וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה בבטן הרכה: מכבי תל אביב הפסידה בבלגרד 79:74 לאולימפיאקוס

הצהובים החטיאו 17 שלשות ברצף, סורקין (16 נק') היה היחיד שקלע מחוץ לקשת בחצי השני וזה לא הספיק כדי למחוק פיגור דו ספרתי ולשמור על מאזן ביתי מושלם ביורוליג. בלאט (13 נק' ו-6 אס') הרשים, בראון היה במשחק רע ובולדווין שסובל מווירוס בבטן נעדר

מכבי תל אביב קיוותה לשמור על המאזן הביתי המושלם העונה ביורוליג גם בסיומו של משחק "הבית" השני בבלגרד, אבל לצערה הציגה משחק רע מאוד, הפסידה 79:74 לאולימפיאקוס, נעצרה אחרי שני ניצחונות רצופים ונותרה עם ארבעה במאזנה מול שלושה הפסדים.

ווייד בולדווין שוב חסר לצהובים, הפעם בגלל וירוס בבטן, אבל הבעיה של עודד קטש ושחקניו הייתה העובדה שהם קלעו בסך הכל שש שלשות לאורך המשחק למרות 30 ניסיונות - משמע קלעו ב-20 אחוז מחוץ לקשת, כולל 17 שלשות רצופות שהחטיאו מהרבע השני ועד הרביעי. למעשה, שלשה אחת קלעו הצהובים בחצי השני ומי שדייק היה סורקין.

הצהובים חזרו ללבוש גופיות צהובות "למען החטופים והשבויים כאות קריאה להשבת 239 חטופים המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס", אבל מי שלא חזר לעצמו לאורך הערב היה לורנזו בראון, שסיים עם חמש נקודות בלבד, כולל 0 מ-7 לשלוש. בראון אמנם סיפק שמונה אסיסטים, אבל בערב קליעה גרוע של שחקני מכבי תל אביב, הקאמבק במחצית השנייה אפשר לצהובים למחוק את הפיגור הדו הספרתי ולהתקרב לכדי שתי נקודות הפרש, אבל לא מעבר.

סורקין עם 16 נקודות סיים כקלע המוביל של מכבי תל אביב ושחקן נוסף שהרשים היה תמיר בלאט, שקלע 13 נקודות (5 מ-6 לשתיים) ומסר 6 אסיסטים. חסיאל ריברו וג'יימס ווב הגיעו גם הם למספר דו ספרתי כשכל אחד קלע 10 נקודות, אבל השאר קלעו 5 ומטה. היוונים כאמור ברחו במחצית הראשונה ונהנו מ-13 נקודות של תומאס ווקאפ ואלק פיטרס בדרך לניצחון רביעי העונה, שקטע רצף של שני הפסדים.

שחקני מכבי תל אביב עם חולצות "תודה בלגרד". Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
שחקני מכבי תל אביב עם חולצות "תודה בלגרד" בחימום/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סורקין 16 נקודות, בלאט 13, חסיאל ריברו וג'יימס ווב 10 כל אחד, לורנזו בראון, בונזי קולסון, ג'וש ניבו ואנטוניוס קליבלנד 5 כ"א, ג'ייק כהן 3, ג'ון דיברתולומאו 2. כן שותף: רפי מנקו.

קלעו לאולימפיאקוס: תומאס ווקאפ ואלק פיטרס 13 נקודות כל אחד, אייזיאה קנאן, מוסטפה פאל 10 כ"א, נייג'ל וויליאמס-גוס ולוק סיקמה 8 כ"א, קוסטאס פאפאניקולאו 7, יאנולוס לרנצאקיס 4, מיכאליס לונציס ואיגנאס ברזדייקיס 3 כ"א.

ג'יימס ווב, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
שש שלשות לצהובים מ-30 ניסיונות. ווב מנסה ממרחק/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

מהלך המשחק

רבע 1:

קטש עלה בחמישייה עם ווב, בראון, דיברתולומאו, ניבו וקולסון. המשחק נפתח עם שלשה של קאנן, ניבו החטיא זריקת עונשין וגם איבד כדור בניסיון לקלוט כדור חוזר, אבל תיקן עם חסימה גדולה לחדירה של פאל. הבעיה שגם בראון איבד כדור והצהובים מצאו את עצמם ללא סל שדה ובפיגור 7:1. הראשון לקלוע מהשדה היה ווב, שדייק מחוץ לקשת שלוש דקות ו-20 שניות בתוך הרבע וצימק ל-7:4. מכבי תל אביב יצאה מהפיגור לראשונה כאשר ניבו השווה ל-11:11, אבל קאנן, פיטרס ו-ווקאפ עם שלוש שלושות רצופות השיבו את אולימפיאקוס ליתרון שבע נקודות. בסיום הרבע 27:19 לאולימפיאקוס.

רבע 2:

סיקמה העלה את מאזנו ל-3-3 מהשדה ולראשונה אולימפיאקוס עלתה ליתרון דו ספרתי, אבל בלאט וכהן עם שתי שלשות בזו אחר זו לא אפשרו לה לברוח. ריברו בניסיון הראשון מחוץ לקשת קלע גם כן ומי שעוד שמר על מאה אחוזים היה בלאט, שדרך על קו השלוש אמנם, אבל צימק ל-36:30. הצהובים ניסו להמשיך להפגיז מחוץ לקשת, אבל אז קולסון וריברו החטיאו, פיטרס ניצל זאת כשקלע חמש נקודות ברצף והיוונים ברחו ל-30:41 - יתרון השיא של אולימפיאקוס, חמש דקות למחצית. קטש הזעיק פסק זמן ואחריו בראון קלע לראשונה במשחק, חילק אסיסט לווב שדייק ממרחק והיה זה תור ברצוקאס לקחת טיים-אאוט. בראון קלקל שני פוזישנים כשהחטיא וביצע עבירת תוקף, האורחים ניצלו זאת כדי לרשום יתרון שיא של 14 הפרש במחצית. 51:36.

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
0 מ-7 לשלוש במשחק רע מאוד. בראון/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

רבע 3:

הצהובים החלו מצוין את המחצית השנייה, כאשר בראון חטף וחדר לסל באין מפריע, ניבו חסם את פיטרס ובלאט המשיך ביכולת הטובה והגיע ל-11 נקודות בסל מחצי מרחק. קולסון, שעד כה קלע נקודה אחת בלבד מהעונשין, דייק מהשדה לראשונה כמעט שלוש דקות ברבע וצימק ל-53:42, אבל בצד השני העניש פאפאניקולאו עם שלשה מהצד. בראון המשיך בערב הנורא שלו, החטיא גם את הניסיון הרביעי לשלוש, על אף שעמד לבדו בפינה בעמדה נוחה, בעוד פאל מנגד המשיך לעשות צרות לגבוהים בצבע. פיק אנד רופ מצוין הסתיים באסיסט של בראון לריברו שהוריד את ההפרש לחד ספרתי, 60:51 לקראת שתיים וחצי דקות אחרונות ברבע. סורקין בפעולה הגנתית גדולה חטף לפאל ומקו העונשין צימק ל-60:53. בסוף הרבע 55:64 לאולימפיאקוס.

רבע 4:

ריברו השלים מהלך של סל ועבירה והצהובים התקרבו לכדי שש נקודות הפרש כאשר נותרו תשע דקות וחצי לשחק. אחר כך היה זה גם סורקין שהשלים מהלך של שלוש נקודות, אבל דיברתולומאו וקולסון פספסו את ההזדמנות להוריד את ההפרש מחמש. דווקא אז נעצרה מכבי על יותר משתי דקות ללא נקודות, עד שווב לקח ריבאונד התקפה חשוב מאוד והוריד את התוצאה ל-72:65 לקראת ארבע דקות וחצי מכריעות. קולסון ניסה להוריד את ההפרש לשלוש נקודות בלבד, אבל מכבי החטיאה את השלשה ה-16 שלה ברציפות (!) ולמזלה בלאט המשיך להציג יכולת טובה והגיע ל-13 נקודות וניבו מהקו צימק ל-74:69 לפני שתי הדקות האחרונות. בראון העלה את מספר השלשות הרצופות של מכבי ללא סל ל-17 - לבדו על 0 מ-6 - אבל אולימפיאקוס רשמה איבוד כדור שני ברציפות והשאירה לצהובים תקווה. מבין כולם, מי שעצר את הרצף השלילי והמביך היה סורקין שעם שלשה גדולה הוריד את ההפרש לשתי נקודות, 74:72 בדקה האחרונה. בראון שוב החטיא ממרחק, אבל סורקין שוב הציל את הצהובים עם ריבאונד התקפה קריטי שהסתיים בשתי נקודות שלו מהקו ומכבי שמרה על מרחק שתי נקודות. ברזדייקיס החטיא מהקו, אבל לקח כדור חוזר, קאנן נשלח לקו ושם נגמר המשחק. 74:79 לאולימפיאקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully