וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבה דרמטית תתקיים ביום שני. ליגת העל תחזור בשבת הבאה?

18.11.2023 / 13:04

הלאומית חזרה לפעילות, אבל עדיין מרחפת עננה גדולה בכל הנוגע לחזרת הליגה הבכירה. האם תהיה דחייה ויבוטל הסיבוב השני בפלייאוף? כרגע הפערים בין הקבוצות גדולים

סיכום שבוע, 16.11/ספורט1

אחרי פגרה כפויה ארוכה בעקבות המלחמה, הליגה הלאומית חזרה אתמול (שישי) ובמנהלת הליגות בכדורגל מביעים הבוקר סיפוק מכך. יחד עם זה באשר לחזרת ליגת העל בשבת הבאה, עדיין מרחפת עננה גדולה.

כזכור, שלשום הודיעו רשמית בית"ר ירושלים, בני סכנין, מ.ס אשדוד והפועל חדרה כי הן מבקשות לדחות את חזרת הליגה בחודש לפחות. נציגי ארבעת המועדונים כבר נפגשו עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר וקיבלו ממנו הבטחה כי אם מועד חזרת ליגת העל יידחה, זה לא יפגע במענקים שהוא מתכנן להזרים לקבוצות. עם ההבטחה הזו של השר זוהר, יצאו ראשי ארבע הקבוצות למסע בין יתר הקבוצות בליגת העל על מנת שהן תצטרפנה לבקשה לדחות את החזרה. אתמול, עד כניסת השבת, נערכו לא מעט שיחות טלפון בעניין כשארבע הקבוצות רוצות לרתום עוד קבוצות אליהן.

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר עם יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון. ברני ארדוב
שחר וכלפון בהענקת צלחת האליפות האחרונה. לקראת ישיבה דרמטית/ברני ארדוב

מחרתיים תתקיים ישיבת זום של המנהלת שתוכננה מראש על מנת להעביר לקבוצות את נהלי החזרה. זו היתה אמורה להיות ישיבה טכנית בה הקבוצות יקבלו תדרוך שהועבר מפיקוד העורף באשר למורשים להיכנס למשחקים ולשינויים הכרוכים בכדורגל בליגת העל בצל המלחמה. אלא, שלאור ההתנגדות של ארבע הקבוצות לחזרה כבר בשבת הבאה, תהפוך הישיבה מישיבת תדרוך טכני לישיבה משמעותית בה כל צד יטען את טענותיו וישמיע את דברו.

למנהלת יהיה תפקיד מרכזי בישיבה מאחר שהיא תצטרך להביא את הנתונים באשר למשמעות דחיית החזרה. בשורה התחתונה, דחייה של תקופה משמעותית כפי שרוצות ארבע הקבוצות, תוביל לקיצור הליגה. מה שמציעות הקבוצות שרוצות לדחות הוא שהסיבוב השני של הפלייאוף העליון יבוטל וכך ניתן יהיה לסיים את הליגה בתחילת חודש יוני, גם אם עכשיו תתקבל החלטה על דחיית החזרה.

בין הקבוצות שרוצות לחזור כבר בשבת הבאה, יש כאלה שהציעו אתמול לדחות בשבועיים על מנת לתת לקבוצות עוד זמן להתארגן להשבת הזרים לארץ. מרבית הזרים טרם חזרו ויש מועדונים כמו מ.ס. אשדוד, שהמשמעות של הנתון הזה היא עצומה מאחר שמרכיב הזרים והמתאזרחים בהם הוא גדול מאוד.

ביום שני ינסו הקבוצות להגיע להסכמה כלשהי, אבל הפער כרגע הוא גדול מאוד וספק אם כל 14 הקבוצות יוכלו להגיע למתווה מוסכם ומקובל.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully