וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ גדול לפטר את ברק בכר, שמתעקש: לא רק אני אחראי

אחרי סיום עגום לקמפיין ליגת האלופות, בסרביה כבר מתחילים להיפרד מהמאמן הישראלי ("ביי ביי בכר"), הפרשנים מנתחים את הטעויות שעשה בדרך ("עשה הכל הפוך"), אבל הוא לא מתכוון להתפטר, ומטיל חלק מהאשמה על שחקניו: "אני לא יכול להבקיע במקומם"

תקציר: וויבודינה - הכוכב האדום בלגרד 2:1/ספורט1

הקמפיין המאכזב של ברק בכר והכוכב האדום בלגרד בליגת האלופות הגיע הערב (שלישי) לסיומו, כשאלופת סרביה הפסידה בשוויץ 2:0 ואיבדה סיכוי גם לסיים במקום השלישי בבית ז', המוביל לליגה האירופית. הכוכב תסיים אחרונה, כשהמשחק האחרון מול מנצ'סטר סיטי יהיה לפרוטוקול בלבד, ולא מן הנמנע כי בכר יסיים את שלב הבתים עם נקודה בלבד והפרש שערים עגום (כרגע 12:5, לפני הביקור של אלופת אירופה). עומרי גלזר היה אשם בשער השני והתקשה להושיע, והלחץ על המאמן הישראלי הולך וגובר.

"היו לנו הרבה הזדמנויות ולא כבשנו, וכשאתה לא כובש אתה סופג, זה סיפור המשחק", אמר בכר. "כשלנו בתוצאה, אבל לא שיחקנו רע. נתנו הכל עד הסיום. זה קשה כרגע, אבל אני מאמין שאנחנו יכולים לקום מזה ולספק משחקים טובים. כעת צריך להתרכז בליגה ולזכות באליפות. האשמה היא על כולם, אנחנו מקום אחרון בבית אבל צריך להסתכל גם על הדברים החיוביים". לדבריו של בכר, "אני לא האחראי הבלעדי, כי בתור מאמן אני לא רשאי להיכנס לדשא ולהבקיע במקום השחקנים שלי".

הקפטן אלכסנדר דראגוביץ' הוסיף: "זה לא טוב, כלל לא טוב. אני לא יודע איך להסביר את זה. היו לנו הזדמנויות, אבל התוצאה רעה ואין דרך לתקן אותה. צריך להמשיך הלאה ולהתרכז רק בליגה".

ולדימיר לוצ'יץ' הוסיף: "היו לנו שלוש הזדמנויות להוביל, לא ניצלנו אותן ונענשנו. זה חבל מאוד שלא הצלחנו לנצח או לפחות להוציא תיקו, צריך ללמוד איך לשחק תחת לחץ".

ברק בכר מאמן הכוכב האדום בלגרד. רויטרס
לא פשוט. בכר/רויטרס
שוער הכוכב האדום בלגרד עומרי גלזר סופג שער מול יאנג בויז. FABRICE COFFRINI/AFP, GettyImages
ערב מאכזב. גלזר/GettyImages, FABRICE COFFRINI/AFP

"הכוכב האדום תזכור את ההפסד הזה עוד זמן רב", נכתב ב"נובוסטי" הסרבי. "היתה יכולה להיות פתיחה חלומית למשחק, עם שתי החמצות גדולות. לכוכב יש הרבה על מה להתחרט. בהתחשב בכל ההזדמנויות שהיא יצרה בשוויץ, היא היתה צריכה לכבוש לפחות שני שערים".

"זו היתה מקלחת קרה במזג אוויר קר", הוסיפו ב"פוליטיקה". "על אף הפיגור הכוכב לא הרימה ידיים, תקפה, הגיעה להזדמנויות. בכר כשל במבחן". ב"רפובליקה" נכתב: "חבל מאוד, כי זה היה אחד המשחקים הכי טובים של הכוכב באירופה השנה. המשחק האחרון מול סיטי יהיה הזדמנות לתקן את הרושם".

ברק בכר מאמן הכוכב האדום בלגרד. רויטרס
האשם העיקרי? בכר/רויטרס

ובזמן שבכר מתעקש שאין לו כוונה להתפטר, הלחץ בסרביה לסיים את תפקידו הולך וגובר. "ביי ביי, מר בכר", קראה הכותרת של מאמר דעה באתר "בליק", בו הופנתה אצבע מאשימה כלפי המאמן. "אחרי שקמפיין ליגת האלופות הסתיים, הגיע הזמן להתחיל ההכל מחדש ולהתחיל להיפרד מבכר לאט לאט. בכר הגיע לסרביה כדי לעשות את ההבדל באירופה, אחרי שראו בו מאמן מנוסה שניצח את יובנטוס עם קבוצה הרבה יותר חלשה מזו שעומדת לרשותו כעת. נתנו לו את כל האמצעים, והשקיעו תקציבים היסטוריים במונחים של הכוכב האדום. ומה בסוף קיבלנו? כישלון אחרי כישלון, קבוצה ללא עמוד שדרה, הרכבים שמשתנים מדי שבוע וחוסר מושג כללי".

במאמר טענו שלמרות שלשחקנים גם כן יש חלק בכישלון, "הכל נופל על בכר, כי הוא זה שבחר אותם והוא זה שמשחר איתם מדי שבוע. לכן, אולי זה הזמן הנכון להיפרד".

בכתבה אחרת באתר "בליק", העניקו לבכר ציון 5 על תפקודו בקמפיין ליגת האלופות. "השאלה המרכזית היא מדוע ההגנה כל כך חסרת יציבות מאז שהוא הגיע. את התשובה לכך אפילו בכר בעצמו לא יודע, כמו גם את התשובה לשאלה כמה זמן הוא עוד יחזיק בתפקיד".

גם הפרשנים באולפנים כבר לא בטוחים שהוא צריך להמשיך בתפקיד. רנקו סטואיץ', שוער עבר ואחד הפרשנים הבכירים בסרביה כיום, מתח על בכר ביקורת חריפה בשידור הטלוויזיה הסרבית.

"המאמן הוא הבעיה העיקרית בכוכב האדום", אמר סטואיץ'. "מהיום הראשון אמרתי שמדובר במאמן טוב, בהתבסס על מה שראיתי במשחקים של מכבי חיפה נגד הכוכב האדום ואולימפיאקוס אשתקד. אבל כשבוחרים מאמן, צריך לבחון את כל הפרמטרים, ולבדוק יתרונות וחסרונות. בכדורגל של ימינו, לתקשר עם הסביבה זה אחד הדברים הכי חשובים שיש עבור מאמן. צריך לתקשר עם העיתונאים, עם ההנהלה, שחקנים. אבל לבכר אין שום יכולת לתקשר עם השחקנים, וזה חיסרון עצום".

לדברי סטואיץ', "בכר פספס לגמרי בתקופת ההכנה לעונה. הוא עשה הכל הפוך. הוא התרכז בלעשות מהפכות בסגל, במקום להכין את השחקנים כמו שצריך מבחינה פיזית. עכשיו כבר כמעט בלתי אפשרי לתקן את זה, והכוכב האדום נמצאת בבעיה קשה, כי בכר והצוות שלו עולים המון כסף, ולא קל להיפטר מהם כעת. אבל למרות הכל, אם נשארה רק הליגה הסרבת, אני לא בטוח שהוא צריך להמשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully