וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ'יניאק נקטל אחרי הפנדל לפ.ס.ז', באופ"א הודו: ניוקאסל קופחה

הפריזאים חילצו 1:1 בזכות שריקה תמוהה של השופט, באופ"א הבהירו: "הכדור ניתז ליד". קולימור תקף, שיי גיבן רמז לקנוניה ותיאוריות קונספירציה כבר הועלו. שירר: "זו ערימה של חרא"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.11/ספורט1

פריז סן ז'רמן הייתה על סף הפסד שלישי בשלב הבתים של ליגת האלופות שהיה מקרב אותה להדחה ראשונה לפני הנוק-אאוט בעידן הקטארי, אבל עמוק בתוך תוספת הזמן שינה השופט שימון מרצ'יניאק את החלטתו לאחר קריאה משופט המסך והעניק פנדל שממנו השווה קיליאן אמבפה ל-1:1 מול ניוקאסל בדקה ה-98. הפריזאים שמרו בכך על המקום השני בבית ו' ותלויים בעצמם לפני המשחק במחזור הסיום מול בורוסיה דורטמונד, כשניצחון גם יעלה אותם מהמקום הראשון. ניוקאסל תצטרך ניצחון ביתי על מילאן ואיבוד נקודות של הפריזאים, בעוד הרוסונרי יעפילו רק אם ינצחו ואילו פ.ס.ז' תפסיד.

האיש שעמד במוקד היה כמובן השופט הפולני, שכזכור ניהל את גמר המונדיאל ב-2022 וגם את גמר ליגת האלופות האחרון. "זה עלבון לכדורגל", תקפו באנגליה את שינוי ההחלטה בתוספת הזמן. הכדור של עוסמאן דמבלה פגע בגופו של ולנטינו ליבראמנטו ומשם קפץ ליד שלו. מרצ'יניאק סימן תחילה שאין פנדל, אבל לאחר איתות מה-VAR וצפייה ממושכת, שינה את החלטתו.

הבוקר גם באופ"א בטעות והבהירו: "הפנדל לא היה צריך להישרק אם הכדור פגע בגוף של השחקן ומשם ניתז ליד".

שחקני פריז סן ז'רמן סביב השופט שימון מרצ'יניאק. רויטרס
נכנע ללחץ של שחקני פ.ס.ז'? שימון מרצ'יניאק/רויטרס

גם ברשתות התלוננו והעלו אפשרויות לקונספירציה של אופ"א: "מישהו מאוד אוהב את קטאר". על מרצ'יניאק נטען: "הוא הפייבוריט של אופ"א ופיפ"א. לכן נתנו לו את גמר המונדיאל ואת חצי גמר וגמר ליגת האלופות, ועכשיו את המשחק שיכריע את גורלה של פ.ס.ז'. הם יודעים שהוא ישרוק בדיוק איך שהם רוצים".

העיתונאי הצרפתי גרגורי שניידר צייץ: "פנדל מביש לחלוטין. הפשיסט הזה מוכר בעבודותיו הקודמות (הוא כבר ניצח את צרפת בגמר המונדיאל). בחייכם, אם זו לא בעיה עבור אף אחד".

גם באנגליה הופתעו מההחלטה, ומספר אושיות כדורגל צייצו בנושא. "זה לא פנדל גם בעוד מיליון שנה", כתב מייקל אואן, "היציבות בכל מה שקשור לנגיעות יד ברחבה רחוקה יותר מאי פעם". "החלטה איומה", צייץ שיי גיבן, ורמז לקנוניה: "זו לא הפעם הראשונה שפריז מקבלת פנדל שנוי במחלוקת בגלל נגיעה ביד". ג'רמיין ג'נאס שפירשן את המשחק אמר בנחרצות: "זו אחת מהחלטות השיפוט הכי מבישות שראיתי מזה הרבה מאוד זמן".

מי שעוד זעם על הפנדל הזה היה אלן שירר, חלוצה האגדי של ניוקאסל לשעבר שתקף ברשת: "תעשו לי טובה! איזו ערימה של חרא!"

"איך לעזאזל זה פנדל? זו שערורייה", צייץ גארי ליניקר, בעוד שהפרשן ג'ף סטרלינג תקף בחריפות: "איזו בדיחה. השופט איבד את זה, החלטה איומה". גם סטן קולימור, כדורגלן העבר האגדי השתמש בטוויטר שלו כדי לתקוף וצייץ: "VAR, בבקשה תמות".

"זה ממש לא היה פנדל. השופט טעה בגדול", אמר לאחר המשחק אדי האו מאמן ניוקאסל.

מנגד, באופן מפתיע גם קיליאן אמבפה לא יצא מרוצה מהמשחק. "זה מתסכל מאוד. שלטנו במשחק מההתחלה ועד הסוף. הם לא עשו כלום...", אמר החלוץ, וניתח: "אנחנו חייבים להיות יותר יעילים ליד השער. בערב נורמלי, המשחק הזה היה צריך להסתיים ב-0:3 או 0:4. בכל מקרה, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה. אנחנו חייבים להישאר דרוכים. ניסע לגרמניה כדי לנצח את דורטמונד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully