וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וסלן גורבנק מונה למאמנה החדש של נאנט, 1:1 בין מונפלייה לקלרמון

כדורגלן העבר, שהיה שותף להגעה לחצי גמר ליגת האלופות ב-1997, חזר למועדון כמאמן במקום פייר אריסטוי שפוטר

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.11/ספורט1

27 שנים וחצי אחרי שהגיע עם נאנט לחצי גמר ליגת האלופות כשחקן, ז'וסלן גורבנק מונה היום (רביעי) למאמנה החדש של הקבוצה. גורבנק מחליף בתפקיד את פייר אריסטוי, שהוקפץ מקבוצת המילואים בשלהי העונה שעברה וכעת פוטר מתפקידו בעקבות סדרה רעה של שלושה הפסדים ותיקו, כאשר נאנט במקום ה-11 ורק ארבע נקודות מעל המקום ה-16 המוליך לפלייאוף נגד הירידה.

גורבנק בן ה-51, שהוביל את גנגאן לזכייה מפתיעה בגביע הצרפתי ב-2014 וחזר אליה לקדנציה שנייה אחרי תקופה של שנה וחצי בבורדו, אימן לאחרונה את ליל בעונת 2021/22. הוא הגיע אליה אחרי האליפות וזכה בתואר אלוף האלופים עם ניצחון 0:1 על פריז סן ז'רמן בבלומפילד, אבל בליגה נחל אכזבה עם המקום ה-10 בלבד.

אחרי שנת שבתון, הוא חוזר לליג 1 עם חוזה עד לסיום העונה (עם אופציה לעונה נוספת) וינסה לשפר את מצבה של נאנט, את מדיה כאמור לבש במהלך שנות ה-90'. הוא חתם בשורותיה אחרי האליפות ב-1995, סבל מפציעה קשה בברך ולאחר מכן היה שותף להצלחה בליגת האלופות (הדחה בחצי הגמר בידי יובנטוס) והבקיע 24 שערי ליגה בשלוש עונות.

נאנט סיימה ביום ראשון ב-0:0 ביתי מאכזב מול לה האבר וכבשה שער בודד בארבעת המחזורים האחרונים. במוצאי שבת היא תארח את ניס, השנייה בטבלה וקבוצת ההגנה הטובה ביותר בחמש הליגות הבכירות באירופה כרגע (ארבע ספיגות בלבד לעומת 23 של נאנט, ההגנה השנייה הכי גרועה בצרפת). שמונה ימים לאחר מכן, ייצא גורבנק עם קבוצתו החדשה להתארח בפארק דה פראנס אצל פריז סן ז'רמן.

ז'וסלן גורבנק מאמן ליל. ברני ארדוב
לא אימן מאז ליל. ז'וסלן גורבנק בבלומפילד/ברני ארדוב

במשחק השלמה מהמחזור השמיני, מונפלייה חילצה 1:1 מול קלרמון באצטדיונה הביתי הריק. כזכור, לפני כחודש וחצי חזיז מיציע הקבוצה המארחת פגע בשוער קלרמון מורי דיאו שנזקק לטיפול והמשחק פוצץ בתוספת הזמן, כאשר מונפלייה הובילה בבטחה 2:4. היא נענשה בהפחתת נקודה ובמשחק חוזר ללא קהל, בו טז'י סבאנייה הציל אותה עם פנדל בדקה ה-87. קלרמון המדורגת לפני אחרונה נהנתה משער ראשון העונה של מקסים גונאלון הוותיק, שירה פנימה מ-30 מטרים כבר בדקה השביעית, אבל זה לא הספיק כדי להשיג ניצחון שלישי ולהיחלץ מהקו האדום.

במשחק השלמה בספרד: מאיורקה וקאדיס נפרדו ב-1:1. ודאט מוריץ', החלוץ הקוסוברי שהיה הסיבה לדחייה כדי שיוכל לשחק עם נבחרתו מול ישראל, נעדר בגלל פציעתו באותו משחק. מחליפו אבדון פראטס כבש (45+1) ומנע הפסד אחרי שער של רובן אלקראס (12).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully