וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מתוסכלת: "כששני הכוכבים שלך נראים ככה, לא תנצח"

15.11.2023 / 6:10

הצהובים כמעט "גנבו" ניצחון נגד אולימפיאקוס בזכות קאמבק מאוחר, אבל יום שחור של בראון וקולסון מנע מהפך: "אי אפשר לנתק את זה מההיעדרות של בולדווין". נקודות האור: ההתעוררות של סורקין והמצב הבעייתי של ווילבקין ופנר לקראת המפגש בחמישי

תיקתקנו, 14.11/ספורט1

1. תחושת פספוס במכבי תל אביב בסיום ההפסד אמש (שלישי) 79:74 לאולימפיאקוס בפתיחת השבוע הכפול השני של העונה ביורוליג. הצהובים, שאירחו את המשחק בבלגרד, יודעים שבתנאים אופטימליים כנראה היו גוברים על היוונים, ועדיין היו קרובים מאוד לעשות זאת במחצית השנייה בה נגסו בפער הגדול וחזרו למשחק.

במכבי גילו ביום המשחק כי ווייד בולדווין לא יוכל להשתתף בהתמודדות בשל וירוס בבטן. בקבוצה עוד ניסו להכשירו אחרי שהשחקן עדכן כי חש ברע, אך כמה שעות למשחק כבר היה ברור כי שוב ייעדר. ללא בולדווין, הצהובים קיבלו משחק נפל גם משני השחקנים המובילים הנוספים שלהם - לורנזו בראון (2 מ-13 מהשדה) ובונזי קולסון (2 מ-10 מהשדה), כששניהם קולעים רק 5 נקודות כל אחד. מי שכן רשמו משחק חיובי היו רומן סורקין עם 16 נקודות ותמיר בלאט עם 13 נקודות ו-6 אסיסטים.

הצהובים נקלעו לפיגור משמעותי, ראו את היוונים ללא הסנטר המוביל שלהם ניקולה מילוטינוב בורחים ליתרון 15 במחצית, אבל מחצית שנייה הגנתית טובה של החבורה של עודד קטש בה ספגו 28 נקודות בלבד החזירה אותם לתמונה. מכבי הייתה לא רחוקה לאורך כל הרבע האחרון, אבל בערב בו בראון וקולסון לא מוצאים את היד, לא באמת הייתה אפשרות למהפך.

"התחלנו לאט, הרמנו את הקצב המחצית השנייה", אמר ג'יימס ווב שקלע 10 נקודות והמשיך לשחק גם אחרי שנפצע. "לקראת הסיום היו חסרים לנו כמה פרטים שהיו יכולים לעזור לנו. ב-3 הדקות האחרונות היינו יכולים להיות טובים יותר בריבאונד ובהגנה, במיוחד כשהיינו קרובים לנצח את המשחק. אני אהיה בסדר - אטפל בעצמי מחר ואהיה מוכן למחרתיים".

ג'יימס ווב, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
"היו חסרים לנו כמה דברים קטנים". ג'יימס ווב אתמול/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

2. בקבוצה מתוסכלים בעיקר מאי היכולת לייצר יציבות. מאז הניצחון על באיירן מינכן חשו במכבי כי הם מקבלים בחזרה סגל מלא, עם צמד הגארדים שהוגדר אולי כטוב באירופה, בולדווין ולורנזו בראון. בינתיים השניים בקושי שיחקו יחד העונה. "אתמול התחושה באוויר עוש הייתה שזה יהיה המשחק הגדול הראשון של שניהם ביחד העונה", אמר אחד מאנשי מכבי במחצית. "כשהבנו שווייד לא משחק, הייתה תחושה באוויר שזה יסתיים בהפסד".

מי שמילא חלק מהחלל שהותיר בולדווין, היה תמיר בלאט. הבעיה הייתה ששני השחקנים שהיו אמורים לתפקד לצידו, פשוט נקלעו ליום שחור. "כששני השחקנים המובילים שלך נראים ככה, אתה לא תנצח ברוב המקרים", הודו במועדון, "נדיר מאוד שלשניהם יש משחק כזה בכלל, אז שניהם ביום כזה ביחד? קשה לזכור מתי זה קרה. אי אפשר לנתק את זה מההיעדרות הפתאומית של ווייד אחרי שהוא כבר חזר מהפציעה".

זו הייתה הפעם השנייה בלבד בתקופה בה בראון וקולסון משחקים במכבי תל אביב ששניהם קולעים פחות מ-10 נקודות באותו המשחק. הפעם הקודמת הייתה בתבוסה לריאל מדריד 98:65 בעונה הסדירה אשתקד, כשבראון קלע 9 נקודות, קולסון נתקע על 4, ובולדווין ששיחק באותו משחק קלע רק 3 נקודות.

במכבי העריכו בזהירות כי בולדווין יהיה כשיר למשחק ביום חמישי נגד פנרבחצ'ה, אבל יודעים שעם הוירוס מהסוג שממנו הוא סובל, צריך לתת לזמן לעשות את שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
לא היום שלו, בדיוק כשהיה צריך אותו. לורנזו בראון/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

3. למחצית ירדה מכבי תל אביב בפיגור 51:36, ועם תחושה שאם לא יקרה משהו קיצוני, יהיה כמעט בלתי אפשרי לצאת עם ניצחון. אז את הבלתי אפשרי היא עשתה מבלי להשתפר יותר מדי בהתקפה, אלא בזכות הידוק חגורות בצד השני של המגרש, עם המחצית ההגנתית הטובה ביותר של הקבוצה מאז תחילת העונה.

"חזרנו טוב מאוד בגלל ההגנה שלנו, אבל זה לא הספיק כדי לנצח את המשחק", ניתח תמיד בלאט בסיום, "לקבל 51 נקודות בחצי הראשון זה יותר מדי ולא מתאים לנו. צריכים לשפר את זה. אישית הרגשתי טוב, אבל זה לא מה שחשוב אם הפסדנו. הפנים קדימה ליום חמישי".

התחושה במכבי הייתה שאם היו מצליחים לקלוע את אחת השלשות הפנויות שהיו להם ברבע האחרון, עוד היו מצליחים להפוך את המשחק. "אולימפיאקוס לא מצאה את הידיים והרגליים", סיפרו במועדון, "אבל כשאתה קולע 20 אחוז לשלוש, אתה עוזר להם לצלוח את הנפילה".

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין. אולימפיאקוס, אתר רשמי
אוהב את המצ'אפ הזה. סורקין מול אולימפיאקוס/אתר רשמי, אולימפיאקוס

4. נקודת אור משמעותית נוספת היא כמובן היכולת של רומן סורקין, שקרטע בפתיחת העונה. סורקין סיים עם 16 נקודות כולל 5 מ-6 מהשדה ושלשה אחת, 100 אחוז מקו העונשין וריבאונד אחד. הוא בעיקר שידר אקטיביות ותקף את הסל ביום שבו רוב החברים שלו לא הסתדרו, כולל ג'וש ניבו שסיים עם 5 נקודות בלבד.

המפגשים מול אולימפיאקוס כבר האירו פנים לסורקין בעבר. מולם הוא רשם את שיאי היורוליג שלו בנקודות, ריבאונדים ומדד במפגש האחרון בעונה שעברה. במכבי מאמינים ומקווים כי המומנטום של סורקין יימשך בתקופה הקרובה, מה שיעניק לעודד קטש עוד שחקן בכושר בקו הקדמי לצד חסיאל ריברו שממשיך להיראות טוב וסיים אמש עם 10 נקודות.

שחקן פנרבחצ'ה סקוטי ווילבקין. Roberto Finizio, GettyImages
צל של עצמו בתקופה האחרונה. ווילבקין/GettyImages, Roberto Finizio

5. היום תשוב מכבי אל האולם בסרביה לאימון מסכם לקראת המפגש מחר נגד פנרבחצ'ה (21:05) במשחק שהועתק מאיסטנבול. פנר תגיע למשחק כחיה פצועה אחרי שהובסה ב-31 הפרש בידי הכוכב האדום באולם הסמוך.

הטורקים נמצאים בבלגרד ללא דיישון פייר, מרקו גודוריץ' וסרטאץ' שאנלי, ולכך צריך להוסיף את הכושר הרע שמציג לאחרונה סקוטי ווילבקין. האקס קלע 7.3 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים אחרי שפתח את העונה נהדר עם 17 נקודות למשחק כולל 3.2 שלשות ביותר מ-40 אחוזים. במשחקים האחרונים ירד ל-1.3 שלשות ב-22 אחוזים.

במכבי מאמינים שביחד עם בולדווין, הסיכוי שלהם לחזור למסלול ולא לרשום הפסד כפול בשבוע הכפול, הוא טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully