וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרונות מבלגרד 2014: הגרלת היורו מאיימת לגרום לבלקן להתלקח

סרביה ואלבניה עשויות למצוא את עצמן באותו בית, וגם קרואטיה יכולה להצטרף. באזור יש כבר מי שמחמם את האווירה לקראת ההגרלה

השערים ממשחקי מוקדמות יורו 2024, 21.11/ספורט1

הגרלת שלב הבתים של יורו 2024 תתקיים ביום שבת ה-2 בדצמבר, אבל בבלקן יש כבר כאלו שלא יכולים לחכות ומציתים את הגזרה. הרקע: ההעפלה של סרביה לאליפות אירופה לראשונה אי פעם מאז התפרקות יוגוסלביה, במקביל לעלייה של אלבניה.

בין סרביה לאלבניה קיימים יחסים קרירים בלשון המעטה, בעיקר בשל סוגיית קוסובו, בה רוב התושבים (כ-88 אחוזים) הם ממוצא אלבני. קוסובו הכריזה על עצמאות ב-2008, אבל סרביה עדיין רואה בה מחוז בשטחה ולא מכירה בעצמאותה - עמדה שנתמכת על ידי רוסיה.

בשל המתיחות המתמשכת, אופ"א לא מאפשרת לקוסובו וסרביה (ונציגותיהן) להיות מוגרלות אחת נגד השנייה, אבל לא מטילה הגבלות על מפגש סרבי-אלבני. בפעם הראשונה ששתי הנבחרות נפגשו, הסוף היה רע ומר.

סרביה אירחה את אלבניה במוקדמות יורו 2016 וחלק מאוהדיה קראו שוב ושוב: "להרוג את האלבנים". בדקה ה-34 הופיע בשמי האצטדיון רחפן שנשא דגל עם מפה שכוללת את אלבניה וקוסובו, ועליה נכתב "אלבניה השלמה". הרחפן הורד לכיוון כר הדשא, סטפן מיטרוביץ' המארח תלש את הדגל בהפגנתיות ועד מהרה החלה מהומה בהשתתפות שחקנים, עסקנים, אוהדים שפרצו לדשא ועוד. המשחק פוצץ ואלבניה זכתה בניצחון טכני.

סטפן מיטרוביץ' שחקן נבחרת סרביה מוריד את דגל אלבניה. רויטרס
סטפן מיטרוביץ' תולש את הכרזה על הרחפן ב-2014/רויטרס

במשחק הגומלין כעבור שנה, סרביה ניצחה 0:2 באלבסאן ומאז השתיים לא נפגשו. אבל ביורו 2024 זה עלול לקרות ובשתי המדינות כבר מחממים את האווירה. אלבניה סיימה בראש הבית שלה ולכן שובצה בדרג ב', בעוד סרביה בדרג ד'. אגב, קרואטיה נמצאת בדרג ג' ויש סיכוי לבית בלקני עם רקע לוחמני שיכלול את סרביה, קרואטיה ואלבניה.

ביממה האחרונה האחראי העיקרי להתלקחות הוא איסמעיל מורינה. האלבני מתהדר בתיק פלילי עמוס במולדתו, אבל שם רבים רואים בו גיבור כי הוא זה שהטיס את אותו רחפן בשמי בלגרד ב-2014. אתמול מורינה העביר מסר לסרביה ברשתות החברתיות: "תרגעו ארנבים, אני כאן כדי לדאוג לגורל שלכם, אל תדאגו! נתראה באליפות אירופה".

אם אלבניה וסרביה אכן יוגרלו לאותו בית ביורו 2024, מערכת הביטחון בגרמניה בוודאי תערוך הכנה מיוחדת. וכדאי לא מאוד להשגיח על אותו איסמעיל מורינה.

עוד בוואלה!

סרביה עלתה ליורו בפעם הראשונה מאז התפרקות יוגוסלביה

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת אלבניה מכים אוהד של נבחרת סרביה שפרץ למגרש. רויטרס
המהומה בבלגרד ב-2014/רויטרס

דרג א':

גרמניה (תשובץ בבית א')
פורטוגל
צרפת
ספרד
בלגיה
אנגליה

דרג ב':

הונגריה
דנמרק
אלבניה
רומניה
אוסטריה
טורקיה

דרג ג':

סקוטלנד
סלובניה
סלובקיה
צ'כיה
הולנד
קרואטיה

דרג ד':

איטליה
סרביה
שוויץ
מנצחת פלייאוף A
מנצחת פלייאוף B
מנצחת פלייאוף C

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully