "הבעת אמון מוחלטת של קטש בג'יימס", המשיכו במכבי תל אביב להלל את הפורוורד שרק לפני קצת יותר מחודש היה נחשב לאכזבה גדולה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ג'יימס ווב מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
הבעת אמון. ווב/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

3. שחקני הפנים של מכבי תל אביב היו צריכים להציל את המולדת לאור התצוגה המזעזעת של לורנזו בראון ושל ווייד בולדווין בעיקר בחצי הראשון. בראון סיים את המשחק עם 1 מ-14 מהשדה, רק סל שדה אחד יותר מההופעה ההיסטורית ההיא של טום צ'יימברס. מדובר בהשוואת שיא יורוליג עבורו במדד שלילי, שיא שקבע קצת לפני פרוץ הקורונה בעונת 2019/20 במדי הכוכב האדום נגד פנאתינייקוס בחוץ.

בסופו של דבר בולדווין סיים את המשחק עם 10 נקודות ו-7 אסיסטים עם 3 מ-10 מהשדה, לא טובים אבל גם לא מספרים שאי אפשר לחיות איתם. בולדווין מיעט לזרוק במחצית הראשונה אותה סיים עם 3 נקודות בלבד, ובשנייה היה קצת יותר אגרסיבי וניסה לעזור לקבוצה לצאת מהמצב, ובסוף גם לו היה חלק בניצחון הזה.

"צריכים להסתכל על זה ולומר - בעיקר לורנזו היה ביום שחור, ווייד היה מתחת לרמתו, והכושר הזה של שניהם, שניים שלא היו עם הקבוצה לפני שבוע וקצת יצאו אולי מהקצב, יכול להדאיג", הודה אחד מאנשי מכבי תל אביב, "מצד שני, ניצחנו. אז זה אומר שיש לנו את השחקנים שיודעים להתעלות. תמיר היה יוצא מן הכלל בהרבה דקות. ננסה לקחת את הדברים הטובים גם מכאן".

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. Djorje Kostic, אתר רשמי
ניצחון על אף ערב רע שלו ושל בראון. בולדווין/אתר רשמי, Djorje Kostic

4. זה השבוע הכפול החמישי של העונה עבור מכבי תל אביב, שפעם אחת נוסף לה שבוע כפול עם דחיית המשחק נגד ריאל מדריד. המאזן של הצהובים בכל השבועות הכפולים עד כה? ניצחון אחד והפסד אחד בכל שבוע. מחר תנסה מכבי תל אביב לשבור את המאזן הזה ולרשום דאבל בשבוע הכפול על חשבון הכוכב האדום בלגרד.

האדומים מגיעים למשחק אחרי מחצית שנייה חלשה מאוד נגד ריאל מדריד, מול שטארק ארינה גדוש. במעבר חד בכוכב יצטרכו לשחק באולם הישן יותר, וללא קהל, אך התחושה צפויה להיות ביתית דווקא עבורם. המפגש יהיה פיקנטי במיוחד עבור הצהובים כשיפגשו לראשונה את מאמנם לשעבר יאניס ספרופולוס שהדריך את מכבי תל אביב במשך שלוש וחצי שנים.

מאמן הכוכב האדום יאניס ספרופולוס. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
האקס מחכה. ספרופולוס/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

מי הוא ספורטאי השנה?

ניקולה יוקיץ'
ארלינג הולאנד
נובאק ג'וקוביץ'
פטריק מהומס
נואה ליילס
ארמנד דופלנטיס
24974 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

אייטנה בונמטי
איגה שביונטק
סימון ביילס
שקארי ריצ'ארדסון
פיית' קיפייגון
טיגיסט אספה
17871 משתתפים

5. בקבוצה עדיין ללא תשובה סופית כיצד יופיעו למשחקי הליגה ביום שבת הקרוב ושני הבא. ההערכה היא שמכבי תל אביב תחזור עם כמה זרים למשחק נגד הפועל חיפה במוצאי שבת, אך ייתכן שחלקם יעדיפו לשוב לבלגרד אחרי המשחק ולא להישאר למשחק נגד הפועל באר שבע ביום שני, משחק שייערך במהלך הכריסמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully