וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לורנזו בראון: "המאמן נכנס בנו במחצית, זה שינה לנו את הגישה"

17.11.2023 / 7:00

מכבי תל אביב חילצה ניצחון נגד פנרבחצ'ה, והשחקנים נתנו קרדיט לשיחת המחצית של קטש, קולסון: "מראה על הכימיה והזהות שלנו". וגם: האקטיביות של בולדווין, השינוי ההגנתי, השחקן שסתם פיות אחרי הביקורות והמשחק הבא שיידחה

תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט ביום/ספורט1

1.

זה לא היה קל או יפה, אבל מכבי תל אביב סיימה את השבוע הכפול השני של העונה ביורוליג עם חיוך בזכות ניצחון "ביתי" בבלגרד 73:78 על פנרבחצ'ה אתמול (חמישי), ניצחון שמשכיח מעט את הפספוס של המשחק נגד אולימפיאקוס ושם את הצהובים שוב בתוך השישייה הראשונה, על חשבון הטורקים שמסיימים שבוע חלש.

המחצית הראשונה נראתה כמו העתק של המשחק נגד אולימפיאקוס, מכבי לא שמרה, לא קלעה מלבד לורנזו בראון, וראתה את פנרבחצ'ה מתכתבת עם יתרון דו ספרתי לפני המחצית. בחצי השני הקאמבק הגיע בשלב מוקדם, בעיקר מכניסה של בונזי קולסון לעניינים, והושלם במהלך הרבע הרביעי. בדקות ההכרעה שתי הקבוצות היו צמודות, אבל בעוד וויד בולדווין קלע את זריקות העונשין שלו, סקוטי ווילבקין החטיא את שלו.

"אחרי יום שלישי זה היה סופר משמעותי לצאת פה עם ניצחון", אמרו במועדון אחרי המשחק, "זה באמת יכול היה ללכת גם לא לכיוון שלנו. זה משחק שני שבעיקר אנחנו מראים שיש לקבוצה הזאת אופי. בתנאים אופטימליים גם היה לנו כדורסל הרבה יותר טוב, אבל קשה מאוד להתקדם בתוך מה שקורה לנו. אנחנו קבוצה שנמצאת קרוב לצמרת של הטבלה, שזה דבר לגיטימי אולי לפי איך שנבנינו, אבל לא ממה שעברנו".

"זאת לא הדרך שרצינו להתחיל את המשחק, לא הייתה לנו אנרגיות, לא בדיוק ביצענו את תוכנית המשחק, אבל הייתה לנו שיחה טובה במחצית", אמר בונזי קולסון שסיים את המשחק עם 13 נקודות, כולן במחצית השנייה, ו-14 ריבאונדים, "אמרנו שנשחק כמו שאנחנו רגילים, לא יותר מדי לחשוב, עשינו את העצירות, קלענו זריקות גדולות, זה מראה על הכימיה והזהות של הקבוצה הזאת. אני צריך לשחק יותר טוב בתחילת המשחק, אבל אני עושה את מה שאני עושה הכי טוב, אם הדברים לא הולכים התקפית אני עדיין רוצה לעשות הכי טוב שאני יכול כדי להשפיע על המשחק".

"רצינו לנצח, זה היה המפתח שלנו, הייתה לנו הרבה אנרגיה במחצית השנייה, המחצית הראשונה הייתה קצת פחות טובה, אבל יצאנו ושיחקנו ביחד", סיפר לורנזו בראון שסיים עם 18 נקודות, "ההגנה התעלתה, לקחנו ריבאונד שזה היה חשוב ואחוזי העונשין גם היו טובים. המאמן נכנס בנו במחצית ואמר לנו שאנחנו צריכים להרים את האנרגיות וזה שינה את הגישה שלנו ועזר לנו לנצח. בונזי הוא שחקן אקטיבי בהתקפה, הוא יכול להיות ריבאונדדר מוביל בליגה הזאת".

ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
יש נקודות אור. בולדווין/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

2.

במשחק נגד אולימפיאקוס הצליחה מכבי לעצור את היוונים על 28 נקודות בלבד במחצית השנייה, אמש אחרי שטאריק ביברוביץ' המטיר עליהם 4 שלשות מושלמות במחצית הראשונה סימנו הצהובים את ההגנה כמפתח לחזור במחצית. המפתח הזה לא היה נראה כל כך בתחילת החצי השני, פנרבחצ'ה המשיכה, קלעה 11 נקודות בפחות מ-5 דקות, הובילה עוד 57:50, אבל כאן הדברים השתנו.

הצהובים לא ספגו יותר ברבע השלישי, וברבע האחרון עצרו את פנרבחצ'ה על 16 נקודות בלבד בדרך לספיגה של 27 נקודות בלבד במחצית השנייה, אלא שהפעם בניגוד למשחק ביום שלישי הבור לא היה משמעותי כל כך מהמחצית הראשונה, ומכבי ידעה לנצח את המשחק.

"מצד אחד צריך לשאול את השאלה הברורה, איפה ההגנה הזאת הייתה במחצית הראשונה?", אמר אחד מאנשי הצוות של מכבי אחרי המשחק, "מצד שני, אחרי השיחה של המחצית ידענו שתהיה עלייה באינטנסיביות וזה גם דבר חשוב לדעת, להגיב למה שאומרים, לשנות דברים תוך כדי תנועה ולהשתפר. הידוק ההגנה מראה שיש לנו פוטנציאל הגנתי טוב, ואנחנו בכיוון הנכון".

עוד בוואלה!

עזרה מבית: מכבי תל אביב ניצחה 73:78 את פנרבחצ'ה

לכתבה המלאה
עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
הוביל לשינוי. קטש/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

3.

32 דקות ו-31 שניות לוויד בולדווין, 28 דקות ו-27 שניות ללורנזו בראון. 12 נקודות, עם 2 מ-14 רעים מאוד לראשון מהשדה אבל 8 מ-8 חשובים כל כך מקו העונשין, ביחד עם 5 אסיסטים, 4 ריבאונדים ו-4 חטיפות. בראון קלע באחוזים טובים את ה-18 נקודות שלו, 7 קליעות מוצלחות מ-12 נסיונות, ופחות השתתף בחגיגת הסטטיסטיקה הנוספת.

במכבי תל אביב דיברו בשבועיים האחרונים כל כך הרבה על חזרת שיתוף הפעולה בין השניים הללו, ונראה שלפחות אמש בולדווין לחץ, והיה פחות אפקטיבי, וזה אפשר לבראון להשתחרר. הצהובים הודו שלא יתפלאו אם המגמה תמשיך במשחקים הבאים, כי "ללורנזו אין בעיה להיות זה שנותן לוויד את המושכות".

בקבוצה הודו אמש כי בסופו של יום לחזרה של בולדווין הייתה השפעה מכרעת על הניצחון, "נעזוב את המספרים בצד", סיפרו מבלגרד, "הרוח שלו, זה משהו שהיינו צריכים ונכון שזה לא הלך חלק אבל הוא נותן לנו מימד של אינטנסיביות שהייתה חסרה גם בחלק מהניצחונות".

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

4. מי שהוביל את מכבי אמש במדד היה באופן מפתיע ג'יימס ווב, השחקן שרק לפני כמה שבועות אחרי התבוסה במונאקו עמד במרכז של ביקורת של עצם ההחתמה שלו. מאז אותו משחק חלש, רושם ווב 8.5 נקוודות ו-4.2 ריבאונדים בממוצע למשחק, כשהוא משחק כמעט 20 דקות בממוצע. גם אמש הוא היה שם עם 10 נקודות ו-7 ריבאונדים בדקות חשובות.

במכבי לא רצו לחגוג סביב ההצלחה שלו ורק אמרו כי לשחקן חדש לוקח זמן להיכנס למערכת. "התחלנו לאט את המשחק ובלי אנרגיות, המשחק הקודם השפיע לנו על המשחק הזה גם. הרמנו את הגנה שלנו, הם קלעו זריקות קשות, נשארנו ביחד וידענו לנצח את המשחק. לא רצינו שהמצב הזה ישפיע עלינו כקבוצה, אנחנו כל מה שיש לנו כאן, נשארנו ביחד והמשכנו לשחק", סיכם ווב את המשחק.

תמיר בלאט, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
לו"ז מורכב מאוד. הצהובים באתגר/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic
טבלת היורוליג, 17.11. אתר רשמי, צילום מסך
מכבי תל אביב במקום החמישי בטבלה עם מאזן 3:5/צילום מסך, אתר רשמי

5.

אחרי עוד שבוע עמוס תצא היום משלחת של אנשי מכבי בחזרה לארץ, כשהאימונים לקראת המשחק הבא, נגד ברצלונה ביום חמישי, יחודשו בתחילת השבוע הבא.

במועדון היו בקשר ישיר עם מנהלת הליגה על החזרה של ליגת העל ב-25 בנובמבר, כשמכבי הייתה אמורה לשחק את המשחק הראשון שלה באותו השבוע ביום ראשון, אלא שהדחייה של המשחק נגד ריאל מדריד מהמחזור השישי ל-28 בנובמבר הוביל לדחייה של המשחק נגד הפועל אילת. המשחק הראשון של הצהובים במסגרת המקומית יהיה ב-3 בדצמבר.

בשלב הזה לא ברור עם כמה שחקנים זרים תשוב מכבי ארצה לפתיחת הליגה, אבל במנהלת יבואו לקראתם ומלבד המשחק נגד אילת צפוי להידחות לפחות עוד משחק אחד שמקשה עליהם מבחינת טיסות ולוח משחקים ולעבור לאזור פגרת הנבחרות בחודש פברואר, שתכלול השנה לראשונה גם את שחקני היורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully