וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד שיחייב את מכבי תל אביב "לקבל החלטה לאן לוקחים את העונה"

9.12.2023 / 7:07

הצהובים שוב לא הופיעו הגנתית וספגו 100 נקודות וגרמו לעודד קטש להוציא קיטור. שחקני המשנה לא עזרו לכוכבים, הקבוצה המשיכה להפסיד ליריבות מהצמרת וחוותה "משחק באווירת פלייאוף". בשני תשוב לליגה, ככל הנראה ללא בראון ובולדווין

תקציר הניצחון 80:95 של הפועל תל אביב אצל צדביטה לובליאנה ביורוקאפ/ספורט1

מכבי תל אביב הגיעה אמש (שישי) לבולוניה עם תחושה שהיא יכולה לנצח אם תרשום משחק טוב מאוד. אחרי ההפסד 100:90 מרגישים במועדון כי התקפית הם היו שווים ניצחון, אבל הגנתית הם לא היו בכיוון ולכן יוצאים מאיטליה עם תחושת פספוס גדולה.

לאורך שני רבעים וחצי החזיקה מכבי את בולוניה צמוד מאוד, ואפילו הובילה בשלבים מסוימים, כששתי הקבוצות מחליפות סלים ולא בדיוק עושות עבודה טובה בהגנה. בולוניה הייתה הראשונה לברוח מעט באמצע הרבע השלישי, נטלה את היתרון ולא שמטה אותו למרות ניסיונות קאמבק של הצהובים. לורנזו בראון, במשחקו הטוב ביותר במכבי העונה, קלע 26 נקודות, הוריד 6 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים. ווייד בולדווין קלע 20, בונזי קולסון הוסיף 10 וג'וש ניבו רשם משחק סולידי עם 7 נקודות ו-9 ריבאונדים, אך כל זה לא הספיק כדי לנצח את אחת הקבוצות הטובות העונה במפעל.

"בולוניה שיחקה טוב מאוד. אני מרגיש רע בגלל ההפסד הזה, עשינו עבודה טובה התקפית, אבל אנחנו צריכים להיות יותר מחויבים הגנתית", אמר עודד קטש במסיבת העיתונאים, "אנחנו לא יכולים לנצח משחקים כאן נגד קבוצה כמו בולוניה ולחטוף 100 נקודות. הם קלעו כ-50 נקודות בכל מחצית, זה יותר מדי. אנחנו צריכים להיות יותר מחויבים הגנתית. אנחנו צריכים לקבל החלטה לאן אנחנו רוצים לקחת את העונה הזאת. אנחנו בסיטואציה קשה, אבל אנחנו מספיק טובים כדי לנצח משחקים כאלה, במיוחד בערבים התקפיים כאלה. אנחנו יכולים להפסיד, אבל לא לחטוף 100 נקודות, אנחנו צריכים להיות עקביים לתוכנית המשחק".

אנטוניוס קליבלנד הוסיף: "היה לנו הפסד קשה הערב. אנחנו צריכים להיות טובים יותר הגנתית. קשה לנצח משחקים כשאתה מאפשר 100 נקודות. אנחנו צריכים לחזור לעניינים במשחק הבא ולהגן, להיות יותר טובים בצד ההגנתי ואז הדברים יסתדרו. אנחנו צריכים למצוא את האנרגיה הנכונה בצד ההגנתי למשך 40 דקות כקבוצה. אני מצפה כבר למשחק הבא כדי לחזור למסלול". בונזי קולסון סיכם: "זה היה משחק קשה בשבילנו. הם שיחקו טוב מאוד מתחילת המשחק, היינו עם הגב אל הקיר. לא שיחקנו את הכדורסל שלנו, וזה עלה לנו בהפסד. אנחנו צריכים לשחק טוב יותר".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. Djordje Kostic, אתר רשמי
ההגנה מטרידה. קטש/אתר רשמי, Djordje Kostic

מהרגע הראשון של המשחק היה ברור שהמשחק בבולוניה יהיה הערב הגדול של לורנזו בראון. הגארד בן ה-33 רשם את משחקו השלישי בטיבו בנקודות ובמדד מאז שהגיע למועדון בעונה שעברה והראה שגם בגילו הוא מסוגל לייצר משחק מעולה, כשרק יומיים קודם לכן הוא משחק 28 דקות במשחק צמוד בצרפת.

מלבד בראון גם לווייד בולדווין היה משחק סולידי. אמנם מספרית הוא היה פחות דומיננטי מההצגה של חברו לקו האחורי, אך בולדווין ידע לתת לבראון את הבמה, שיתוף הפעולה ביניהם היה טוב מאוד והם החזיקו את מכבי בדקות רבות.

אז איפה הייתה הבעיה? "הייתה תחושה שאף שחקן חוץ מווייד ולורנזו לא מתעלה", אמרו במועדון. רומן סורקין היה היחיד חוץ משני הגארדים שקלע יותר משלושה סלי שדה, וגם הוא עשה זאת בעיקר במחצית הראשונה. בונזי קולסון שוב הלך לאיבוד במשחק בינוני שלו, וכששני הסופרסטארים לא מקבלים מספיק עזרה מהצוות המשלים, קשה לצאת עם ניצחון באולם כל כך ביתי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
לורנזו בראון, מכבי תל אביב. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
הרשים, אך לא קיבל מספיק עזרה. בראון/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

"זה היה המשחק הכי חם שהיה לנו מבחינת כדורסל ואווירה מאז הסדרה נגד מונאקו", סיפר אחד מאנשי הצוות של מכבי בשעה מאוחרת מבולוניה. משחקי החוץ השבוע היו הרביעי והחמישי העונה של מכבי, והראשונים מאז ה-31 באוקטובר, כשאז הראש עוד היה רחוק מלהיות מרוכז בכדורסל וגם המשחקים באולמות היותר ביתיים, כמו באתונה או ולנסיה, היו עם הגבלות קהל שיצרו קצת ניכור.

התחושה של אנשי מכבי, כפי שהתבטאה מפיו של עודד קטש במסיבת העיתונאים, הייתה שהקבוצה לא מצליחה לייצר משחקי הגנה סבירים נגד קבוצות הצמרת של היורוליג. זו הפעם השמינית שהצהובים סופגים מעל 90 נקודות מתחילת העונה, ובמכבי יודעים שעם הגנה כזאת הם פשוט לא יגיעו למטרות.

רצף משחקי הבית של מכבי, שימשיך בשבוע הבא נגד אנאדולו אפס יקבע שהצהובים יסיימו את הסיבוב הראשון ביורוליג עם עשרה משחקי בית, במקום שבעה במקור לאחר החלפה של שלושה משחקים, וכי בסיבוב השני יהיו לה רק שבעה משחקי בית. לאור רקורד החוץ הפחות מרשים של הצהובים בשנים האחרונות, אין ספק כי הצהובים יצטרכו להראות יכולת שונה לחלוטין כדי להגיע לפלייאוף.

אייזאה קורדינייה, וירטוס בולוניה, מול ווייד בולדווין, מכבי תל אביב. Virtus Segafredo Bologna, אתר רשמי
עוד קבוצת צמרת גברה על מכבי תל אביב. קורדינייה/אתר רשמי, Virtus Segafredo Bologna

מבט לעבר טבלת היורוליג אחרי המחזור ה-13 מלמד תמונה מאוד מדאיגה עבור השחקנים של עודד קטש. מכבי תל אביב מדורגת במקום התשיעי, במזן זהה לקבוצות שמדורגות במקומות 6-10. הצהובים פגשו בשבעה מתוך שמונה הקבוצות שמעליה, וניצחו רק את פרטיזן בלגרד, בהיכל מנורה בתחילת אוקטובר.

ריאל מדריד, ברצלונה ואולימפיאקוס כבר ניצחו את הצהובים בביתם הלא ביתי שבבלגרד, מונאקו הביסה אותם בצרפת, ו-ולנסיה ובולוניה גברו עליהם גם כן בחוץ. את באסקוניה תפגוש מכבי בעוד קצת פחות משבועיים. "עוד לא עשינו ניצחון מול קבוצת צמרת, או קבוצה שנמצאת במומנטום מרשים", הודו במועדון עוד לפני המשחק בתקווה שזה יגיע נגד בולוניה. בפועל ההפרש מהמקום השלישי עומד על שני משחקים בלבד, אבל כדי לעשות זאת, יצטרכו הצהובים להתחיל לנצח גם משחקים גדולים.

בונזי קולסון לצד ג'וש ניבו מכבי תל אביב. Michele Nucci, אתר רשמי
ועכשיו לליגה, אבל בסגל חלקי. קולסון וניבו/אתר רשמי, Michele Nucci

לפי התוכניות מכבי תל אביב אמורה להגיע היום למילאנו ומשם להתפצל לקראת החזרה לליגת העל. בשבוע החולף היו לא מעט דיונים לגבי השאלה מי וכמה זרים יגיעו עם מכבי בחזרה למשחק נגד בני הרצליה ביום שני, ועל פי התוכניות אמורים לחזור עם הקבוצה בין שלושה לארבעה זרים, אך העובדה כי ג'יימס ווב, שהיה אמור לשוב עם הקבוצה ארצה, חלה ולא שיחק אמש, עשויה לשנות את התוכניות.

מי שלא אמורים לשוב עם מכבי השבוע הם לורנזו בראון, בונזי קולסון ו-ווייד בולדווין, כשיתר הזרים נמצאים בתוכניות לחזור. השלישייה המובילה אמורה להגיע למשחקים בהמשך החודש, כשהחלוקה תעשה על פי צורכי עומס משחקים ורצון לתת מנוחה מחד, ולהכניס שחקנים לכושר דרך הליגה.

ג'ון דיברתולומיאו שפספס את המשחקים האחרונים בשל פציעה במפשעה, נמצא בספק גם למשחק ביום שני, וייתכן מאוד כי לפחות אחד מבין שני השחקנים הצעירים של הצהובים שנמצאים בכרטיס כפול באליצור שומרון, רועי בכר ושחר דורון, יוקפץ לסגל על מנת לגבותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully