וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה, אתלטיקו, לאציו ודורטמונד בשמינית הגמר, ה-VAR הציל את פ.ס.ז'

ארבע עולות נוספות לשלב הנוק-אאוט בליגת האלופות: הפורטוגלים סידרו לבארסה 1:2 על פורטו, פנדל של אמבפה (90+8) חילץ 1:1 ביתי מול ניוקאסל

תקציר ה-1:1 של מנצ'סטר סיטי מול ליברפול/ספורט1

המחזור הלפני-אחרון בשלב הבתים של ליגת האלופות יצא הערב (שלישי) לדרך והגדיל את כמות העולות לשמינית הגמר ל-10. אתלטיקו מדריד (1:3 ברוטרדם על פיינורד) ולאציו (0:2 על סלטיק) עלו יחד מבית ה', בורוסיה דורטמונד חגגה 1:3 מול מילאן בסן סירו ועלתה מבית ו', שם פריז סן ז'רמן ניצלה בעור שיניה עם 1:1 בדקה ה-98 מול ניוקאסל ועדיין תלויה בעצמה. ברצלונה הפכה ל-1:2 מול פורטו ועלתה מבית ח', כאשר שחטאר דונייצק ניצחה 0:1 את אנטוורפן ותיאבק עם הפורטוגלים על הכרטיס השני.

העולות לשמינית הגמר עד כה:

באיירן מינכן
ריאל מדריד
ריאל סוסיאדד
אינטר
אתלטיקו מדריד
לאציו
בורוסיה דורטמונד
מנצ'סטר סיטי
ר.ב. לייפציג
ברצלונה

מריו הרמוסו שחקן אתלטיקו מדריד חוגג שער. רויטרס
גולאסו בלי להתכוון. מריו הרמוסו/רויטרס

פיינורד - אתלטיקו מדריד 3:1

אחרי שישה משחקי חוץ ללא ניצחון בליגת האלופות, הקולצ'ונרוס הראו שהם מסוגלים לעשות את זה גם הרחק ממדריד והבטיחו את חזרתם לשמינית הגמר אחרי שלב בתים כושל בעונה שעברה. במפגש הקודם בין השתיים, פיינורד הוליכה פעמיים ומריו הרמוסו כבש שער עצמי. הפעם השערים העצמיים היו של אלופת הולנד, עם רגע מביך של ג'וסטין ביילו ולוצהארל חרטראודה בדקה ה-14, ועצמי של החלוץ הלוהט סנטיאגו חימנס בדקה ה-81. הרמוסו התכבד בתווך בשער נפלא בדקה ה-57 ואילו מאטס וייפר צימק 13 דקות לסיום. אתלטיקו תיאבק עם לאציו במחזור האחרון על ראשות הבית, פיינורד תתנחם בליגה האירופית.

דקה 14: גול! שער מביך מבחינת פיינורד, כאשר הקפצה פשוטה של יורנטה לרחבה גרמה לאי הבנה בין השוער ביילו למגן חרטראודה, הכדור פגע בו והתגלגל פנימה. 0:1 לאתלטיקו מדריד.

דקה 57: גול! באריוס הקפיץ לרחבה לבלם הרמוסו, שמהאוויר ניסה להרים לתיבת החמש ויצאה לו הקשתה אומנותית מעל ביילו ופנימה. 0:2 לאתלטיקו מדריד.

דקה 77: גול! איבנושץ המחליף הרים קרן מצד ימין אל הראש של וייפר שנגח פנימה וצימק ל-2:1 עבור פיינורד.

דקה 81: גול! מולינה הרים כדור חופשי ודווקא חימנס, שלא מפסיק לכבוש בליגה ההולנדית, נגח לשערו הוא וסידר 1:3 לאתלטיקו מדריד.

צ'ירו אימובילה, חלוץ לאציו. GettyImages
קם מהספסל והכריע. צ'ירו אימובילה/GettyImages

לאציו - סלטיק 0:2

מאוריציו סארי קיבל גיבוי למרות ההפסד המביך 2:1 לסלרניטנה בליגה בשבת, והנה הוא עם הכרטיס לשמינית גמר ליגת האלופות, כפי שעשתה לאציו לפני שלוש שנים. זה לא היה קל ובטח לא מרשים, אבל המארחת השיגה ניצחון שלישי בזכות צמד של צ'ירו אימובילה לקראת הסיום ותהיה בהגרלה ב-18 בדצמבר. החלוץ הוותיק נכנס בדקה ה-61, כבש מקרוב בדקה ה-82 ואחרי עוד שלוש דקות נעץ את השני. הסקוטים, שעדיין חסרים כמובן את ליאל עבדה הפצוע, רצו לצמק בתוספת הזמן, אבל הפנדל לזכותם בוטל לאחר בדיקת VAR והם סיימו למעשה את דרכם באירופה העונה כשבמאזנם נקודה בלבד. סלטיק גם נכנסה להיסטוריה עם נתון שלילי: הקבוצה הבריטית הראשונה שרושמת 15 משחקים רצופים ללא ניצחון באירופה.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער. רויטרס
דרמה בשניות הסיום. קיליאן אמבפה חוגג את השוויון/רויטרס

פריז סן ז'רמן - ניוקאסל 1:1

הקרב הקטארי-סעודי ייזכר בעיקר בגלל החלטת שיפוט דרמטית עמוק בתוך תוספת הזמן. פריז סן ז'רמן נותרה מתוסכלת אחרי שלל החמצות ב-30 ניסיונות הבקעה, אבל הבעיטה ה-31 נכנסה פנימה, עם פנדל של קיליאן אמבפה בדקה ה-98 אחרי שריקה מעוררת מחלוקת לנגיעת יד. אלכסנדר איסק העניק למגפייז יתרון בדקה ה-24 אחרי הדיפה לא טובה של ג'אנלואיג'י דונארומה, אבל הפריזאים הצליחו להימלט מהפסד שלישי ותלויים בעצמם לקראת מחזור הסיום, כשניצחון בדורטמונד גם יעלה אותם מהמקום הראשון. ניוקאסל תצטרך ניצחון על מילאן, בצירוף איבוד נקודות של אלופת צרפת. במקרה של שוויון נקודות, היתרון של האנגלים.

דקה 25: גול! אלמירון בעט מקצה הרחבה ודונארומה הדף רע, היישר לעבר איסק השבדי שכבש מקרוב. 0:1 מפתיע לניוקאסל.

דקה 87: אמבפה הסתובב בקלות על שאר בתוך הרחבה ובעט חזק בימין לגופו של פופ, הריבאונד חזר אליו ואז הוא בעט בשמאל, סנטימטרים מהקורה.

דקה 90+8: גול! איזו דרמה בפארק דה פראנס. דמבלה ניסה למסור ברחבה, הכדור פגע בגופו של ליברמאנטו ומשם קפץ אל היד שלו. השופט מרצ'יניאק ניגש למוניטור בעקבות איתות משופט ה-VAR והחליט על פנדל בצורה מפוקפקת למדי. אמבפה ניגש לנקודה הלבנה והשווה ל-1:1.

שחקני בורוסיה דורטמונד מרקו רויס, ג'יימי ביינו גיטנס. Marco BERTORELLO / AFP, GettyImages
הצדיק את הצבתו בהרכב. ג'יימי ביינו-גיטנס עם מרקו רויס/GettyImages, Marco BERTORELLO / AFP

מילאן - בורוסיה דורטמונד 3:1

רק שלושה הפסדים יש לרוסונרי ב-17 מפגשים עם יריבות גרמניות במאה ה-21, וכולם היו מול דורטמונד. מילאן יכולה רק להצטער על החמצת פנדל מוקדמת של אוליבייה ז'ירו, בערב בו חסרה את רפאל לאאו הפצוע ולא מצאה תשובה לג'יימי ביינו-גיטנס. האנגלי בן ה-19 פתח לראשונה בהרכב דורטמונד בליגת האלופות, אחרי שכבש ובישל במהפך מול מנשנגלדבאך בליגה בשבת. הוא סחט את הפנדל אותו ניצל היטב מרקו רויס בדקה ה-10 וגם חגג שער בכורה במפעל בדקה ה-59, אחרי שוויון זמני של סמואל צ'וקווזה במבצע אישי (37). קארים אדיימי סגר עניין עם עזרה ממייק מניאן (69) וקבע כי דורטמונד תהיה בשמינית הגמר, אבל בעקבות השוויון המאוחר של פריז היא צריכה עוד נקודה כדי להבטיח את המקום הראשון. מילאן תעפיל רק אם תנצח את ניוקאסל ובמקביל דורטמונד תנצח את פ.ס.ז'.

דקה 6: החמצת פנדל! הפתיחה האנרגטית של מילאן הובילה גם לפנדל מוקדם בגלל נגיעת יד של שלוטרבק, אבל קובל עצר את הבעיטה של ז'ירו.

דקה 10: גול! פנדל נשרק גם בצד השני אחרי עבירה של קלאבריה על ביינו-גיטנס הצעיר, ורויס בעט כדור חזק אל הרשת ולא הותיר למניאן סיכוי. 0:1 לדורטמונד.

דקה 37: גול! צ'וקווזה המשיך את המחצית הטובה שלו עם כניסה בין שני שחקנים מצד ימין ובעט מזווית אלכסונית כדור שטוח אל הרשת. שער בכורה של הניגרי במדי מילאן, 1:1.

דקה 59: גול! זאביצר השאיר ברחבה לביינו-גיטנס שבעט שטוח מ-14 מטרים בימין אל הרשת של מניאן שהגיב באיחור. 1:2 לדורטמונד.

דקה 69: גול! אדיימי המחליף הטעה את השומר שלו ובעט מ-16 מטרים, מניאן הדף רע והכדור חצה את הקו. 1:3 לדורטמונד.

שחקן ברצלונה ז'ואאו קאנסלו. רויטרס
מבצע מבריק. ז'ואאו קאנסלו כובש/רויטרס

ברצלונה - פורטו 1:2

הפורטוגלים של צ'אבי עשו את ההבדל מול סגנית אלופת פורטוגל ושלחו את בארסה לשמינית הגמר אחרי היעדרות בשתי העונות הקודמות. פורטו תארח את שחטאר בדרגאו לקרב ישיר על הכרטיס השני במחזור הסיום. ההפסד לשחטאר במחזור הקודם הכניס לקצת לחץ את הקטלאנים, והעניינים הסתבכו לאחר שפפה הפתיע בדקה ה-30, אבל ז'ואאו קאנסלו השווה אחרי שתי דקות במבצע אישי נהדר ובישל לבן ארצו ז'ואאו פליקס שהשלים מהפך בדקה ה-57. ניצחון שישי ברציפות של ברצלונה במפגשיה עם פורטו, שמחכה לניצחון מאז נובמבר 1985.

דקה 30: גול! פניה הדף בעיטה חזקה של גאלנו, אבל פפה הברזילאי הגיע לריבאונד והרשית. 0:1 לפורטו.

דקה 32: גול! איזה ביצוע של קאנסלו. הפורטוגלי, הפעם כמגן שמאלי, עבר בקלות את ז'ואאו מריו וסובב בימין נהדר אל הפינה הרחוקה. ברצלונה איזנה ל-1:1.

דקה 57: גול! שוב קאנסלו עשה את העבודה משמאל והפעם מסר לחברו פליקס שמצא את הרשת בנגיעה והשלים מהלך כל-פורטוגלי. 1:2 לברצלונה.

שחקני שחטאר דונייצק חוגגים. GettyImages
גם בלי בית, הם חזק בתמונה. שחקני שחטאר חוגגים/GettyImages

שחטאר דונייצק - אנטוורפן 0:1

סתיו למקין ישב על הספסל בהמבורג וחגג עם חבריו ניצחון שלישי שלא רק הבטיח את המשך הקמפיין האירופי אלא גם השאיר סיכוי טוב להעפיל לשמינית גמר ליגת האלופות עם דו-קרב על הכרטיס בדרגאו. הבלם מיקולה מטביינקו נגח פנימה בדקה ה-12 וזה הספיק לשחטאר, שנעצרה לאחר מכן פעמיים בקורות. אנטוורפן עם הפסד חמישי בקמפיין הבכורה שלה בליגת האלופות ומארק ואן בומל יחפש נקודה היסטורית במחזור הסיום מול האקסית ברצלונה שכבר עלתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully