וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גארי ליניקר מחפש הצעה מרשת אחרת, שממומנת ע"י ערבים"

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 11:32

למה הפרשן ושחקן העבר ממשיך להפיץ תכנים קיצוניים נגד ישראל? באנגליה טוענים שגם הקולגות ב-BBC "זועמים" עליו: "הוא חושב שאי אפשר לגעת בו"

קליפ סיכום השבוע, 22.11/ספורט1

שחקן נבחרת אנגליה לשעבר ופרשן BBC כיום, גארי ליניקר, ממשיך לצאת נגד מדינת ישראל בזמן המלחמה בעזה, וביום רביעי צייץ מחדש ב-X (טוויטר לשעבר) סרטון בן 13 דקות שבו פרופסור ישראלי בשם רז סגל טוען כי ישראל מבצעת "רצח עם" בפלסטינים. ליניקר כתב על הריאיון שהוא "שווה את הזמן שלכם", והמליץ עליו. זה לא מקרי שליניקר הפנה דווקא לריאיון הזה, שתואם את עמדותיו, ולא לשלל דברים שפורסמו ברשת, וכידוע, ליניקר לא גינה את מתקפות החמאס ואת רצח 1,200 הישראלים.

על פי דיווחים באנגליה, גם לאנשים מ-BBC נמאס מההתנהלות של ליניקר, והם "רותחים" עליו. "יהיה קשה לקולגות יהודים לעבוד לצד ליניקר, אחרי שפרסם את הדברים האלה", נכתב ב"טיימס", ועובד ב-BBC טוען: "הוא לא מכבד את הקולגות שלו, חלקם יהודים, והוא יוצא נגדם בהאשמות חריפות עם דיבורים על 'רצח עם'".

גארי ליניקר. Getty images, עיבוד תמונה
שנאת ישראל זה כסף טוב? ליניקר/עיבוד תמונה, Getty images

בטור ב"דיילי מייל" כותב הפובליציסט הוותיק ריצ'ארד ליטלג'ון טור ביקורת על ליניקר: "אני יודע שבחוגי כדורגל הוא נתפס בסוג של אינטלקטואל, אבל אנחנו לא מדברים כאן על אלבר קאמי. הפילוסוף זוכה פרס נובל... ליניקר בבירור מדמה את עצמו כסוג של סמכות מוחית בעניינים שהם הרבה מעבר למשחק, שהעניק לו הון ותהילה והזניק אותו לקריירה תקשורתית רווחית מאוד.

"זו לא פעם ראשונה שהוא מוצא את עצמו מסובך אחרי עוד התערבות מרושעת שלו ברשת חברתית ... למרבה הבושה, המנכ"ל חסר עמוד השדרה של התאגיד BBC, טים דייווי, נכנע לו. לא רק שהוא רחוק מלרסן את לינקר, נראה שזה רק העצים אותו. השבוע הוא שוב עשה את זה, עם סרטון בטוויטר, שמאשים את ישראל ב'רצח עם'.

"למרות שזה היה הרצח ההמוני הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, רז סגל מתעקש שההקשר הוא 'מאוד מאוד שונה'. לאחר מכן הוא ממשיך ומגדיר את תגובתה של ישראל נגד חמאס בעזה כ'רצח עם', והופך את האמת על פיה. הלא המפלגה היחידה שמכוונת לרצח עם היא חמאס. עם זאת, הזבל הדלקתי הזה הוא משהו שלינקר רואה שראוי ל'13 דקות מזמנו של כל אחד'.

"גם אם רק אלפים בודדים מאמינים בסרטון הזה, זה עוזר להסביר מדוע כל כך הרבה מוכנים להצטרף לצעדות אנטי-ישראליות ברחובות לונדון ובמקומות אחרים. כפי שאמרתי, אנחנו לא מדברים כאן על קאמי. אם ללינקר היה שמץ של מודעות עצמית, ייתכן שהוא היה בוחן את המחויבויות המוסריות שלו לפני שצולל פנימה לנושא בשתי רגליו.

"לינקר הוא אחד שנחשב ל'פנים' של ה-BBC, כמו גם המנחה עם השכר הגבוה ביותר שלו עם 1.35 מיליון ליש"ט בשנה. הוא עבד בתאגיד במשך שלושה עשורים ומכיר את הכללים מבפנים. והכלל הקרדינלי הוא: אתה לא מבייש את ה-BBC. כעת מדווח כי מוצעת לו הארכת חוזה נוספת. אז למה לטלטל את הסירה שוב עכשיו? אולי הוא חושב שאי אפשר לגעת בו. אולי הוא חושב שאם ייצא לשוק, הוא יקבל משכורת גדולה עוד יותר מרשת מתחרה - אולי כזו שממומנת על ידי ערבים.

"עמדתו של לינקר כלפי ישראל עשויה פשוט לשקף את הסנטימנט הנרחב לכאורה ב-BBC, שמסרב לכנות את רוצחי חמאס 'טרוריסטים' ומאפשר לכתבים לדווח תעמולה של חמאס ללא עוררין וללא בדיקה.

"הקהילה היהודית הנאמנה של בריטניה, נמצאת כעת במצור. תקריות אנטישמיות שוברות שיאים. ועכשיו המנחה עם השכר הכי גבוה ב-BBC שופך דלק על הלהבות.

"ליניקר גם שיחק במועדון שאני תומך בו, טוטנהאם הוטספר, וכבש 80 שערים ב-132 משחקים. אף אחד מאלה לא מתקרב לשער העצמי המרהיב שהוא כבש זה עתה. לספרס יש את המספר הגדול ביותר של אוהדים יהודים במדינה. הם העריצו את לינקר. לא משנה מה דעותיהם, העוינות לעתים קרובות כלפי ממשלת ישראל, לכולם יש דבר אחד במשותף: אמונה נלהבת במולדת היהודית. חלקם ממשפחות של ניצולי שואה. כעת הם רואים את האליל לשעבר שלהם תומך בסרטון המאשים את ישראל ב'רצח עם מספרי לימוד'. קשה לחשוב על בגידה גדולה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully